Ga naar inhoud


onkyo versterker verliest instellingen


hd800

Aanbevolen berichten


Heb wat zoekwerk gedaan, maar kom helaas geen schema tegen. Wel wordt er gesproken over een "Battery free backup". Dat zou je zoektocht wel bevestigen.

 

Toevallig niets gezien met de kreet "pic" erop ?

 

Schema zou nu wel eea kunnen verklaren. Vraag is wel of hij het spontaan is gaan doen of af en toe en toen steeds meer.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Storing is opeens begonnen,eigenlijk nadat de versterker een jaar niet gebruikt is.

Bedankt voor de antwoorden,ik denk dat ik er wel wat mee kan.

Het is een oudje maar wel een klasse 5/1 versterker.

Voor mijn gehoor dan en veel power.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt hem evt.ook door een back up batt.vervangen,meet eerst het voltage ivm 1 of 2 cellen in serie met een weerstand 220ohm.Dus dan is hij niet meer batt.free back up,maakt voor de werking niets uit.Een back up condensator heeft ook niet het eewige leven.een back up batt.ook niet,het is maar net wat je het makkelijkste kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Ik heb het uitbesteed,er zit een nieuwe in,geheugen werkt weer.

Echter er is zeer weing vermogen op de boxen,dit na laten meten,inderdaan weing power,terwijl de eindtrappen enz niet stuk zijn.

Waarschijnlijk is dit gekomen nadat de versterker kuren had,1 kanaal stond op +100db,wat onmogelijk is,echter bij het eerste streepje stond de versterker op vollast.

Einde oefening dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hier nu ook hetzelfde probleem met een onkyo tx-sr507

Na stroomstoring verliest deze alle instellingen , ik vrees dat ook hier de geheugen condensator van stuk is !

Nu ben ik redelijk handig en wil hem vervangen en hopenlijk is het probleem dan opgelost.

Het probleem alleen is dat ik niet weet welke condensator ik moet hebben om te vervangen ,ik heb wel een service manual maar daar kom ik niet uit welke condensator het is!

Wie zou me kunnen zeggen welke ik moet vervangen ???

Dreambox HD800se-Openpli3-TripleTunermodule-Suntek usb cabletuner / Hotbird/astra19.2/astra23.5/astra28.2 op triax 78cm + Ziggo Cable 5555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...