Ga naar inhoud


Telfort internet storingen


paqbro

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Gerard 76

Ik ga dan iig niet langer afwachten
en niet m'n zuur verdiende geld nog langer
uitgeven aan hun 0900 nummer.



Vraag het Alex ff :D

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 1 maand later...

Online.... ben je daar zeker van. Heb het al 2,5 jaar en was even mijn belgedrag in kaart aan het brengen ivm gsm-nummers die maar bleven toenemen.

 

Abbo van 24 maanden hebben ze na afloop met 24 maanden verlengt. Kan medio dec 2011 pas opzeggen (moet het dan wel enkele maanden vooraf doen)

 

Afgekochte belminuten heeft een addertje dat je wel de starttik betaald. Bij begin abbo 1 cent, na 2 jaar 3 cent en sinds vorige maand 5 eurocent. (Ik ga dus gewoon opzeggen, hun wijzigen het contract en niet ik). Mobiel bellen kan je beter met je mobiel doen. Met de kosten van die starttik heb ik mijn verhaal al gedaan of had 3 sms-jes kunnen versturen.

 

Voor callerID, moet je DECT toestellen hebben die zei voorschrijven.

 

Zit nu te kijken naar een www.scarlet.nl of www.xs4all.nl moet alleen de combipakket van scarlet even uit elkaar trekken en zag dat je bellen daar af kon kopen voor 9,95 incl starttikken.

Family-pakket aldaar is icm digitenne en leentuner die ook op kan nemen en gsm.

 

XS4ALL heeft internet + bellen. Transparant iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar je dat starttarief van Online vandaan haalt hoor. Dit is sinds 2006 4 cent geweest en pas recent verhoogd naar 5 cent voor mensen die geen onbeperkt bellen hadden. Mensen met onbeperkt bellen betalen sinds enkele maanden geleden geen starttarief meer. Misschien dat dat nog wel geldt voor mensen met het oude abonnement. Het is in ieder geval nooit minder dan 4 cent geweest. Wel ooit 6 cent toen het nog Orange heette.

 

Overigens is dat starttarief normaal bij iedere prijsvechter. Ook Telfort, Tele2 en Scarlet doen dit. Bij Scarlet is het tarief zelfs meer dan 6 cent. KPN rekent zelfs 10 cent!

 

Zelfde geldt voor de contractsduur. Die is standaard 12 maanden maar bij de pakketten inclusief Canal Digitaal is die 24 maanden, achteraf wordt die echter met een maand verlengd (en een maand opzegtermijn) want dat is wettelijk vastgesteld. Aangezien dat voor ieder abonnement afgesloten of verlengd na juli 2009 geldt heb je dus een nieuw contract getekend of kun je gewoon iedere maand opzeggen.

 

Ik denk dat je bij Online het één en ander door elkaar aan het halen bent. Zo heb je daar caller ID met iedere telefoon die DTMF ondersteunt.

 

Overigens zou ik als ik jou was ook heel goed uitkijken met Scarlet. Daar krijg je bijvoorbeeld géén harddiskrecorder gratis in bruikleen, daarvoor moet je 2,95 per maand extra betalen. "Onbeperkt bellen" bij Scarlet betekent 500 minuten bellen en mobiele telefonie is gewoon afrekenen per minuut. Klinkt allemaal mooier dan het is.

 

Zo zie je dat iedere provider zijn eigenaardigheden heeft.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

El Piño, toch wel met de cent/min.

 

Hier hoe het eea tot stand komt. Ik heb dus Internet + bellen, waarbij ik de belkosten (landlijnen nationaal behalve 09x/06x/08x) heb "afgekocht"

 

Ik ben sinds het Orange tijdperk "lid van die club". Heb Scarlet nog niet helemaal doorgelezen en IPB van KPN daar ben ik van genezen. Mbt de CallerID loopt er een draadje. Probleem zat hem in de modem icm de telefoon. Livebox on het wel en de Thomson niet.

 

post-214-1318261162,7305_thumb.jpg

post-214-1318261162,7615_thumb.jpg

post-214-1318261162,7845_thumb.jpg

post-214-1318261162,8343_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat met dat starttarief is toch wel erg vreemd hoor. Ik ben van 2005 tot 2006 klant geweest bij Wanadoo (en ook nog even Orange) in januari 2006 werd een starttarief van 4 cent per gesprek geïntroduceerd. Dit is niet veranderd tot de nieuwe formules die in april van dit jaar werden geïntroduceerd. Toen ging het starttarief omhoog naar 5,1 cent en voor mensen met nieuwe abonnementen met onbeperkt bellen omlaag naar 0 cent per gesprek.

 

Ik werk zelf bij een vergelijkingssites voor internetproviders en weet zodoende ook dat het tarief niet anders geweest is en nooit lager dan 4 cent. Dat jij ooit 3 cent hebt gehad heeft misschien te maken met een coulanceregeling?

 

Dan die contractstermijn. Zoals bekend moge zijn is er sinds vorig jaar juli een wet tegen stilzwijgende verlenging. Dat betekent dat een contract dat voor die tijd is afgesloten, na juli 2009 met niet langer dan een maand verlengd mag worden als er geen nieuw contract is afgesloten. Kennelijk heb jij dus een nieuw contract van twee jaar afgesloten en anders kun je iedere maand opzeggen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit er al sinds Orange en die 2 jaar is al lang verstreken. Snap ook niet hoe het kan. Zal er eens een mailtje aan wagen naar Online met verzoek om uitleg mbt die einddatum dec 2011.

 

Ik dacht echt dat ik gewoon maar een opzegtermijn had van een maand na al die jaren.

 

Mijn moeder zat eerst bij HetNet en heb haar ook lid van die club gemaakt met een gratis filmgeval en die heeft een contract voor 2 jaar, belminuten afgekocht en geen starttarief.

Kan leuk worden met onine.... even opletten. Weet haar login gegevens niet anders keek ik even wat daar nu staat mbt die starttarief.

Nu heeft online weer een andere actie met kado's en weet zo niet uit mijn hoofd of ze weer starttarieven hebben.

 

Maar wat Scarlet betreft, daar bedank ik idd maar voor. Zou iig wel fijn zijn als ze op die vergelijkingsites VOIP mee gingen nemem.

 

VOIP icm met Alice. Opzegtermijn een maand (betaal je per maand een 5 euro extra meen ik, anders heb je een jaarcontract)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is dat waarschijnlijk een soort default datum. Ze mogen je opzegging niet weigeren als jij na juli 2009 niets meer aan je contract gewijzigd hebt.

 

Jouw moeder heeft een abonnement volgens de nieuwe vorm (Snel Internet met Bellen Soms of Bellen Vaak). Bij Bellen Vaak is er geen starttarief.

 

Ook nu heeft Online nog geen starttarief. Dat komt ook niet meer terug, dat hoort bij de nieuwe Bellen Vaak formule. Daar betaal je ook meer voor per maand (vroeger 5 euro extra, nu 10 euro).

 

Ook met Alice is het oppassen. Je hebt weliswaar geen starttarief maar als je bij Alice geen KPN-lijn hebt betaal je eenmalig 99,90 aan NLS kosten. Behoorlijke hap dus.

 

Daarnaast werkt Alice niet met VoIP maar met VoDSL, dat betekent dat het voice signaal over de hoogste frequenties van het DSL spectrum gaat. Op hogere afstanden kan dat heel slecht uitpakken.

 

Hoe ik dat allemaal weet? Ik werk bij een van die vergelijkingssites. Zal geen reclame maken maar wij nemen telefonie wel degelijk mee.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder heeft bellen vaak genomen, is wel nodig.... net een live-reporter en brengt het nieuws ook via de telefoon haha.

 

Ok, goed dat ik het weet van Alice.

 

Maar goed terug naar het Online gebeuren. Ik heb niets aan het contract gewijzigd. Wel een paar weken terug een nieuwe modem omdat de Livebox is vervangen. Maar dan klopt die datum ook voor geen meter. Mailtje is inmiddels al naar Online.

 

Maar wat die vergelijkingssites betreft. Hebben jullie een vast vragenformulier die ze in moeten vullen, of leveren ze losse gegevens aan, of halen jullie het van hun site. Kwa techniek zal het van hen moeten komen. Die bedragen icm de kleine lettertjes op een ISP z'n website stroken niet altijd met vergelijkingsites.

 

Beetje onduidelijke markt. Eigenlijk is dat voor iedereen zo, omdat je niet steeds hopt naar een andere ISP.

 

Ook een nieuw fenomeen: Via mijn vorige provider zag ik nog iets "normaals" (mijn ip en router) bij CMD > ipconfig

 

Bij mijn moeder een lijst van 120x een verhaaltje afsluitend met een IPV6. en ik een ISATAP. (zie bijlage)

 

Hank vs Stadskanaal, wat is het verschil. Oud en Nieuw ?

 

Citaat:
ISATAP (Intra-Site Automatic Tunnel Addressing Protocol) is an IPv6 transition mechanism meant to transmit IPv6 packets between dual-stack nodes on top of an IPv4 network.

 

Unlike 6over4 (an older similar protocol using IPv4 multicast), ISATAP uses IPv4 as a virtual nonbroadcast multiple-access network (NBMA) data link layer, so that it does not require the underlying IPv4 network infrastructure to support multicast.

 

We raken wel een beetje off-topic met de Telfort-storing blush.

post-214-1318261163,8775_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Maar goed terug naar het Online gebeuren. Ik heb niets aan het contract gewijzigd. Wel een paar weken terug een nieuwe modem omdat de Livebox is vervangen. Maar dan klopt die datum ook voor geen meter. Mailtje is inmiddels al naar Online.


Nee, dan kan die datum eigenlijk niet kloppen. Je hebt het abonnement ook niet ergens in december samen laten voegen met Canal Digitaal? Dat kan het misschien zijn.

Origineel bericht van: Kimble
Maar wat die vergelijkingssites betreft. Hebben jullie een vast vragenformulier die ze in moeten vullen, of leveren ze losse gegevens aan, of halen jullie het van hun site. Kwa techniek zal het van hen moeten komen. Die bedragen icm de kleine lettertjes op een ISP z'n website stroken niet altijd met vergelijkingsites.


De providers zijn zeg maar onze klanten. We hebben contracten met die providers en zij moeten de informatie aanleveren. Soms doen ze dat niet of te laat en dan klopt het inderdaad niet. Vandaar dat we het regelmatig even nalopen.

Origineel bericht van: Kimble
Beetje onduidelijke markt. Eigenlijk is dat voor iedereen zo, omdat je niet steeds hopt naar een andere ISP.


Ja, het is ook een ontzettend onduidelijke markt. Iedere provider heeft wel zijn eigen kleinigheidjes, ze zijn geen van allen echt perfect. Zelf heb ik Ziggo, die zijn vrij duidelijk maar daar moet je dan weer kabel hebben.

Origineel bericht van: Kimble

Ook een nieuw fenomeen: Via mijn vorige provider zag ik nog iets "normaals" (mijn ip en router) bij CMD > ipconfig

Bij mijn moeder een lijst van 120x een verhaaltje afsluitend met een IPV6. en ik een ISATAP. (zie bijlage)

Hank vs Stadskanaal, wat is het verschil. Oud en Nieuw ?


Heb ff op Google gekeken, lijkt een probleem dat vaker voorkomt in Windows. Wel gek.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...