Ga naar inhoud


Dreambox Telnet commando's


Gast Jeroensky

Aanbevolen berichten

Gast Jeroensky

Hoi allemaal. smile

Ik heb even wat tijd gestopt in het collecteren van Dreambox telnet commando's (busybox).

 

Ik heb er twee textfiles van gemaakt zodat je het makkelijk kan downloaden

 

Feedback is welkom.

 

--

 

**** De uitleg wordt zeer op prijs gesteld, maar de link naar een ander forum niet.

 

Niet vanwege dat andere forum, want daar is niets mis mee, maar vanwege het feit dat de informatie zonder enig obstakel ook hier kan worden geplaatst en dan met zekerheid op dezelfde locatie blijft staan zodat ze ook over 2 jaar nog terug kan worden gevonden.

 

Om die reden pas ik je bericht dan ook aan door de bestanden als bijlage aan dit bericht te hangen.

Enigma2_Telnet.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Jeroensky
Origineel bericht van: Jeroensky

**** De uitleg wordt zeer op prijs gesteld, maar de link naar een ander forum niet.

Niet vanwege dat andere forum, want daar is niets mis mee, maar vanwege het feit dat de informatie zonder enig obstakel ook hier kan worden geplaatst en dan met zekerheid op dezelfde locatie blijft staan zodat ze ook over 2 jaar nog terug kan worden gevonden.

Om die reden pas ik je bericht dan ook aan door de bestanden als bijlage aan dit bericht te hangen.


EEh, ik had juist de link geplaatst, omdat ik op OpenPli forum de files bij hou. Ik krijg er feedback op en dan update ik files zonodig.
Dit omdat een Dreambox niet alle busybox telnet commando's support. Vandaar de link, want nu heb je kans dat hier de oudere versie blijft staan, als ik ga updaten op OpenPli site.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervang:

Code:
/bin/sh /usr/bin/enigma2.sh

 

door simpel:

Code:
enigma2

 

Doet ongeveer hetzelfde, maar om te stoppen kun je nu gewoon "Ctrl-C" drukken in de telnet sessie, of Enigma2 op enigerlei wijze "afsluiten" (keert dan terug naar de shell en zal niet herstarten of wat dan ook).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

Hey Milo..Thanks (ik had reactie in ander forum verwacht).

Anyway, heb ik wel ontdekt als je tijdens loggen netjes CTRL-C doet, dat dan de hele box vastloopt.(geen crashlog)

 

Aan de mod, ik had reeds 2 keer geupdate, maar hier is alweer versie 1.03, kan je de twee bestanden in 1e posting vervangen door deze geupdate versie?

Thanks.

Ooh misschien is het handig als je de *.odt extensie ook toelaat in bestands upload bij posting(ik kan nu enkel de pdf versie uploaden), we zijn niet allemaal windowzzz gebruikers he crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

Sorry nog 1x update (voorlopig) ik zag op jullie site ipkg install/remove/list functie staan, dus meteen toegevoegd.

 

Voorlopig even laatste update ok, dit is de versie 1.04 van Dreambox_Telnet.

 

(graag deze dus in begin zetten(1e posting), en neem een pilsje vanavond ok?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

Weer een update.

Nu telnet optie toegevoegd om dreambox af te sluiten(voor herstart) als het apparaat hangt(als bijvoorbeeld tandwieltjes in beeld blijven).

En optie toegevoegd om dreambox via telnet klaar te maken voor flash (lees dreambox herstart in dhcp en geeft webpagina op ip adres om Dreambox te flashen.(dus powerknop&downknop combinatie is niet meer nodig, wel zo fijn flashen zonder lompe spanningsonderbreking).

 

Kan een mod deze pdf aan de eerste topic toevoegen (liefst met versie 1.05 er bij vermeld) wel zo handig anders download men oudere versie met minder telnet mogelijkheden vermeld.

 

Originele topic loopt op OpenPli forum in Engelse Dreambox general deel.

 

Have Telnet @ Dreambox fun.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast Jeroensky

Weer een nieuwere versie telnet commando's voor onze Enigma2 tuners.

Ditkeer the good old reboot dreambox toegevoegd, en voor DM8000 gebruikers, brightness van je Oled display regelen via telnet crazy

Dank aan user "justafriend" van OpenPli forum.

 

Misschien dat een mod de toevoegingen van 1e posting van dit topic kan verwijderen en deze toevoeging daarvoor in de plaats doet. Dan staat meest recente versie bovenaan.

 

Have fun met deze toch wel handige collectie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...