Ga naar inhoud


verloop frequentie op Amos


jernst

Aanbevolen berichten

Geregeld als ik op Amos overschakel van bijv. 10722H naar 11389H verloopt mijn ontvangst sterkte, signaal valt weg. Als ik de schotel iets bijstel (fine-tune Extreme ontvanger) is de ontvangst weer goed. Schakel ik weer terug en dan opnieuw naar 11389H, hetzelfde probleem. Als ik nu van de ene satelliet naar de ander schakel, kan ik mij er iets bij voorstellen. Of bijv. van V naar H. Het gebeurd ook niet constant, soms gaat een aantal dagen goed. Zou de LNB defect zijn? Iemand een idee?

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even een update. Ik hen mijn LNB verwisseld, een invacom geprobeerd, het zelfde effect. Het is dus alleen Amos 11389H die hier last van heeft. Zou dat dan in de transponder zitten? Alleen hoe verklaar je dan, dat als je de schotel iets verdraaid, hij wel signaal geeft. Wie het weet mag het zeggen.

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik het even getest bij mij is het hetzelfde de 11389 is duidelijk iets zwakker hier als de 10722H.

Hier draai ik met een motor er heen.

Wel zie ik dat de 10722H op Amos2 zit en 11389H op Amos3. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, blijkbaar zitten Amos2 & 3 niet op hetzelfde aantal graden. Kan ik dan een nieuwe satelliet aanmaken, Amos 3 op bijv. 3,9W. Of gaat dat niet werken omdat ze te dicht bij elkaar zitten?

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jernst
Geregeld als ik op Amos overschakel van bijv. 10722H naar 11389H verloopt mijn ontvangst sterkte, signaal valt weg. Als ik de schotel iets bijstel (fine-tune Extreme ontvanger) is de ontvangst weer goed. Schakel ik weer terug en dan opnieuw naar 11389H, hetzelfde probleem. Als ik nu van de ene satelliet naar de ander schakel, kan ik mij er iets bij voorstellen. Of bijv. van V naar H. Het gebeurd ook niet constant, soms gaat een aantal dagen goed. Zou de LNB defect zijn? Iemand een idee?


Amos3 is inclined 0.5 Amos2 0.1 (zwabbert dus op en neer) is wel niet veel maar zal je toch merken als je schotel niet te groot is.
Ed

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...