Ga naar inhoud


Royal Air Maroc bijna-crash op Schiphol.


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Heren,

 

Wat vinden jullie daar nou van?

Ik vind dat de piloot een eremedaille moet verdienen omdat hij echt veel levens heeft gered. Kijk, een motor die uitvalt op 5 kilometer is een stuk makkelijker dan een motor verliezen op 300 meter hoogte, immers; je verliest snel vermogen etc..

 

smile

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die piloot heeft gewoon zijn werk gedaan, dat hij daarbij z'n eigen leven en dat van anderen heeft veilig gesteld is natuurlijk mooi meegenomen.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een eremedaille vind ik onzin. De bemanning heeft zich gewoon aan de procedures gehouden welke gelden bij uitvalen motor net na de start en det heeft goed uitgepakt.

Van collegae zal de bemanning wel genoeg klopjes op de schouder krijgen.

 

Wat deze bemanning heeft gedaan is geen Huzarenstukje zoals het landen van een Airbus op de Hudson rivier. Dat was echt een knap stukje zweefvliegen en gecontroleerd crashen. Dit incident was een noodlanding uit het boekje.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens insiders vloog hij veel en veel te laag boven bewoond gebied, als hij zich aan de gestelde regels zou gehouden hebben dan zou hij ver over de ganzen zijn gevlogen nu echter vloog hij er dwars doorheen.

Rond Schiphol is het bekend dat er grote groepen ganzen migreren en daarop zijn vlieghoogtes aangepast.

V8

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chevrolet

Rond Schiphol is het bekend dat er grote groepen ganzen migreren en daarop zijn vlieghoogtes aangepast.
V8


Hij was aan het opstijgen toen hij een aanvaring met die ganzen kreeg dus heeft niets met de vlieghoogte te maken.
Heeft een rondje gedraaid en is op een andere baan weer netjes geland precies zoals het hoort.
En ja daarbij is hij laag over Haarlem gevlogen het zij zo gelukkig is alles goed afgelopen voor hetzelfde geld gaat het anders. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Heren,

Wat vinden jullie daar nou van?
Ik vind dat de piloot een eremedaille moet verdienen omdat hij echt veel levens heeft gered. Kijk, een motor die uitvalt op 5 kilometer is een stuk makkelijker dan een motor verliezen op 300 meter hoogte, immers; je verliest snel vermogen etc..

smile

Een 737-800 heeft op 1 motor voldoende vermogen over om terug te keren en een noodlanding te maken, geen probleem daar oefenen de piloten jaarlijks op (in de simulator) een eremedaille is dus overdreven, de man,of vrouw deed dus gewoon wat hij moest doen.
Ernstiger is dat hij eerst z,n kerosine moet lozen want het startgewicht is niet het landingsgewicht en dat doe je normaal boven zee, maar in dit geval is gekozen om het boven land kwijt te raken.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Ik vroeg me al af waar die stank in de auto vandaan kwam.
Eerst dacht ik nog aan een lekke uitlaat maar de stank kwam dus gekoeld via de airco naar binnen.
je hebt dus toch een lekke uitlaat Johan :D

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...