Ga naar inhoud


Updaten OpenPli IMG Flash of Online


MyZ

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

Ik draai met een image voor 01-05-2010. Nu hoor ik verhalen dat updaten alleen mogelijk is via een flash (USB) update. Is dit iets van de afgelopen dagen en kan het nu weer online? Ik ben anders als mijn instellingen kwijt....

 

Alvast dank!

 

Gr.

 

Micha

VU+ Duo

Dreambox 500

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie

Je zal opnieuw moeten flashen, hoe je het wendt of keert als je ooit nog wilt updaten dan zal je moeten flashen.

 

Je instellingen hoef je niet kwijt te raken, download via het menu de plugin autobackup (enigma2-plugin-pli-autobackup) en draai die even handmatig.

De instellingen worden dan bewaart in de backup map en kan je met een gerust hard flashen. Alle instellingen worden dan automatisch weer terug gezet.

 

Lees anders dit draadje eens: http://www.pli-images.org/forum/viewthread.php?forum_id=60&thread_id=13362 daarin staat ook het gebruik van autoinstall

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de VU+ geldt hetzelfde als voor de dreamboxen, dus even draadje daar lezen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem met mijn VU+ DUO. EPG = crash en sommige zenderswisselingen duren heel lang. Ik wil hem graag flashen maar dan ben ik mijn instellingen kwijt. Autobackup plugin downloaden geeft ook een crash. Is er een mogelijkheid deze autobackup plugin handmatig te installeren? Waar zou ik deze plugin kunnen downloaden? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

De plugin heb je niet persé nodig je kan de bestanden ook handmatig veiligstellen, kopieer de volgende bestanden naar media/hdd/backup

de complete map enigma2 die kan je vinden in de map etc/

het bestand cccam.cfg die kan je vinden in de map etc/

het bestand dropbear_rsa_host_key die kan je vinden in de map etc/dropbear/

het bestand fstab die kan je vinden in de map etc/

het bestand passwd die kan je vinden in de map etc/

het bestand resolv.conf die kan je vinden in de map etc/

het bestand smb.conf die kan je vinden in de map etc/samba/

 

Als je deze bestanden hebt gekopieerd dan kan je met een gerust hart flashen, je instellingen worden automatisch weer goed gezet. Je moet dan nog wel even handmatig de diverse plugins, extensions en/of picons downloaden via het menu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Bedankt voor de snelle reactie.

 

ik heb alles gekopieerd maar nu wil ik het naar media/hdd/backup kopieren maar kan alleen deze map vinden => \\Vuduo\harddisk\backup is dit hetzelfde? Kan ik evt na het flashen de bestanden handmatig weer in de juiste mappen plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ja het is de map backup op de schijf in je VU+.

 

Na/tijdens het flashen worden de mappen automatisch op de juiste plaats gezet, daar hoef je niets aan te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen op tijd opgestaan en ben aan de gang gegaan. Inderdaad alles werkt (bijna) weer zoals het hoort. EPG doet het weer maar wat mij opvalt is dat het zappen langzamer gaat dan voorheen. Met name RTL4 en veronica duren erg lang voor ze in beeld verschijnen. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Bedankt voor de hulp die mij geboden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...