Ga naar inhoud


Transport voor particulieren


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af hoe jullie het zouden aanpakken :

je hebt op een 2de-hands verkoopsite iets gevonden dat je bevalt maar bent niet in de mogelijkheid om het zelf af te halen of te vervoeren .

Het gaat dus om een verkoop tussen particulieren .

Transportfirma's zat , expressdiensten bij de vleet maar eigenlijk zoek je een soort distributie- of groupage-dienst die ook voor particulieren werkt , anders zijn de transportkosten veel te hoog . Voor bedrijven geen enkel probleem maar als particulier weet ik het niet zo te vinden .

Iemand een idee voor Belgie ( alhoewel de meeste Benelux-service hebben )?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Kimble

Er zijn 2 tweedehands-verkoopsites geweest hier in Nederland die een eigen service hadden. Helaas zijn ze hier van afgestapt.

 

Werkte als volgt.

 

Jij kocht iets op internet en maakte het geld over naar die service-dienst. Zodra het pakket binnenkwam van de verkoper bij de service-dienst werd het geld aan de verkoper overgemaakt en het pakket naar de koper verzonden.

 

Op zich (op bakstenen in een doos na) veilig.

 

Nederlands grootste pakketdienst heeft een afhaalservice. Die haalt het pakket op en verzend het naar de geadreseerde.

Zwaarste service voor particulier is 30 kg voor 12,95 Euro met verzekering van 500 Euro.

 

PM je de link.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook benieuwd naar de afmetingen.

 

Als ondernemer maak ik gebruik van een transportdienst, een pallet laten ophalen en afleveren kost mij nog geen €40,- (ex. b.t.w.).

 

Denk dat het voor particulieren ook een mogelijkheid is om gebruik te maken van hun diensten.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat bedoel ik juist : voor bedrijven ( of zelfstandigen ) is er keuze zat .

In mijn concreet geval wil ik een meubelstuk van 100x150x80 laten leveren . Het ding is geen duur antiek , maar iets leuk om te renoveren . Ik koop het dus goedkoop maar kan het niet transporteren .

Toen ik vroeger nog ( heel lang geleden ) in de logistieke sector werkte zou één telefoontje voldoende geweest zijn naar een contactpersoon . Maar het ding is te groot voor de pakketservice , koerierdiensten zijn te duur en transportfirma's die deelladingen verzamelen en verdelen werken alleen voor bedrijven , en als ze al een particuliere zending willen oppikken zijn de prijzen absurd : voor hen is dat eigenlijk niet interessant omdat particulieren een andere aanpak vereist als bedrijven : denk maar aan betalingen , leveringsuren ....en omdat Belgie klein is maar aan veel buitenland grenst zit je al snel met " internationale tarieven " . Ik heb dit bericht geplaatst om van jullie te horen of er nog mogelijkheden zijn maar ik vrees dat er hier een " gat " in de markt is dat niet zo interessant is om op te vullen .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast aart44
Origineel bericht van: Marco275
Probeer het hier eens, heb zelf rondgekeken en er word wel degelijk ook voor particulieren getransporteerd.

Klik


Het lijkt me dat hij iets zoekt in BELGIE.

Maar ik denk dat hij helemaal gelijk heeft voor particulieren is er bijna niets of ze schrijven de prijzen met een vork in plaats van een pen.

Dan is vaak een aanhangertje achter een auto een oplossing. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...