Ga naar inhoud


[DM7000] Nieuwe harddisk (waar te koop)


Loek2

Aanbevolen berichten


Je hebt in ieder geval een 3.5 inch HDD nodig, maar je moet je afvragen of je nog wel wilt investeren in de 7000.

Steeds meer zenders komen er in HD en/of gaan over naar MPEG-4, in beide gevallen heb je daar een HD-ontvanger voor nodig.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

m'n 7000 voldoet nog uitstekend, een schijf (nieuw) kost 69 euro bij ***geen-reclame*** (exc. extra kosten) wat ik beetje prijzig vind (als daar rembours en andere kosten bijkomen) wellicht is een 2de handsie iets.....

 

volgens mij heb ik jouw channellist in me dm shocked

 

 

edit : ik had je bericht niet zorgvuldig genoeg gelezen, bedoel je daarmee dat ze overstappen naar hd en binnenkort zullen verdwijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Loek2



edit : ik had je bericht niet zorgvuldig genoeg gelezen, bedoel je daarmee dat ze overstappen naar hd en binnenkort zullen verdwijnen?


Film 1.2 en 1.3 gaan in de loop van dit jaar alleen beschikbaar zijn in MPEG-4, en op de langere termijn mag je verwachten dat CDS alle SD zenders waar een HD variant van is zal uitschakelen, het is immers veel te duur beiden actief te houden.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 3,5" IDE harddisc met 5400 toeren zul je nog maar zelden tegenkomen

het is tegenwoordig allemaal SATA wat de klok slaat

daarvoor heb je een SATA<>IDE converter nodig (staat in een van de topics)

 

als je der een zoekt zul je ook echt nog wel enkele IDE's tegenkomen, maar gezien xxxGB:prijs erg duur

 

een tweedehandsje zou ik niet aanraden, maar kan natuurlijk ook.

 

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de tips / adviezen!

 

 

ik heb 3 sata drives in mijn pc zitten :

 

Maxtor 6y160m0

Samsung HD103UJ

Samsung HD501LJ

 

als ik zo'n sata -> ide connector koop, zal ik ook wel een voeding extra nodig hebben? (omdat die een hogere toerental heeft) ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

met draden werken... gaat niet lekker bij mij..... een converter lukt me nog wel (als het makkelijk is aan te sluiten)

 

Ben nu aan het zoeken naar een 5400 rpm harddisk (sata) al wil ik het liefst een voeding kopen (25 euro) en daar een van mijn hdd's aansluiten (ik heb 2 sata drives over) icm zo'n sata - ide converter....

 

andere topic heb ik trouwens gelezen.

 

bedankt tot dusver

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie op meerdere sites een 5400 rpm hdd aangeboden worden, ook de converter heb ik gevonden... nu zie ik nog iets interessants IDE/SATA combo adapter wat op die converter lijkt, maar ik mag geen links plaatsen he?

 

kan trouwens elke sata 5400 rpm hdd op de dreambox?

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet

maar een afbeelding downloaden en dan hier met bestandsbeheer toevoegen kan natuurlijk ook zonder een comcommerciële link te plaatsen

 

wat betreft de vraag of elke sata gaat lukken, is dat veel minder bekend

 

daar er wel lijsten zijn voor IDE discs op dm7000

maar niet ook lijsten met SATA discs

 

misschien dat mede dreambox bezitters die zulks met convertor hebben draaien daar meer over kunnen schrijven.

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...