Ga naar inhoud


[DM8000] Multytenne twin vragen


lookie

Aanbevolen berichten

Ik heb een DM8000 aangeschaft met een Multytenne twin. De schotel heb ik met vrij zicht geplaatst. Op de ontvanger heb ik beide tuners afgesteld op

A 19,2 Astra1

B 13,0 Hotbird

C 23,5 Astra3

D 28,2 Astra2

 

Zoals vermeld in de handleiding van Multytenne.

 

Afstellen op Astra 1 geeft max 60% SNR en een AGC die fluctueert tussen 10 en 80. Uiteraard wel een lock op de 60%.

De Hotbird wordt niet ontvangen, de rest wel.

 

Vragen:

- Is 60% het best haalbare ?

- Wat kan er aan de hand zijn met ontvangst Hotbird ?

- Iemand nog enige nuttige tips ?

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites


zou je ook een foto kunnen maken van de schotel hoe hij hangt want 60% is toch een beetje aan zwakke kant

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het geval dat ie tegen het dak zou 'schijnen' heb ik 'm helemaal bovenin gemonteerd. Met een 'schotelvriend' uitgericht en kom nu op een veel hogere score, wel 62%...

Nog steeds geen Hotbird, de andere drie satellieten wel.

 

De schotelsteun staat helemaal waterpas, da's het eerste waar ik op let.

Bomen heb ik wel, op 15 meter afstand. De schotel staat er echter links langs gericht. Mijn andere 88cm Triax staat nu helemaal onderaan en heeft 88% zonder problemen. Ik zal een dezer dagen een aantal foto's maken van de situatie en eens bijvoegen.

 

Blijf het raar vinden. Normaal zet ik een schotel op een dak en richt deze op het zicht uit. Meestal zit ik dan aardig in de richting (zie Triax).

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...