Ga naar inhoud


Geen teletekst op NED 2 HD


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Vanaf het begin heb ik geen teletekst op NED 2 HD.

Ben ik de enige met dit manco, of zijn er nog meer slachtoffers?

Zo ja, wanneer krijgen we eventueel wel teletekst op dit mooie kanaal?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk komt het nooit evenals bij SBS6 HD even iets gekopieerd van iemand die het weten kan op het CDS forum,

 

Citaat:
Nogmaals Teletext is een verouderde medium, denk dat canal digitaal hierdoor de benodigde investering niet wil maken op de hd kanalen die sinds begin mei erbij gekomen zijn.

Informatie komt van persoon die wel denk ik weet waar hij het over heeft.

Op te duur gaat dus ook teletext verdwijnen.

 

Als je er mee zit kijk je op NL1 HD zelfde teletekst. laugh

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Wat zijn die extra investeringen dan voor CD als ze de TT zo van NED1 HD kunnen overnemen?


Lijkt me dat het signaal eerst door een encoder of zoiets loopt waar in ieder geval ook de codering toegevoegd wordt.
Zelf gebruik ik het zelden maar dacht dat teletekst op de drie publieke zenders hetzelfde was of zit ik fout?

Maar het lijkt me dat @Drs.Ijzerbout beter weet welke investeringen nodig zijn om er teletekst bij te voegen of je kunt het bij CDS vragen, ik moet het antwoordt verder schuldig blijven. confused
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: aart44

Zelf gebruik ik het zelden maar dacht dat teletekst op de drie publieke zenders hetzelfde was of zit ik fout?


Het lijkt hetzelfde maar gezien het feit dat de ondertiteling voor alle 3 de zenders op pagina 888 staat moet er wel verschil in zitten.

Vanuit b.v. Ned 1 kan je wel de ondertiteling oproepen van de 2 andere zenders (ik dacht via paginanummers die je normaal niet kan oproepen via de AB zoals pag. 88A)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Teletekst is toch van de NOS? Dan moet de NOS er toch voor zorgdragen dat er teletekst is op de zenders van de publieke omroep?

 

De mening dat teletekst een oud medium is en die zijn tijd heeft gehad bestrijd ik ten zeerste. Als ik de berichten las over de populariteit van teletekst nav 30 jarig bestaan recent bij de NOS, maar ook de Videotext van de ARD bestond ook pas 30 jaar en daar is er ook een en al nog lof over dit medium.

Het omschakelen van de ene naar de andere zender om teletekst is gewoon onzinnig. Dit lijkt dus op dat HD het einde gaat brengen van Teletekst. Nou dan hoeft voor mij HD niet.

 

Meer over Teletekst 30 jaar op de website van Medianed (via google terug te vinden met daarbij teletekst).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker geen verouderd systeem wan het wordt nog door heel veel mensen gebruikt. Vooral ondertiteling wordt door veel mensen (niet alleen slechthorende) gebruikt en die is op elke zender anders.

Ik erger mij ook aan het feit dat Canal digitaal al vanf het begin geen Teletekst op NL-2-HD heeft.

Dat had men allang in orde moeten maken en ze moeten zich niet er vanaf maken te doen of zij een slechte keukenleverancier zijn.

Over 3 maanden de kastdeurtjes en daarna het de inbouwkoelkast. Over 3 weken vervangen wij de waterpomp voor een echt kraan ;-)

 

Groet, alpinopet

--------------------

DB500, TP-4000PVR, TF6000COK en weinig tijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alpinopet
Het is zeker geen verouderd systeem wan het wordt nog door heel veel mensen gebruikt. Vooral ondertiteling wordt door veel mensen (niet alleen slechthorende) gebruikt en die is op elke zender anders.
Ik erger mij ook aan het feit dat Canal digitaal al vanf het begin geen Teletekst op NL-2-HD heeft.
Dat had men allang in orde moeten maken en ze moeten zich niet er vanaf maken te doen of zij een slechte keukenleverancier zijn.
Over 3 maanden de kastdeurtjes en daarna het de inbouwkoelkast. Over 3 weken vervangen wij de waterpomp voor een echt kraan ;-)


Ha ha, dat zijn goede vergelijkingen. Het lijkt me technisch inderdaad niet zo lastig om TT op Ned 2 HD te krijgen.
Het is geen halszaak, maar ik grijp toch steeds mis...

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide Eurosport HD zijn dezelfde (dezelfde video PIDs). Echter ze hebben twee chids op de transponder gezet. Eentje Tjechisch en eentje Nederlands. Met deze truuk kun je zonder dat het veel bandbreedte kost twee EIT EPGs aanbieden. In verwacht dat het later ook zal gebeuren met de andere gezamenlijke (HD-) kanaken tussen SkyLink en CDS/TVV.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...