Ga naar inhoud


[DM800HD] geen volledig beeld bij HD zenders


mhurkx

Aanbevolen berichten

Bij veel programma's op de nieuwe HD zenders heb ik geen volledig beeld op mijn breedbeeld plasma, dan krijg ik namelijk alleen een 4:3 beeld verhouding te zien. Ik heb alle beeldinstellingen op de dreambox doorlopen, en de formaten heb (had) ik allebei op "schalen" staan. Ik heb met de TV instelling ook alle formaten getest, maar helaas geen resultaat.

 

Ps. op SD heb ik wel gewoon 16:9 beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dit probleem ook en vind het erg lastig.

 

Ik dacht dat de knop op je tv als jij dat wil een breedbeeld van maakt maar hij doet het niet, hij blijft smal.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het irritante is dat dit mij meerder kanalen voorkomt (ook buiten CD). Ik wordt er iig helemaal kriegel van en zit te springen voor een oplossing ....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mhurkx
Ik ben dus niet de enige met dit probleem zie ik. Ik heb op mijn TV gekeken voor zo'n auto fill functie (stand),
maar deze is hier niet aanwezig.
Ik zal in ieder geval een mailtje sturen naar Canal Digitaal.


Zal geen verandering brengen

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf ben echt allergisch voor balken, dus ik zal altijd beeldverlies of zelfs verkeerd aspect verkiezen over het kijken in een horizontale of verticale brievenbus ...

 

Het is in dit geval toch triest dat ik voor 4:3 uitzendingen naar de niet HD kanalen moet overzappen om een behoorlijk gevuld beeld te krijgen ...

 

Als ze nu gewoon op de HD kanalen de 'oude' uitzendingen op hun eigenlijke resolutie zouden uitsturen, en niet zelf upscalen naar 1920x1080 met balken, dan hebben de kijkers iig weer zelf in de hand hoe ze het beeld willen hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...