Ga naar inhoud


[Storage] Adaptec 4805sas controller + Samsung HD154UI 1.5 Tb disk werkt niet


aardbeì

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

 

korte vraag.

Ik heb hier het volgende:

1 Adaptec 4805SAS controller

1 Fanout cable naar sata

3 Samsung 1.5 Tb schijven type HD154UI

 

In de bios van de controller kan ik de schijven verifieren en formatteren, worden ze prima herkend.

Echter in het scherm om een raid setje te configureren zegt ie dat er geen disks gevonden zijn

 

Bios 4805 is de laatste

Samsung heeft geen nwre firmware (denk ik?)

 

De Samsung al eens gejumpert op 1.5Gb, geen resultaat

Ik formatteer nu een van de disks met die bios, kijken of ie daarna herkend wordt maar verwacht er eigenlijk niks van.

 

Iemand ideeen om die schijven te laten herkennen door de controller?

 

Indien niet, welke schijven gaan wel werken met die 4805, de WD EARS serie wellicht?

 

 

mvrgr

 

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het enige wat ik er van kan zeggen dat dit type erg veel problemen geeft met het herkend worden van de controller, zelf heb ik ervaring met deze schijf in een Fantec R2650 Mediaplayer, wat een continu drama bleek te worden. Hierin bleek ik niet de enige te zijn alleen al met andere merken mediaplayers waren gelijke ervaringen en Google geeft genoeg info dat het met veel andere Hardware genoeg problemen oplevert, waar vervangen van de HDD's door andere types of merk altijd de oplossing gaf.

 

Google eens op Samsung HD154UI en Fantec A.C.Ryan en synology-forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: henkvd1
Het enige wat ik er van kan zeggen dat dit type erg veel problemen geeft met het herkend worden van de controller, zelf heb ik ervaring met deze schijf in een Fantec R2650 Mediaplayer, wat een continu drama bleek te worden. Hierin bleek ik niet de enige te zijn alleen al met andere merken mediaplayers waren gelijke ervaringen en Google geeft genoeg info dat het met veel andere Hardware genoeg problemen oplevert, waar vervangen van de HDD's door andere types of merk altijd de oplossing gaf.

Google eens op Samsung HD154UI en Fantec A.C.Ryan en synology-forum


thnx voor de info, op het synologie forum staan idd minder prettige dingen over de Samsung.

even ter info, ze zijn op zichzelf prima, heb ze nu 1/2 jaar windows 2008 laten draaien maar wilde over op een ESX config vandaar de Adaptec.

Ben vanmiddag laat ook nog even naar de computerboer geweest, heb een WD EARS 1.5Tb gehaald. Die geeft hetzelfde resultaat cry


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je helemaal geen foutmeldigen zoals time outs ofzo? Ik heb tijden Samsung F1's gehad op mijn Areca controller en dat liep zonder enig probleem...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de controller start gewoon netjes op zonder enige fout.

 

Als ik een schijf van poort verwissel, naar een niet in gebruik zijnde poort, dan wordt dat ook keurig herkend. Gaat ie vertellen dat de configuratie anders is en of ik die wijzigingen op wil slaan

Verdere IO-errors ofzo kom ik niet aan toe helaas, er is geen raid-setje te configureren

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even ter illustratie

 

1. De optie waarin ik braaf een overzicht krijg van de drives, kan ze dan ook formatteren resp. verifieren

 

PIC100516001s.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Menu

 

PIC100516002s.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

daar vindt ie dan geen disks :-s

 

PIC100516004s.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie maar 1 driver aangesloten? Je hebt minimaal 2 drives nodig voor Raid 0/1 en 3 drives voor Raid 5

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

I know, was te lui om de rest er weer aan te hangen wink

Waar 't me om gaat is die no drives melding, die krijg ik in elke denkbare opstelling cq hoeveelheid drives cry

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

grrrr, ik geloof dat ik het gevonden heb, 4805SAS + 1.5Tb disks is a no-go geloof ik.

Adaptec geeft dat, om het zachtjes uit te drukken, niet duidelijk aan (anders gezegd, in de specs vindt je het nergens... crazy)

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...