Ga naar inhoud


[DM800HD] Teletekst op HD zenders traag


deblaauwesigaar

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: edemon
ja hier ook het probleem met de 800 image maak niks uit welke je ook probeer
kortom ik vind heel de 800 nogal wat problemen hebben
kon mijn 7000 maar de hd kwaliteit uitzenden

dan ging mijn 800 naar de schroothoop

kortom we zijn al enige tijd verder maar hij kan me de 7000 bij lange na nog niet vergeten op alle gebied
behalve hd dan het blijft mooi beeld

ook de dmi uitval is er nog steeds ook erg hinderlijk

dit is geen commentaar maar wel hetgeen wat ik tot heden ondervind

kon ik het maar verhelpen maar helaas dus daarom zie het als positief commentaar en hoop dat het opgelost word

gr ed


Wat bedoel je met dvi uitval?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast edemon

sorry hdmi bedoel ik moet dan via tv eerst naar tv of scart en dan terug en walla weer beeld soms drie keer per dag en dan weer een hel poos niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edemon
sorry hdmi bedoel ik moet dan via tv eerst naar tv of scart en dan terug en walla weer beeld soms drie keer per dag en dan weer een hel poos niet



Het heeft niets met het topic te maken maar in je probleem zijn drie onderdelen. DM800, kabel en TV weet je zeker dat je probleem veroorzaakt word door je DM800. Tevens deel ik jou negatieve ervaring van de DM800 totaal niet maar ook dit heeft niets met het topic te maken.

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
PLi heeft al enige een teletekst cache. En dat is dan ook het grote verschil tussen de images.

Als je die uit zet werkt Teletekst dan wel sneller???


Ik heb dat geprobeerd maar helaas maakt dat bij mij niets uit. Het probleem is ook alleen met HD zenders ik denk dat daar de oorzaak van het probleem gevonden moet worden. Maar bedankt voor de tip.

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast edemon

hoef jij ook niet te delen simcat wel lezen wat ik schrijf en dan commentaar waar we mee verder kunnen

 

en het enige probleem wat ik ondervind is met de hdmi uitval van de dream beeld weg

en niet met andere apparatuur

 

ja sorry ga mischien niet meer over hetgeen waar het over moest gaan maar wilde dit toch ook even kwijt aangezien je geleverde commentaar simcat

 

dus lees het dan ook als positief commentaar

 

gr ed en hoop dat er een oplossing komt in ieder geval over teletekst waar het hier over ging

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@edemon los van het feit dat ik er koppijn van krijg om je bijdragen goed te kunnen doorgronden (hoofdletters en interpunctie wil wel eens helpen) trek ik de conclusie dat het beter is je 800HD te verkopen. Dit is niet de enige topic waar je je onvrede over de 800 uit. Daarnaast zijn er heel wat mensen die wel tevreden zijn over de 800 en ben ik van mening dat het 'probleem' ook nog wel eens de gebruiker zelf kan zijn.

 

Misschien kun jij verder met dit commentaar?

 

On-topic: Is helaas een blijvend probleem hoewel ik met de nieuwste Openpli wel een verbetering ervaar.

DM800 Openpli

Visiosat G4 Quadro 13/19/23/28

LG PK750 50 inch Plasma-TV

Acer Easystore H340 server met WHS Vail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edemon
hoef jij ook niet te delen simcat wel lezen wat ik schrijf en dan commentaar waar we mee verder kunnen

en het enige probleem wat ik ondervind is met de hdmi uitval van de dream beeld weg
en niet met andere apparatuur

ja sorry ga mischien niet meer over hetgeen waar het over moest gaan maar wilde dit toch ook even kwijt aangezien je geleverde commentaar simcat

dus lees het dan ook als positief commentaar

gr ed en hoop dat er een oplossing komt in ieder geval over teletekst waar het hier over ging


Laatste keer off topic!

Mijn nedrige excuses dat ik comentaar heb geleverd waar je niet verder mee kunt.

Heb je al een andere kabel geprobeerd of een andere HDMI poort op je TV? Anders denk dat je met je DM800 terug moet gaan naar de winkel want ik ken geen problemen met HDMI uitval. Ik lees veel op diverse forums en ben dit ook niet eerder tegen gekomen. Ik ken diverse mensen met een DM800 en ook hier geen problemen met HDMI uitval.


SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVI uitval op de dm800 heeft te maken met foute drivers..

 

terug ontopic:

 

Is er al nieuws over het teletext "probleem"??

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast edemon

jij ook bedankt maneman als je koppijn krijg kan je het beter niet lezen en reageren heb je er geen last van ook je bent waarschijnlijk de perfectionist dan zij we niet allemaal he helaas

 

maar goed heb inderdaad al diverse poorten geprobeerd probleem blijft en op scart geen probleem merk ik

 

ook de hdmi kabel al vervangen

 

en verder ja de teletekst is inderdaad een probleem en zal denk ik wel opgelost worden dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edemon
jij ook bedankt maneman als je koppijn krijg kan je het beter niet lezen en reageren heb je er geen last van ook je bent waarschijnlijk de perfectionist dan zij we niet allemaal he helaas

maar goed heb inderdaad al diverse poorten geprobeerd probleem blijft en op scart geen probleem merk ik

ook de hdmi kabel al vervangen

en verder ja de teletekst is inderdaad een probleem en zal denk ik wel opgelost worden dan


jammer dat jou schrijftaal er niet beter op wordt denk ik dan, zelfs niet als men er hierboven om vraagt en je je er niets van aan trekt...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast edemon

nee niet iedereen kan foutloos zijn toch het is voor mij al moeilijk genoeg de taal

maar goed hemertje jij ook bedankt kom ik ook weer verder mee zo

 

martin bedankt jongen hier kom ik al wat verder mee zal een en ander eens uitproberen

 

zal hier niet meer posten de taal blijf voor mij moeilijk of moet weer op een vervelende manier aangevallen worden ja dan

 

en ja laat het dan maar aan de perfectionisten over om hier te posten

 

gr edemon

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edemon
nee niet iedereen kan foutloos zijn toch het is voor mij al moeilijk genoeg de taal
maar goed hemertje jij ook bedankt kom ik ook weer verder mee zo

martin bedankt jongen hier kom ik al wat verder mee zal een en ander eens uitproberen

zal hier niet meer posten de taal blijf voor mij moeilijk of moet weer op een vervelende manier aangevallen worden ja dan

en ja laat het dan maar aan de perfectionisten over om hier te posten

gr edemon



Behalve wat vergeten komma's valt het wel mee hoor. Maar er komt wellicht nog een andere wijze van communiceren beschikbaar, de nieuwe board-eigenaren zijn hiermee bezig.

Ontopic: bij bij is teletekst op een HD zender iets trager maar niet echt storend. Op de VU+ Duo is teletekst pas echt traag.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als je de autoresolution plugin download en aan zet dan kun je de resolutie aanpassen. Als je hem op 576i zet dan werkt de teletekst normaal. Ook op de hd zenders. Alleen heb je dan geen hd beeld meer. Dus dat is ook niet echt een oplossing. Misschien kan de processor van de 800hd het niet aan?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...