Ga naar inhoud


[DM7025+] Hick-up in opnames


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Wanneer ik een programma opneem op de interne HDD gebeurt het dat er een hick-up in het opgenomen programma optreed (beeld en/of geluid blijft even hangen) wanneer een tweede 9of derde) programma start met de opname.

 

Even mijn set-up beschrijven;

 

De opnames gebeuren op een DM7025+. Deze krijgt zijn decoderingsgegevens van de TVV kaart via interne cardsharing die zich in mijn DM600PVR zit. De sharing gebeurd met CCCam en zeer standaard C en F lijnen (geen verder opties gespecifieerd)

 

De hick-ups gebeuren zowel bij opnames van dezelfde transponder - dus wanneer er slechts één tuner in gebruik is - als wanneer de tweede tuner nodig is.

 

He opspinnen van de HDD kan niet het probleem zijn, daar deze al draait - er is nl. al een opname bezig.

 

Weet iemand hier raad mee?

 

Willy

 

 

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Kabeltje87
De opnames gebeuren op een DM7025+. Deze krijgt zijn decoderingsgegevens van de TVV kaart via interne cardsharing die zich in mijn DM600PVR zit. De sharing gebeurd met CCCam en zeer standaard C en F lijnen (geen verder opties gespecifieerd)


Probeer de zaak eens om te draaien, gebruik de DM7025+ als server met het kaartje. (F en C lijn ook omdraaien in de CCcam.cfg files)

Suc6
Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit geprobeerd. Heb mijn 7025 als server gedefinieerd met daarin de TVV kaart.

 

Hierna een reeks opnames gestart, 1 minuut apart.

 

Na de opname de opnames bekeken:

 

1. Wanneer ik een tweede opname start van dezelfde zender, dan treed er nog een hick-up op - alhoewel hij maar heel lichtjes was, en niet te vergelijken met de hick-ups die ik voordien had.

 

2. Opnamen van andere zenders van dezelfde transponder als de eerste opname genereerden geen hick-ups meer. (Zelfde tuner)

 

3. Ook wanneer een tuner bijsprong had ik nu geen hick-ups meer.

 

In totaal had ik 5 simultane opnames geprogrammeerd.

 

Het lijkt erop dat dit helpt. Zal dit nu zo laten en verder observeren in de komende tijd.

 

Deze manier van werken heeft wel een probleem. Mijn TVV kaart zat in mijn DM600 omdat deze bijna niet af te zetten valt (alleen in standby). Vermits ik bijna de hele dag een radio heb opstaan was dit niet erg. De DM7025 stond enkel aan als ik wat moest opnemen of naar een opname keek.

 

Als nu mijn kaart in de DM7025 zit moet deze ook aanstaan om de codes voor de DM600 door te geven. Ik kan natuurlijk mijn DM7025 gebruiken als radio, maar het feit blijft dat de DM600 moeilijk af te zetten is. Hierdoor zullen in de praktijk steeds beide boxen aan staan.

 

Maar misschien is hier ook wel een oplossing voor.

 

Willy

 

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Hallo allen. Ik ben nieuw op dit forum.

 

Ik ben al TV Vlaanderen klant van het eerste uur in 2006.

 

Sinds kort heb ik een VU+duo en een VU+Solo draaien. Deze zijn aangesloten op een Quad LND duoblock voor 19,2 en 23,5°.

 

De beide ontvangers staan netjes in het netwerk. Beide ontvangers lezen en schrijven naar een QNAP NAS waarop een share staat 'PVR'. De verbinding is NFS. Zodoende kunnen beide ontvangers mekaars opnamen zien en weergeven. De ganse opzet werkt perfect, behalve 1 ding.

 

Ik vind echter maar geen oplossing voor 1 probleem, dat in deze draad al in april was geplaatst door Kabeltje87 voor een DM7025 met OpenPli.

 

Ik heb identiek hetzelfde probleem.

Als een opname op een transponder loopt en er start een 2de opname op een andere transponder, dan zitten er kort enkele blokjes in het beeld van de eerste opname die reeds liep.

 

Het heeft niet te maken met de netwerkverbinding. Die is OK.

Ik kan het probleem makkelijk reproduceren. Gewoon een opname starten van bijv. VTMHD, dan zappen naar EENHD (zit op een andere transponder, eventueel ook een opname starten) en dan de opname van VTMHD beginnen bekijken. Exact op het moment dat de tweede tuner werd aangeschakeld om naar EENHD te zappen zie je in de VTMHD opname haperingen.

 

Het is zelfs niet nodig om na het zappen naar EENHD een opname te starten. Gewoon het feit dat je zapt en dus de tweede tuner aanspreekt genereert het probleem.

 

Ik heb al vanalles geprobeerd. Allemaal verschillende images. VTI, VIX, Gigant, DreamElite.... ze hebben het allemaal, dus het moet met hardware of drivers te maken hebben.

 

Ik gebruik OpenPli.

 

Ik zag dat er sinds april niet meer verder ingegaan is op dit probleem. Hebben jullie dan een oplossing gevonden?

 

 

Werner

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb EMP Centauri switches, en momenteel is de DM600 vervangen door een VU+ duo

 

Het probleem is zwaar geminimaliseerd (nog nauwelijks zichtbaar) door de switch settings aan te passen volgens de raadgevingen van de fabrikant. Zoals hieronder gerefereerd.

 

http://www.emp-centauri.cz/index_.php?page=download

http://www.emp-centauri.cz/pdf/dreambox_7025_setting-en.pdf

 

Misschien moet eens naar de mogelijkheden van jouw switch (die in de LNB ingebouwd is) gaan zoeken en wat experimenteren.

 

Veel geluk.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...