Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Schakelen tussen HD en SD gaat fout icm met Sony 40EX40B TV


SatellietFreaky

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds vrijdag een prachtig nieuwe TV van Sony en mijn oude Loewe HD Ready ingeruild.

Met mn loewe kon ik moeiteloos schakelen tussen de HD zenders en de normale SD zenders.

Nu gaat het overschakelen van een HD zender naar een SD zender steeds fout. Ik krijg een zwart beeld als ik b.v. overschakel van Discovery Channel HD naar Ned1 (normaal).

Dit ging voorheen op de Loewe goed. Waarschijnlijk omdat dit geen HD tv is.

Nu met de Sony, wat wel een HD TV is, gaat het steeds fout en krijg ik een zwart beeld.

Ik moet steeds alles uitzetten en weer aanzetten om een normale (niet hd) zender te kijken. frown

 

Is er iemand die weet waar dit aan ligt ????? wink

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik veronderstel dat de TV via een HDMI kabel op de RE-9000 is aangesloten.

Zo ja, dan kan het aan de diverse instellingen liggen.

 

In elk geval zou ik willen aanraden om de RE-9000 niet op Automatisch te zetten maar vast op 1080i.

 

Ook de TV zou ik vast op 1080i instellen want ik denk dat de instellingen op de TV nu op Automatisch staan of op een resolutie die niet met de RE-9000 communiceert.

Ik heb zelf een Sony KDL-40V3000 en weet uit ervaring dat je nogal wat mogelijkheden hebt om iets onjuist in te stellen.

Als alles goed is ingesteld wordt al nar gelang het uitgezonden beeld alles automatisch aangepast.

Dus even in de instellingen van zowel de RE-9000 als de TV zoeken welk de juiste instellingen zijn.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...