Ga naar inhoud


terrestrial.xml EU NL BE voor DVB-T


jopiesat

Aanbevolen berichten

Voor de DVB-T dreambox hobbyisten.

Op dit board is een terrestrial.xml bestand te vinden voor de dreambox DVB-T ontvangstmodule. Dit .xml bestand bevat de algeme DVB-T zendfrequenties voor Europa. Deze heb ik uitgebreid met het zenderpark in Nederland (per provincie) en het Norkring zenderpark in België. Als bron heb ik de digitenne website gebruikt.

 

Wat dit mogelijk maakt is dat je op de dreambox tijdens het uitrichten van je antenne je eigen provincie kunt kiezen. Zo kun je meteen zien of je een 'lock' krijgt.

Ook handig om te zien of je iets ontvangt uit andere zendgebieden.

 

Plaats dit bestand in: /etc/tuxbox/

(Werkt voor enigma en enigma2)

 

Ik heb dit maar beperkt getest op mijn eigen dm600, dus feedback is welkom. Toevoegen aan bestaande distributies vind ik geen enkel probleem, graag zelfs.

 

Veel plezier ermee!

terrestrial EU NL BE.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gast gleeuw

JopieSat bedankt!

Precies wat ik nodig had om de zenders in te lezen op mijn DB600. Nu mis ik alleen nog eurosport, maar dat zou aan mijn antenne kunnen liggen (?). Met de KNP samsungontvanger had ik deze wel, maar dat vereiste een handmatige scan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gleeuw
JopieSat bedankt!
Precies wat ik nodig had om de zenders in te lezen op mijn DB600. Nu mis ik alleen nog eurosport, maar dat zou aan mijn antenne kunnen liggen (?). Met de KNP samsungontvanger had ik deze wel, maar dat vereiste een handmatige scan.


Je kunt toch gewoon even de boeket frequenties opzoeken en invoeren. Zo heb ik het ook gedaan.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

@Jopiesat,

 

Bedankt voor het posten, ik zal je post gebruiken voor het topic wat ik bij VU+ heb aangemaakt voor het toevoegen van een tweede tuner met een DVB-T USB stick. Om ff gericht te scannen op je regio is niet verkeerd de eerste keer. Daarna kun je altijd de UHF Eu zenders kiezen om na richten van je antenne een beter resultaat te krijgen.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...