Ga naar inhoud


display helderheid / crashes


fjskmdl

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds vandaag de vu+ duo. (zonder harddisk momenteel)

Ik heb er intussen de laaste dream black hole op getest, welke goed werkte totdat ik de stroom afsloot van de vu. Bij het herstarten kreeg ik een enigma crash en kon ik enkel nog herflashen.

Toen probeerden ik de laatste openpli (van vandaag, 29/05/2010).

Deze werkte goed maar na het installeren van enkele plugins wou ik terug de skin naar magic hd aanpassen met als gevolg opnieuw een enigma crash.

Nu heb ik er terug de laatste openpli opstaan met enkel het hoogstnodige (CCcam, settingslist, skin), wat goed werkt.

 

1) Nu is mijn vraag, is het eigenlijk normaal dat er nog zoveel software crasht? bij mijn oude dm600 had ik ook het probleem dat van zodra ik wat begon te experimenteren de boel vastliep...

 

2) Daarnaast vind ik eigenlijk dat de helderheid van het ontvanger display erg laag is waardoor dit bijna niet leesbaar is vanop een afstand van 2-3 meter. Is dit normaal?

 

3) is het trouwens mogelijk op via de openpli webinterface te zorgen dat ik kan zappen met tuner 2 zodat ik het gewone tv kijken niet verstoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: fjskmdl
Ik heb sinds vandaag de vu+ duo. (zonder harddisk momenteel)
Ik heb er intussen de laaste dream black hole op getest, welke goed werkte totdat ik de stroom afsloot van de vu. Bij het herstarten kreeg ik een enigma crash en kon ik enkel nog herflashen.
Toen probeerden ik de laatste openpli (van vandaag, 29/05/2010).
Deze werkte goed maar na het installeren van enkele plugins wou ik terug de skin naar magic hd aanpassen met als gevolg opnieuw een enigma crash.
Nu heb ik er terug de laatste openpli opstaan met enkel het hoogstnodige (CCcam, settingslist, skin), wat goed werkt.

1) Nu is mijn vraag, is het eigenlijk normaal dat er nog zoveel software crasht? bij mijn oude dm600 had ik ook het probleem dat van zodra ik wat begon te experimenteren de boel vastliep...

2) Daarnaast vind ik eigenlijk dat de helderheid van het ontvanger display erg laag is waardoor dit bijna niet leesbaar is vanop een afstand van 2-3 meter. Is dit normaal?

3) is het trouwens mogelijk op via de openpli webinterface te zorgen dat ik kan zappen met tuner 2 zodat ik het gewone tv kijken niet verstoor?


Wat betreft punt 1: Het is niet normaal dat veel software crasht maar het blijft natuurlijk afhankelijk wat je doet, als je veel exotische plugin's probeert die eigenlijk alleen voor een dreambox geschikt zijn dan kan je erop wachten dat er dan crashes voorkomen. Je kan HIER eens kijken welke plugins/extensions etc allemaal wel of niet werken op de VU+

Wat betreft punt 2: Ik denk dat je plastic nog op het display zit. Verder kan je in het menu de helderheid aanpassen voor zowel normaal gebruik als in standby stand

Wat betreft punt 3. Hoe is je ontvanger aangesloten met 1 kabel of 2 kabels, hoe is je configuratie? Als je 2 kabels aangesloten hebt zal het geen probleem zijn maar als je maar 1 kabel gebruikt en je wilt op verschillende satellieten/transponders/polarisaties kijken dan kan het niet anders dat je dan problemen kan krijgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor het vlugge antwoord smile

Ik zal even kijken of ik iets terugvind om de helderheid aan te passen

 

Ivm punt 3:

ik gebruik 1 kabel en wil enkel kunnen kijken via tv met tuner 1 naar een zender op 19.2E, en tegelijk naar een andere zender op 19.2E via de webinterance en tuner 2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Als je in tuner 2 hebt aangegeven dat deze doorgelust is van tuner 1 zal dat niet zoveel problemen opleveren tenzij je "tegenstrijdige" kanalen wilt bekijken. Probeer het gewoon er kan niets stuk en volgens mij heeft de TV voorrang maar ik weet het niet 100% zeker.

 

De helderheid kan je vinden via Menu -> Instellingen -> Systeem -> Display instellingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

skin

niet alle zijn foutloos en roepen iets op dat daarmee een crash veroorzaakt

op vuplus-support staan er enkele die speciaal voor de VU+ zijn aangepast

en op de feed van Pli (dus via applicaties download zijn der enkele te laden die beproefd zijn)

 

skins hebben een afhankelijkheid qua image en qua plugin

dus als ze niet op het image zijn aangepast (foutloos gecorrigeerd) crashen ze

en

dus als er geen aanpassing (correctie) voor 'die' plugin is kunnen ze de box laten crashen.

 

vraag speciaal aan Openpli users welke foutloos werken.

ciao

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: fjskmdl
Intussen al gekeken om de display helderheid aan te passen maar blijkbaar stond die al bijna op het hoogste niveau kwa helderheid.

naar mijn mening is het nog altijd te donker en onleesbaar maarja.



Maar heb je ook het plasticje eraf gehaald, het lijkt alsof er niets opzit maar als je hem nieuw gekocht hebt en je hebt wel het plastic van voren eraf gehaald maar niet van het display dan zit het er nog op. Voorzichtig pulken in een hoekje doet de truc.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...