Ga naar inhoud


[DM800HD] Box boot niet door of komt in een loop.


robbedoeske

Aanbevolen berichten

Ik heb plotseling het probleem dat mijn DM800 niet meer wil booten na een reboot. De box komt of in een loop,het balkje in het display loopt vol verdwijnt en loopt opnieuw vol,of het balkje gaat niet verder dan onder de eerste O van BOOTING. Als de box in een loop zit kan ik hem wel via telnet bereiken,en evt een reboot geven,maar de box blijft in deze loop. Einde van het liedje is opnieuw flashen. Dit is nu al drie keer achter elkaar gebeurd,eerst dacht ik dat het van de usb stick met de picons kwam,maar deze verwijderd en het probleem blijft.Ook loskoppelen van netwerk stekker helpt niet. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn???

 

btw op de box draaide openpli (heb dit probleem ook op het pli forum gemeld) maar heb er nu even Dream Elite opgezet,net 1 keer een reboot gedaan en dit ging goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hangt hem wel eens van de image af.

Ik heb dit bv met pli jade 3 ook.Met Gemini weer geen last maar met sommige versies van Nabilo weer wel.Ook newnigma werkt goed alleen duurt het booten weer wat langer.

Open pli doet het ook niet altijd.Zal waarschijnlijk met een update te maken hebben.De volgende update kan het weer wel werken.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het heeft niet met de image te maken, het is puur toeval dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Dit is een berucht probleem op de dm800, er is ook al het één en ander over geschreven (tip: zoekfunctie).

 

Naar mijn bescheiden mening kun je een dm800 beter gewoon "aan" laten staan, dan verbruikt hij ongeveer 12 watt. Standy zetten heeft op de dm800 geen zin qua stroomverbruik.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Nee, het heeft niet met de image te maken, het is puur toeval dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Dit is een berucht probleem op de dm800, er is ook al het één en ander over geschreven (tip: zoekfunctie).

Naar mijn bescheiden mening kun je een dm800 beter gewoon "aan" laten staan, dan verbruikt hij ongeveer 12 watt. Standy zetten heeft op de dm800 geen zin qua stroomverbruik.


Wel vreemd dan dat ik bv pli Jade3 er geen keer door heen krijg en Gemini zonder ook maar een hapering.Dit ook na herhaaldelijk booten.
Mij werd toen aangeraden open pli te gaan gebruiken.Dus heeft de image er blijkbaar wel invloed op.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Nee, het heeft niet met de image te maken, het is puur toeval dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Dit is een berucht probleem op de dm800, er is ook al het één en ander over geschreven (tip: zoekfunctie).

Naar mijn bescheiden mening kun je een dm800 beter gewoon "aan" laten staan, dan verbruikt hij ongeveer 12 watt. Standy zetten heeft op de dm800 geen zin qua stroomverbruik.


Box staat hier ook altijd aan,heb dit probleem ook niet eerder gehad maar is begonnen met openpli. Als ik tijd heb zet ik openpli er wel weer es op en kijken of ik met telnet iets kan achterhalen..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ook newnigma werkt goed alleen duurt het booten weer wat langer.

 

Niet alleen het booten duurt langer. Probeer teletext maar eens. Bovendien loopt CCcam regelmatig vast.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb ook het probleem dat mijn dm800 niet meer boot.

Het zit vast wanneer het balkje is volgelopen tot aan de o van booting (in het display). Ik kom niet in een loop zoals robbedoeske.

 

Probleem is dat ik de box niet meer kan benaderen.

Niet met een cross kabel en niet via een switch.

 

Ik kan de box dus niet flashen.

 

Hoe los ik dit op?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je eens op je harddisk gaat kijgen (via telnet op ftp) dan zil je vast en zeker crahslogs kunnen vinden. Zip de laatste eens en zet het hier op het forum. Zodat je ziet waarom hij crashed.

 

Ook kan je met telnet op de box gaan en kun je de loop stoppen met het commando "init 4". Vervolgens type je het commando "enigma2" in en je kunt volgen wat enigma2 doet en je ziet waar/waarom het crashed.

 

Dat Gemini of een andere image wel werkt en vervolgens Pli weer niet zou misschien kunnen liggen dat er settings via een backup worden teruggezet en dat je bijvoorbeeld met een skin te maken hebt die niet goed werkt met nieuwe images...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...