Ga naar inhoud


OpenPli, what's the big deal?


Pringle

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Littlesat
Ik heb hem hier draaien op de laatste OpenPli, dus het is opgelost!!!


Er zijn ook 7020 gebruikers waar Pli Jade wel goed werkt en toch is het daar niet opgelost.

Ik hou exact dezelfde problemen, ook met OpenPli. Er is kennelijk iets gedaan wat helpt voor jouw hardware, niet voor de mijne en het heeft niets te maken met de rotor-stroom detectie.

Draaien naar een verticale transponder in de lage band: prima
Draaien naar een horizontale transponder in de hoge band: nooit signaal. (draait goed)

Het lijkt alsof de lnb spanning en/of frequentieband fout staat en blijft staan. Zappen binnen dezelfde satelliet helpt. Dat is echter geen oplossing, dan maar Iolite.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: 1664


Het lijkt alsof de lnb spanning en/of frequentieband fout staat en blijft staan. Zappen binnen dezelfde satelliet helpt. Dat is echter geen oplossing, dan maar Iolite.


Al eens geprobeerd met een andere LNB?
Zo duur zijn die dingen nu ook weer niet en zeker de moeite van het proberen waard.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

<offtopic>

@1664: Draai ook nog steeds Iolite. Ook nooit de rotorproblemen kunnen oplossen. Uit frustratie zelfs een Multytenne gekocht (nooit spijt gehad btw).

 

Maar Iolite is het echt helemaal voor mij, gezien de uptime smile

http://www.embedded-uptime-project.com/bild_1322_1620.jpg

</offtopic>

 

Openpli is denk ik echt het meest interessant voor e2 boxen. Maar zoals iemand anders al stelde valt er niet zoveel meer te persen uit een DM500 behalve van skins en menu opties. De basisfunctionaliteit blijft hetzelfde...

 

 

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je de stroominstelling staan. Staat die op 40 mA wat default goed was in het verleden, zet hem dan op 70 mA (of andersom, van 70 naar 40 - weet het even niet uit het hoofd). Dan zal hij draaien als een zonnetje ;-)

 

In Iolite had je weer het nadeel dat alle andere boxen op de 7020 niet goed draaien....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stroominstelling is irrelevant, want dat heeft helemaal niets met de klacht te maken. Ik heb dat uiteraard ook allemaal geprobeerd en het helpt geen iota. Kennelijk heeft het Pli team begrepen dat het probleem werd veroorzaakt doordat de rotor-stroom detectie niet meer functioneerde. Dat is echter een ander probleem en minder problematisch, want daar kun je de timeout voor gebruiken.

 

Alle versies na Iolite hebben gewoon een fout zitten in de aansturing van de rotor voor de 7020 en niet iedere 7020 reageert daar hetzelfde op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Stroominstelling is irrelevant, want dat heeft helemaal niets met de klacht te maken.

Dat zeg je nu wel, maar door een stroomstoring heb ik al een aantal van die voedingen kunnen vervangen...

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...