Ga naar inhoud


Na "essentiële" auto updates win7 Windows Mail weg!


kweetnie

Aanbevolen berichten

Dit is wat mij gisteren op een notebook gebeurde.

Het ene moment de e-mail nog opgehaald, en na de updates was het mailprogramma "WinMail.exe" incl. de complete "Windows Mail" map bij de user weg.(dus ook alle e-mails).

 

Als dit de manier is van Microsoft om de mensen duidelijk te maken dat ze over moeten stappen (alweer??) naar Windows Live Mail, vind ik dit een zeer kwalijke manier en vraag ik mij af of dit eigenlijk wel mag? ongeloofelijk!!

 

Heb middels herstelpunt terug kunnen zetten tot voor die updates, waarna alles weer gewoon werkte!

(En automatische updates uit gezet!)

Misschien een waarschuwing voor anderen?

 

Gr.

 

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn zoveel veel betere en vooral veiligere(gratis) alternatieven..... Maar ja gewoontes he

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Er zijn zoveel veel betere en vooral veiligere(gratis) alternatieven..... Maar ja gewoontes he


Ja,
Je hebt 100% gelijk!! crazy
Maar dit vind ik ronduit onbeschoft!! Persoonlijke data zonder te vragen zomaar verwijderen.(Privacy?)
Dat ze dan een waarschuwing geven. Zoals de verplichting dat ze nu de keuze moeten aanbieden voor een alternatieve browser.

Het lijkt mij toch erg stug dat dit muisje (zeg maar rat) niet nog een staartje zal hebben.
Gr.

PS: Ik moet ook nog ffe aanvullen dat ik net 'n telefoontje gehad heb van de eigenaar v/d laptop.
Toen hij hem af wilde sluiten, ging hij vrolijk weer even de (reeds) gedownloade updates opnieuw installeren!! mad

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft en mail lijken sinds kort niet samen te gaan, hier ook dezelfde ellende, wel weer opgelost maar om te zeggen dat dit eenvoudig voor iedere leek te doen is. Had de nodige ruzie om de rechten te krijgen om Windmail.exe en msoe.dll te wijzigen, ivm met rechten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooropgesteld dat ik het schandalig vind dat M.S. niet wil dat we Mail gebruiken in Win7, maar aan de andere kant wat is er eigenlijk mis met LiveMail?

Indien je LiveMail installeert zonder toeters en bellen en daarna ook nog de extra,s verwijdert heb je er een prima Emailprogramma aan.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat was er mis met Outlook Express?

Het was wel makkelijk om mail en news met één programma te doen.

En veel 'gewone' gebruikers gebruiken nog steeds Outlook Express onder Windows XP. Dat zal voor velen een hele overstap zijn.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
Wat was er mis met Outlook Express?
Het was wel makkelijk om mail en news met één programma te doen.


Snap ik niet; in Livemail heb je toch ook newsservers?

Origineel bericht van: kweetnie
Precies ja.
Ook al omdat windows live mail je mailtjes online bewaard. Dat is mis met WLM.


Niet dus als je de extra,s niet installeert



"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...