Ga naar inhoud


[DM500S] Voorkomen dat Enigma start


mdu

Aanbevolen berichten

Hoe kun je ervoor zorgen dat op een Dreambox 500 geen enigma meer wordt gestart. Ik wil de CPU vrij hebben voor alleen CCcam taken en geen tv op kijken.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: mdu
Hoe kun je ervoor zorgen dat op een Dreambox 500 geen enigma meer wordt gestart. Ik wil de CPU vrij hebben voor alleen CCcam taken en geen tv op kijken.


Dat gaat niet. Dat is net hetzelfde als deze vraag:

Ik wil geen windows opstarten, maar alleen words

Dus je moet enigma opstarten om CCcam te kunnen draaien.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

enigma is gewoon een proces die start, cccam heeft enigma niet nodig en andersom ook niet. Stop je enigma via putty maar eens, cccam draait vrolijk verder. jullie halen linux en enigma door elkaar. Ik weet zeker dat ik het proces kan stoppen, maar deze start automatisch weer, waar doet ie dit, dit staat ook niet in de cron en ik kan't niet vinden.

 

Domme vergelijking windows en word. ik had

beter kunnen zeggen ik wil dat windows start zonder de shell, want ik gebruik mijn eigen shell. Nal.exe. Want dat kan! Misschien dat milo kan helpen. Ps init 4 ook geprpbeerd maar dit hielp ook niet.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed lezen is zeker een vak, Linux is geen enigma. Enigma heeft cccam niet nodig. Als je iets niet zeker weet kun je beter geen antwoord geven. Mijn Windows vergelijking is een paradox. Vergelijk windows met Linux en enigma als de Shell. Schoenmaker.......

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een hele stomme methode, maar waarom hernoem je enigma niet en zet je er een nieuw shell scriptje voor in de plaats?

 

Dan hoef je verder niets aan te passen...

 

killall enigma

mv /usr/bin/enigma /usr/bin/enigma.nostart

echo "echo 0 > /dev/null" > /usr/bin/enigma

chmod 755 /usr/bin/enigma

 

reboot smile

 

p.s. ik ga er ff vanuit dat enigma in /usr/bin staat smile

p.s.2. geen idee of dit werkt, gegarandeerd geen garantie ;-)

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik geprobeerd. Krijg read-only file system. Not allowed. Snap die hele dm500 niet. Ik krijg meer voor elkaar op mijn DM7025 als op de 500.

 

 

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is nou helemaal het probleem? ik heb hier ook een 7000 staan die alleen maar kaartserved, af en toe maar kijken ermee. je zet er een leanversie van iets op (bijv oozoon) en het is prima voor mekaar.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik me nu ook nog gaan verantwoorden? Ik moet eerst uitleggen wat het verschil is tussen Enigma en Linux. Dan nog vertellen dat ik een paradox gebruik met CCcam, Enigma en Linux. Daarna reageert Paardengek niet eens meer, had op zijn minst kunnen zeggen dat hij het misschien bij het verkeerde eind had.

 

En nu moet ik deze psychiater gaan vertellen wat mijn probleem is. Er is maar één goed advies geweest en dat was die van "hernoem het bestand, hij dacht tenminste met mij mee"

 

Tja, laat ook maar zitten.

 

 

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat het nou eens niet zitten, want ik zit al een tijdje met precies dezelfde vraag en durfde niet eens de vraag te stellen omdat ik dacht dat dit al vaker gevraagd zou zijn.

 

Ik wil een Dreambox als Linux server gebruiken met enkel CCcam, en dus geen andere klimbim. Lekker basic, zonder ontvangstmogelijkheden.

 

Wie weet het antwoord ?

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mdu
Heb ik geprobeerd. Krijg read-only file system. Not allowed. Snap die hele dm500 niet. Ik krijg meer voor elkaar op mijn DM7025 als op de 500.

Aangezien ik zelf geen 500 heb, is dit meer een conceptuele hulppoging... ;-)

Kan je het filesystem waarom enigma zich bevindt rw hermounten? Dus eerst alles killen wat van dat filesystem gebruikt wordt, unmounten en rw remounten. Dan wijziging aanbrengen en reboot.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...