Ga naar inhoud


crash na oproepen EPG


jex

Aanbevolen berichten


Ik lees veel over het downloaden van een plugin voor het backuppen maar ik heb gewoon via "instellingen" , "softwaremanagement" , "backup uw instellingen" een backup van de instellingen gemaakt.

 

Ik heb de box opnieuw geflashed en was in 5 minuten klaar. Moest alleen CCcam opnieuw handmatig installeren en Rytec EPG.

 

Nu is mijn vraag wat de toegevoegde waarde is van die plugin?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de pli-site in die draad lees ik:

 

"3- Back-up van instellingen via AutoBackup plug-in

Menu > Instellingen > Applicaties > AutoBackup

Deze PLi-plug-in is via een download te installeren.

De plug-in kan worden ingesteld op dagelijks automatisch een back-up te maken, maar kan ook met de hand worden geïnitieerd. Er wordt een back-up gemaakt van werkelijk alle settings (inclusief o.a. de CCCam-Config): deze wordt eveneens op de HDD geplaatst. Na een flash wordt deze back-up aumatisch gevonden en de settings worden zonder tussenkomst van de gebruiker volledig autonoom teruggeplaatst.

Het enige dat hierna nog moet gebeuren is alle gewenste plug-ins installeren: de instellingen daarvan staan wel weer automatisch zoals ze in de back-up zijn vastgelegd."

 

Hieruit begrijp ik dat die instellingen inderdaad allemaal teruggezet worden, en vanuit dit draadje begrijp ik dat via die autoinstall de plugins er weer in komen.

 

Nu ben ik een autoinstall aan het maken, maar wat nu vreemd overkomt is dat als ik via menu mijn applicaties bekijk, ik gedeeltelijk dezelfde en gedeeltelijk andere vind dan als ik via het blauwe-knop-menu en softwaremanagement naar de applicaties kijk.

 

Wat is het verschil en welke lijst moet ik nu aanhouden. Of is het de verzamelsom van die 2 lijsten? Waarom zijn er überhaupt twee lijsten, dat maakt eea voor mij er niet begrijpelijker op?

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: stefan.wolfrum

Nu ben ik een autoinstall aan het maken, maar wat nu vreemd overkomt is dat als ik via menu mijn applicaties bekijk, ik gedeeltelijk dezelfde en gedeeltelijk andere vind dan als ik via het blauwe-knop-menu en softwaremanagement naar de applicaties kijk.

Wat is het verschil en welke lijst moet ik nu aanhouden. Of is het de verzamelsom van die 2 lijsten? Waarom zijn er überhaupt twee lijsten, dat maakt eea voor mij er niet begrijpelijker op?


Niet alle geïnstalleerde plugins/extensions komen bij de applicaties te staan, bij de applicaties staan grofweg gezegd de programma's die je kan starten e.d. Hier zul je b.v. niet de picons vinden, die worden alleen geïnstalleerd en daar kan je verder niets mee, die verschijnen alleen in de infobar.

Het beste kan je kijken wat je geïnstalleerd hebt via menu->applicaties->verwijderen.

Je bladert dan door de lijst met alle geïnstalleerde plugins, extensions, softcams etc.

Kijk daar wat je zelf geïnstalleerd hebt want daar staan ook dingen in die automatisch geïnstalleerd worden bij het flashen zoals b.v. tegenwoordig de netwerkbrowser etc.

Schrijf de zelf geïnstalleerde onderdelen op, het begin is altijd enigma2-plugin- daarachter komt het onderdeel wat je aan het bekijken bent dus b.v. extensions, picons, softcams en pli.
En daarachter weer de naam van het geïnstalleerde onderdeel zoals die in de lijst ook staat, zoals autotimer of epgrefresh, graphmultiepg etc.

Uiteindelijk komt je autoinstall er dan b.v. zo uit te zien:

enigma2-plugin-extensions-autotimer
enigma2-plugin-extensions-epgrefresh
enigma2-plugin-extensions-graphmultiepg
enigma2-plugin-extensions-merlinmusicplayer
enigma2-plugin-extensions-secondinfobar
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport-rytec
enigma2-plugin-picons-tv-east-019.2
enigma2-plugin-picons-tv-east-023.5
enigma2-plugin-picons-tv-east-028.2
enigma2-plugin-softcams-cccam
enigma2-plugin-pli-autobackup
enigma2-plugin-pli-bitrate


Misschien is het nu iets duidelijker?
Link naar reactie
Delen op andere sites

ergens gaat iets mis.

ik meen alles gedaan te hebben wat hier beschreven is, en toch hangt het systeem na flash.

de backup is gemaakt. de benodigde bestanden zijn er.

autoinstall is gemaakt en staat in de map backup.

de open-pli usb versie van vandaag staat op stick.

stick in de vu, flash wordt correct geupdated.

reboot: open pli scherm, dan de tandwieltjes,

en dan, ipv dat de zenders komen (bij normaal gebruik)

even een zwarte flash en weer het open pli scherm.

ik zou me voor kunnen stellen dat nu de autoinstall zou moeten worden uitgevoerd,

maar ik zie er niks van. Helaas heeft niemand in het voorgaande omschreven wat ik nu zou moeten zien.

ik zie aan m'n netwerkmanagement dat de vu+ z'n ip-adres en connectie nog niet terug heeft, dus te downloaden (auto??) valt er niks.

verder gebreurt er ook niks.

 

dus stick maar weer voorzien van de oude software van voor 1 mei en die loopt als vanouds goed.

 

iemand een idee wat er mis is en wat is de oplossing?

 

 

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

test eens een ander image.

 

de narigheid ontstaat enkel en alleen door veel te veel willen doen met je dreambox of VU+

 

en vooral dat wat niet op elkaar afgestemd is

imagebakker doet dit

pluginmaker doet dat

en jij wilt nog anders.

 

niets tegen het alternatieve image maar fouten accumuleren.

ciao

Follow You Follow Me

Genesis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die autobackup plugin doet niet wat-ie moet doen.

 

als ik autoinstall weer weghaal en dan weer installer, krijg ik netjes de standaardopzet van pli van 6 mei.

 

dan maak ik m'n netwerk in orde en kan downloaden, download dan de autobackup plugin en die staat er nu netjes, maar er is geen restore optie in het menu...

 

heb je dus geen zier aan, die hele plugin.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik proefde een zekere weerstand tegen het open-pli image, maar na uitgebreide tests enige weken gelden heb ik dat niet voor niks als mij het beste bevallend gekozen.

 

dus nee, ik reageer niet op je gedachte eens een ander image te gebruiken.

 

ik heb 't oude image teruggezet en autoinstall van de disk verwijderd.

daarna weer een usb-install van de versie van 6 mei en nu werkt de vu wel, hij reageert op de ab. Netwerk in orde gemaakt.

toen handmatig de autobackup-plugin teruggezet en de ccccam, en terwijl ik eigenlijk bezig was de plugins handmatig terug te downloaden begon er beeld te komen en heb ik eens gereboot.

daarbij bleek toen dat mijn voorkeuren nu gewoon teruggezet zijn.

helemaal snappen doe ik het niet maar het werkt weer.

probleem zat 'm volgens mij in een autoinstall die niet werkt zonder netwerkverbinding.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

De netwerkverbinding zou wel moeten werken want de settings daarvoor zouden gesaved zijn met de autobackup settings en bij het booten worden die verbindingen dan weer gelegd.

Waarschijnlijk had je dan toch een probleem in het bestand autoinstall.

 

Ik heb het zelf hier een paar keer geprobeerd en de autobackup en autoinstall doen hun werk goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...