Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Rebox 9000HD PVR een opnamen verwijderen, lukt mij niet


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Met de Rebox 9000HD ontvanger, meerdere opnamen gemaakt, 3 stuks

ik wil een van de 3 opnamen wissen/verwijderen, maar dat lukt mij niet. Ik kan het bestand wel selecteren, maar als ik dan op de rode toets druk, gebeurd er niets ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Henri,

 

Eerst goed de handleiding lezen voordat je een nieuw apparaat in bedrijf neemt en misschien moet dit ook aan de goede kennis van je doorgeven want die heeft toch ook een RE-9000 gekocht. confused

 

Met de rode toets markeer je uitsluitend één of meerdere te verwijderen opnames.

Daarna de blauwe toets (Bestands Optie) indrukken en dan kiezen 'Verwijderen'.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK wil nog graag op het niet verwijderen van opnames reageren.

Ik heb diverse keren gehad dat ik de opnames idd niet kon verwijderen.

En ja ik weet hoe dat moet. Maar het wilde maar niet lukken.

Ik heb de rebox toen helemaal uitgezet met de knop aan de achterkant en na het opnieuw opstarten lukte het wel in 1 keer.

Dus het komt kennelijk voor dat het verwijdern soms gewoon niet lukt. wink

Dus wat Henri hier naar voren brengt is niet zo vreemd.

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet jij met het apparaat maar eens terug naar de dealer gaan want dit apparaat schijnt een apart geval te zijn.

Eerst wil(de) het Audiospoor niet en nu soms het verwijderen niet.

Dit zijn toch wel problemen die schijnbaar alleen met jouw ontvanger voorkomen.

 

...en Henri heeft geen probleem met het verwijderen maar heeft de procedure om opnames te verwijderen niet goed gevolgd.

Dus ook jouw opmerking in de laatste regel is niet correct.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen: Vwb Henri heb je helemaal gelijk, in zijn geval lag het daar aan.

Wat ik bedoel is dat ik het ook wel eens heb gehad, dat hij de bestanden niet wilde verwijderen. Je kon steeds op verwijderen klikken maar hij haalde de bestanden niet weg. Pas na een koude start weer. Ik moet eerlijkheidshalve ook bekennen dat ik dit maar 2 of 3 keer heb meegemaakt in de tijd dat ik de RE9000 heb. Dus is geen halszaak, maar het kan dus voorkomen.

 

Vwb het audiospoor: dit werkt nu wel nadat ik de tip van rkelly had opgevolgd.

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1860745/3/RE_9000HD_Op_History_HD_steeds

 

De RE9000 software geeft kennelijk eerst voorrang aan Dolby Digital en kijkt dan pas naar de algemene 1e en 2e taal instellingen. Dat zou het volgens mij moet verklaren wink Toch ???

 

Of mij apparaat wel of niet naar de dealer moet ?

Hij doet het, behoudens wat onhebbelijkheden, geheel naar tevredenheid. laugh

Hou er wel rekening mee dat ik nog op een oudere versie v1.07.89 draai, wat andere probleempjes heeft dan die laatste versies wink

 

 

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Jügen, je hebt gelijk, wat het verwijderen betreft, werkt goed, alleen was ik te lui om de handleiding goed te lezen.

 

Ik geef toe, een nare eigenschap van mij.

 

Ik ga altijd eerst proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal hem meestal de bestanden via de share weg vanuit mijn PC, dit gaat sneller dan op de knopjes drukken van de afstandsbediening smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij een crash (als de box hangt) bijvoorbeeld tijdens een opname, wordt er ook nog een bestandje 'core.xxx' erbij geplaatst. (xxx is dan een nummer).

 

Deze bestandjes zie je standaard niet, maar wel als je ze via de pc bekijkt.

 

Nu heb ik een 8000, en het viel me op dat als ik die bestandjes wis, de filesize naar 0 gaat, maar filename blijft staan. Pas na een ouderwets doscommando chkdsk /f wordt de boel in een staat gebracht dat het bestand gewist kan worden.

 

Het -kan- zijn, dat ook tv-opnames op deze manier 'vast' staan op een stuk op de hdd, dat alleen gewist kan worden -na- een soort chkdsk, of erger, een format.

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MACKerMD
....en het viel me op dat als ik die bestandjes wis, de filesize naar 0 gaat, maar filename blijft staan. Pas na een ouderwets doscommando chkdsk /f wordt de boel in een staat gebracht dat het bestand gewist kan worden.


Via welk programma wis jij in 1e instantie de Core.xxx file?
Ik gebruik altijd een FTP programma (meestal FileZilla) en daar verdwijnt de file onmiddellijk nadat ik deze heb verwijderd.
Het lijkt mij namelijk niet goed dat jij via een DOS commando dergelijke files moet verwijderen.
Dit duidt erop dat er iets met de communicatie tussen de PC en de RE-9000 niet in orde is.

Een Core.xxx file wordt na een systeem crash door het UNIX / LINUX systeem aangemaakt en daarin wordt meestal een (gedeeltelijke) geheugendump vastgelegd.

In feite staat de Core file dus op een UNIX / LINUX systeem en daar heb je in feite niets met een DOS commando te zoeken.
Wellicht kunnen dergelijke acties weer andere onverwachte storingen oproepen.

Overigens vernam ik van Rebox dat zij deze Core files op dit moment analyseren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: MACKerMD
....en het viel me op dat als ik die bestandjes wis, de filesize naar 0 gaat, maar filename blijft staan. Pas na een ouderwets doscommando chkdsk /f wordt de boel in een staat gebracht dat het bestand gewist kan worden.


Via welk programma wis jij in 1e instantie de Core.xxx file?
Ik gebruik altijd een FTP programma (meestal FileZilla) en daar verdwijnt de file onmiddellijk nadat ik deze heb verwijderd.
Het lijkt mij namelijk niet goed dat jij via een DOS commando dergelijke files moet verwijderen.
Dit duidt erop dat er iets met de communicatie tussen de PC en de RE-9000 niet in orde is.

Een Core.xxx file wordt na een systeem crash door het UNIX / LINUX systeem aangemaakt en daarin wordt meestal een (gedeeltelijke) geheugendump vastgelegd.

In feite staat de Core file dus op een UNIX / LINUX systeem en daar heb je in feite niets met een DOS commando te zoeken.
Wellicht kunnen dergelijke acties weer andere onverwachte storingen oproepen.

Overigens vernam ik van Rebox dat zij deze Core files op dit moment analyseren.



Ik sleep meestal me HDDtje gewoon naar me PC (WD Passport). Als ik direct file wil wissen, hou ik een 0 byte file over. Maar na een standaard CHKDSK /F is ie wel wisbaar.
En die bestandjes wis ik in eerste instantie en tweede instantie met Total Commander, SHFT-DEL (voor permanent direct wissen, ipv naar je trashcan).

MAW, de HDD write/USB connect wordt niet netjes afgesloten en resulteert dan in een (naar mijn mening, ook nog eens een) incomplete core.xxx-dumpfile

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...