Ga naar inhoud


Slechte ontvangst op Film4 transponder


Hadrian

Aanbevolen berichten

Sinds een week of 2, 3 heb ik vrij slechte ontvangst op Film4 en Channel4.

Nou weet ik dat de transponder de laagste is in het rijtje (10714 H).

Af en toe zit er weleens een meeuw of duif op mijn rijtje LNB's maar ik denk niet dat die ertoe in staat zijn om de afstelling te veranderen. Temeer omdat HD-zenders op elke satelliet het goed doen (ik heb Astra 1, 2 en 3, en HB).

Alleen de Film4-transponder op 28.2 Oost geeft problemen. Soms is er niets aan de hand en staat de groene balk op 70% (topfield 7710HDPVR, 2 balken, bovenste blauw, daaronder groen) en de blauwe op maximaal. Andere keren staat de blauwe balk ook op max. maar de groene komt niet voorbij de helft en schiet ook steeds heen en weer.

 

Ik heb mijn DECT-telefoon ver uit de buurt staan, evenals WIFI-apparatuur, bluetooth-apparaten etc. HEt gekke is, dat dit fenomeen zo'n 3 weken geleden optrad, en zich nog steeds voordoet. Vooral 's avonds wil Film4 erg storen. Overdag is er vaak niets aan de hand.

 

Moet ik toch beter uitrichten (bestaande schotelinstallatie is al drie jaar hetzelfde), of is er iets anders aan de hand? Is de transponder ineens zwakker geworden?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat je even zou kunnen proberen de lnb even om wisselen het lijkt wel dat er vocht in de lnb zit

f connector na kijken schoonmaken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste en laatste transponders heb ik wel vaker problemen mee gehad, beter afstellen en het probleem was over. Dus toch waarschijnlijk de vogels die net die mm afwijking geven die het verstoord.

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het dak al wel op geweest, maar dat was om een airco te bouwen. De schotel hangt aan de muur wink

 

Heb helaas nog geen rtijd gehad om het af te stellen (sowieso weinig tv gekeken de laatste tijd).

Als de ergernis weer toeneemt (hij hapert soms nog steeds) zet ik de ladder maar eens tegen de muur. Ik verwacht inderdaad dat er een klein tikje in de goede richting nodig is.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit hier in Z.Duitsland al duidelijk aan de rand van de toch al relatief zwakke footprint en ontvang Channel4, Film4 met gelijke sterkte als de BBC transponder(s). Goede en stabiele ontvangst met voldoende slechtweer-reserve.

Met een 1 mtr. schotel waar de 28,2° oost LNC schelend is aangebracht. De ontvangst is hier ook niet minder geworden.

De satelliet hoef je niet te verdenken.

Je zult eerder je kabel, aansluiting, f-connector na moeten lopen. Misschien heeft je LNC een defekt, doorgaans door vocht veroorzaakt.

De lage frequentie is eerder van voordeel omdat de verliezen kleiner zijn dan bij de hoge frequenties van de Ku-band.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...