Ga naar inhoud


Humax HDCI 5000,hoe updaten,en wat is FEC eigenlijk?


marinepik33

Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik de Humax HDCI 5000 aangeschaft. Als ik in het 'binnenste' kijk zie ik dat de software van dit apparaat uit 2008 stamt, desondanks geeft dat ding aan (mag je wel zo spreken over een Humax??)dat er geen update beschikbaar is.

Althans als ik dat automatisch laat doen. Het kan ook handmatig maar ik weet niet via welke freq. dit zal moeten geschieden.

Verder heb ik problemen met het binnenhalen van de provinciale zenders (TV Noord, Limburg etc.). Volgens de zenderlijst moeten deze zitten op freq. 11914, H, 27500, 3/4.

Welnu, dat wordt ook aangegeven in de frequentielijst van de Hummie behalve dat de FEC geen 3/4 is maar 9/10 en A. Wat dat laatste betekend is mij niet duidelijk. Het gevolg is in ieder geval geen provinciale zenders!

De ontvangst is zeer goed, zo'n beetje 100%.

Wie kan mij helpen met bovenstaande probleempjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
Origineel bericht van: matroosje
Volgens de zenderlijst moeten deze zitten op freq. 11914, H, 27500, 3/4.

Welnu, dat wordt ook aangegeven in de frequentielijst van de Hummie behalve dat de FEC geen 3/4 is maar 9/10 en A. Wat dat laatste betekend is mij niet duidelijk. Het gevolg is in ieder geval geen provinciale zenders!
De ontvangst is zeer goed, zo'n beetje 100%.
Wie kan mij helpen met bovenstaande probleempjes.


Het ziet ernaar uit, dat je in plaats van DVB-S, DVB-S2 aangegeven hebt bij deze transponder.
Wanneer de menu structuur gelijk is aan de Humax HDCI-2000, zou je een nieuwe transponder voor deze frequentie moeten aanmaken, met de juiste gegevens. (DVB-S, met de juiste FEC.)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw snelle antwoord Cees. Bij deze Humax zit maar een zeer sumiere gebruiksaanwijzing en daar ik zelf nou niet zo'n held ben met het instellen van de kanalen, ik zou graag zelf met de hand de kanalen in een settinglijst willen instellen zodat ik alleen die kanalen in de favorieten lijsten heb die ik echt wil hebben. Ik heb immers alle gegevens voor de kanalen op Asra 19.2, Astra 23.5, Astra 28.2 en de hotbird op papier staan.

En of de gebruikaanwijzing van de Humax HDCI2000 eenzelfde is als de Humax HDCI5000 weet ik niet. Mocht dit wel zo zijn en de gebruiksaanwijzing van de HDCI2000 wel een beetje uitgebreid is zou ik zeer geholpen zijn met een kopie van deze ontvanger al zou ik al zeer geholpen zijn als ik weet hoe je zelf alle gegevens van de diverse zenders in kan stellen. Ik krijg bovendien een beetje de indruk dat mijn Hummie HDCI5000 een beetje een vreemde eend is in de bijt van Hummax.

Hiervoor heb ik een Topfield gehad en daar had ik helemaal geen moeite met het instellen van de diverse zenders.En daarvoor een Echostar waar ik mee kon lezen en schrijven.

En, mijn beste Cees, Ik kan nergens de gegevens over DVB-S en DVB-S2 zien staan. Bovendien weet ik niet of mijn Humax wel geschikt is voor DVB-S2. Ik zou het willen hopen omdat daar talloze verbeteringen in zijn aangebracht en dan vooral voor de HDTV signalen. En daarvoor heb ik nu juist de Humax HDCI 5000 voor aangeschaft.

Misschien dat u of iemand anders mij wat verder kan helpen met mijn probleepjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog eens verder gekeken op mijn Humax HDCI5000 ontvanger en heb het volgende nog kunnen vinden.

Ik kan kanalen editten maar, voor zover ik het kan bekijken, alleen via de USB poort die uiteraard aanwezig is.

Ik zou dus een kanalenlijst moeten hebben voor op mijn USB stick van alle kanalen op de 3 Astra's en de Hotbird die ik natuurlijk van tevoren zou moeten kunnen bewerken op mijn computer zodat ik alle zenders die ik niet wil hebben kan verwijderen.

Maar bestaat er überhaupt zo'n kanalenlijst die te bewerken is????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat ik heb kunnen terugvinden over de 5000 is, dat het een gestripte 2000 is, hoofdzakelijk voor de engelse freeview uitzendingen.

 

Ook spreekt men in de reviews erover, dat de ontvanger ook geschikt zou moeten zijn voor DVB-S uitzendingen.

 

Je zou eens kunnen kijken, of er in het menu ergens een schotel symbool is.

Onder dat menupunt staat er dan waarschijnlijk een lijst met transponders.

Wanneer je die afloopt, staat er aan het begin of einde van die lijst geen frequentie, maar het woord "eigen".

 

Bij de 2000 kan je op die plek je eigen transponder ingeven, en ook bepalen of die DVB-S of DVB-S2 moet zijn.

 

Succes.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik allemaal geprobeert Cees, ben echt uren bezig geweest.

Enorm veel Duitse, Engelse etc. HD zenders met prachtig beeld alleen de door mij gewenste Nederlandse HD zenders kan ik niet ontvangen net zo min als de Nederlandse 'provinciale' zenders. De Nederlandse zenders in 'normaal'beeld ontvang ik wel behalve de provincie zenders. Ik snap er helemaal niets van. Met mijn 2 vorige satellietontvangers, een Echostar en een Technisat, heb ik nimmer problemen gehad maar deze hummie bezorgd mij slapeloze nachten.

Ik heb een plaatselijk satellietboer bereid gevonden om eens met de Humax HDCI5000 te gaan 'spelen' alhoewel ook hij al zei dat hij deze ontvanger nimmer zou kopen en zelf ook niet verkoopt. Ik wacht het spelen maar eens even af en kijk voorlopig maar even met gewoon beeld de voetbalwedstrijden.

Mocht ook hij er niet uitkomen gaat de Hummie onmiddelijk bij het grofvuil en dat meen ik echt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, ik heb de indruk, dat dit toestel is toegespitst op het gebruik in Engeland, voor het freeview gebeuren.

 

Je zal de ontbrekende transponders moeten toevoegen, mogelijk met een editor.

 

Ik heb vele jaren plezier gehad van de Humax HDCI-2000, een van de eerste HD ontvangers op de markt.

Sinds kort heb ik de Rebox-8000, en ben daar zeer tevreden over.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...