Ga naar inhoud


[DM800HD] Lokaal netwerk bladeren


Gast plestik

Aanbevolen berichten

Gast plestik

Hallo,

 

Heb nu sinds een paar maanden een Dreambox 800. Prima apparaat ik krijg alleen 1 ding niet voor elkaar. De Dreambox is aangesloten (met een kabel) op een lokaal netwerk. Binnen dat netwerk staat een mac met een aantal gedeelde mappen. Op de Dreambox zie je die mac staan maar ik krijg met geen mogelijkheid de gedeelde mappen van die mac te zien. De gebruikersnaam en wachtwoord staan goed. Met een latop die ook in het netwerk hangt (draadloos) kan ik met dezelfde gegevens wel bij de gedeelde mappen op de mac. Op mijn mac kan ik wel weer de dreambox zien. Dat ging eigenlijk automatisch.

 

Even wat specs van de Dreambox:

Enigma Version: OpenPLi 2010-03-18-master

Image Version: openpli-2009-10-17

 

Zijn er bepaalde instellingen die aangepast zouden moeten worden op de Dreambox?

 

Ik probeerde net trouwens nog vanaf de mac met ssh in te loggen op de dreambox. Als ik het goed heb begrepen is het wachtwoord standaard dreambox. Ik krijg hier alleen een "permission denied". Wellicht dat dit gerelateerd is aan het bovenstaande.

 

alvast bedankt voor de reacties.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast plestik

Gisteren nog even de netwerkkabel gechecked... werkt prima. Ik las ergens dat je eerst een map moet mounten??

 

Als ik de netwerk test uitvoer dan lees ik bij lokaal netwerk dat de kabel niet is aangesloten terwijl ik wel gewoon epg informatie van internet kan afhalen... vreemd.

 

Als iemand nog suggesties heeft hoor ik ze graag.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast plestik

Bedankt voor de reacties.

 

Origineel bericht van: bigm
heb ik ook gehad, toen de kabel in een andere switch gedaan en het probleem was weg bij mij

 

Dat is even lastig testen. Heb nl. geen andere swtich tot mijn beschikking. Rare is dat ik met alle andere apparatuur wel prima geddelde mappen op andere computers kan zien. Zou het anders een router instelling zijn? Lijkt me dat je verder aan de Dreambox niet zoveel meer kunt instellen.

 

Origineel bericht van: unox
Hi,

Deel je de mappen op jou mac met nfs,apple talk of cifs?

 

De mappen zijn gedeeld beschikbaar via AFP en SMB. Ik gebruik Leopard als os. Als ik mappen deel op mijn Windows 7 laptop kan ik die op de Dreambox ook niet zien trouwens.

 

Ik ga eens kijken of ik wat in de Router kan instellen... klinkt logisch.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

om de netwerk-leden te kunnen zien moeten de machines 'browsable' zijn

de eerste stap is dan dat ze (indien samba gebruikt wordt) in de juiste workgroup zitten.

 

danwel dat je die vermaledijde nieuwe veiligheden van windows7 en leopard? (weet niet zeker) omzeild en per netbios hosts kenbaar maakt door de netwerkkaart in te stellen op netbios broadcast.

 

onder leopard kun je ook een console openen en in echte unix 'syntax' een en ander opvragen betreffende netwerkinstellingen

 

ciao

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast plestik
Origineel bericht van: Tonskidutch
om de netwerk-leden te kunnen zien moeten de machines 'browsable' zijn
de eerste stap is dan dat ze (indien samba gebruikt wordt) in de juiste workgroup zitten.


Ah dat zou wat kunnen zijn maar hoe stel ik de workgroup in op de dreambox?

Origineel bericht van: Tonskidutch
.....danwel dat je die vermaledijde nieuwe veiligheden van windows7 en leopard? (weet niet zeker) omzeild en per netbios hosts kenbaar maakt door de netwerkkaart in te stellen op netbios broadcast.


Nu heb ik best wat ervaring met netwerken maar ik zou even niet weten hoe je dit zou moeten doen. Hoe stel je dat in?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

via instellingen

naar systeem -> netwerk ->verbindingbeheer

 

voeg een nieuwe netwerkverbinding toe

 

 

actief -> activeren

lokale gedeelde map -> (bij mij:media/hdd ..note: de / verdwijnt na invoer = niet erg)

type verbinding -> cifs share

server ip -> xx.xxx.x.xx (lokaal ip adres van map)

server share -> naam share

verbindingopties -> rw

gebruikersnaam -> xxxxxx

wachtwoord -> xxxxxx

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast plestik

Hey... thanks. Het werkt nu. Ik heb een aantal shares gemount en die zijn beschikbaar binnen bijv. de media speler of als hardeschijf voor opnames.

 

Bedankt voor de hulp.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...