Ga naar inhoud


[DM800HD] flash via ftp


Ferr

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om de flashimg op de box te zetten en dan te updaten?

 

zoals bij de dm500?

 

 

want ik heb hier een dm800 staan waarbij ik met dreamup kan updaten met 11kb/s, en na een uur geeftie een error..

en ik heb geen DCHP server, dus via netwerk update lukt ook niet..

 

en hoe je een vast ip in de bootloader moet zetten kan ik ook nergens vinden..

 

 

what to do?

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ferr,

je stelt dat je geen DHCP server hebt

of bedoel je dat je der geen 'gebruikt'

 

met de dreambox wijzigde ik voorheen de router/adls modem altijd even op DHCP YES

en kon per netwerk flashen

daarna stelde ik die DHCP op NO

 

ook tiny dhcp server kun je op windows installeren ten behoeve van het flashen

 

per ftp zal het met die images in vorm van het inf formaat niet lukken.

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via menu -->instellingen--->systeem--->netwerk--->adapter instellingen kan je Dhcp op of af zetten .Ook vind je hier je ip adres van de box .Als je nu de box van de stroom haalt en daarna terug opstart terwijl je de standby knop vooraan op je dreambox blijft indrukken ,zie je na een tijdje je netwerk adres in de display van de box .Ga via firefox of explorer naar dat adres en dan vind je het menu om je box te flashen .

DM800 HD +oscam 

Maxdigital XP1000 0scam

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik er idd geen, komt omdat er een compleet netwerk aanhangt hier.. dus kan hem ook niet makkelijk aanzetten..

 

 

heb wel gelezen dat je het ip vast kan zetten in de bootloader, maar hoe doe ik dat?

 

jammer dat het met ftp niet gaat, ging altijd perfect met de dm500..

 

snap ook niet dat de dreamup met 11kb/s gaat, want waarom zou die zo langzaam gaan?

heb al verschillende versies geprobeerd

 

 

Origineel bericht van: ruude007
Via menu -->instellingen--->systeem--->netwerk--->adapter instellingen kan je Dhcp op of af zetten .Ook vind je hier je ip adres van de box .Als je nu de box van de stroom haalt en daarna terug opstart terwijl je de standby knop vooraan op je dreambox blijft indrukken ,zie je na een tijdje je netwerk adres in de display van de box .Ga via firefox of explorer naar dat adres en dan vind je het menu om je box te flashen .

 

dat heb ik gedaan, maar als je dat doet blijftie zoeken naar dhcp

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch maar eens de router ingedoken, bleek niet zo´n probleem te zijn als ik dacht...

 

pli zit er in ^^

 

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klik voor BIOS dreambox

 

Code:
 Ohne DHCP-Server im Netzwerk   1. Terminalprogramm mit den Verbindungseinstellungen für die Dreambox starten   2. Box mit gedrückter Pfeil-nach-Unten-Taste (die der Box, nicht die der Fernbedienung!) einschalten   3. Wenn *** STOP *** am LCD erscheint, sollte das BIOS im seriellen Terminal sichtbar sein! 

 

gegarandeerd is er ook een uitleg in nederlandse taal maar die kon ik (sorry) niet zo snel vinden als deze.

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha bedankt voor je antwoord!!

 

dm800 is wel even anders dan de 500

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...