Ga naar inhoud


[TF5500 PVR] Meedraaien van harde schijf is in kleine ruimte irritant


martin65

Aanbevolen berichten

Het geluid van de harde schijf die vaak zonder rede meedraait is in een kleine ruimte erg irritant'.Kan ik die uitschakelen?

Als ik de epg uitschakel draait hij toch bij het opstarten 10 minuten.

het gaat om een topfield tf5500pvr

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kan wel maar ik heb nu niet paraat voor welke SW versies dat nou ingebouwd zit.

 

Zet je PVR met je AB aan en druk hierna meteen op de menuknop op je AB en houdt die continue ingedrukt totdat je beeld hebt.

 

Mischien moet je even wat proberen bij welke tijd van menu indrukken het nog werkt.

Je kunt dan geen gebruik maken van de HD functionaliteit totdat je hem weer uit/aan hebt gezet.

 

Laat je nog even weten of het werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Martin,

Ik herken je probleem, in de tf5500 zit de schijf zo ingebouwd dat deze inderdaad irriterend geluid kan maken. Ik heb fw uit ik dacht 2008 erop staan die na enige tijd de hd uitschakeld. Ik heb mijn schijf tevens gewisseld voor een 5400 toeren schijf een zgn greenpoint en die is aanmerkelijke stiller.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij een van mijn vorige schijven ook wel eens extra dempers onder de topfield geplakt en tevens op de harddisk een flexibel vulstukje geplaatst om resonantie van de kap te voorkomen.

Mocht je een nieuwe schijf kopen in een winkel, vraag dan of ze hem even laten draaien in de winkel, zo kan je checken of die trilt of lawaai maakt.(piepen, brom)

Mijn huidige schijf is stil genoeg.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

Ik hoopte dat er in het menu een optie was om het meedraaien uit te zetten,maar dat is dus niet het geval.En dat was omdat ik hem met overwinteren in de caravan behoorlijk irritant vind.Maar ik weet nu dat het niet anders gaat.De andere opties die jullie hebben aangegeven gaan mij:" boven de pet" Ik ben verder happy met de reciever ,bedankt voor jullie hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lianne28

Probeer eens de silverlinetap erop te zetten daar ka je alles makkelijk instellen ook het draaien van de schijf. Als het via topset doet wijst alles vanzelf dan kan het gewoon via de usb kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...