Ga naar inhoud


1080p Film afspelen


Marcellomio

Aanbevolen berichten


Tonskidutch,

 

Het bestand ziet er als volgt uit:

 

***naam***.2007.1080p.dts.x264.mkv

 

en staat op de hdd van de ontvanger.

 

Ik speel hem af middels de mediaplayer van Dream Elite (BH).

De dvd player tool "ziet" het bestand in het geheel niet.

 

Denk je echt dat een andere image dit wel afspeelt?

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de zogenaamde remuxed BR's (M2TS) heeft de VU geen enkel probleem om dit vanaf de eigen schijf af te spelen. Het verschil met een BR in de BR-speler is eigenlijk niet te zien.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook geen problemen met afspelen van dit soort films kwaliteit is goed..

ik speel via het netwerk de bestanden af, doe jij dat ook via het netwerk ?

 

als er problemen zijn is dat meestal alleen met het geluid.. de downmix werkt niet echt goed..

 

echter na het terugzetten van de dvd player, zie forum, heb ik ineens weer veel beter geluid bij onze hd bruiloft film ;-)

 

toch eens een dts versterkertje aanschaffen voor mij dus.

 

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga het wel eens proberen via het netwerk, henkie V. Het geluid deed het sowieso al niet (en hoe komt dat nou?). Ik upstream hem vanaf een wireless laptop, is de verbinding daarvoor wel snel genoeg? Of moet ik hem bedraad (up)streamen...

 

Welke bestanden die (full) HD zijn, kan ik dan wel vanaf de hdd met de Vu+ afspelen (buiten de eigen opnamens dan natuurlijk...)

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de autoresolutieplugin installeerd speelt hij wel bestande af in 1080P en zelfs in 1080P24, tenminste bj mij met mpeg-container.

 

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: roymar
Als je de autoresolutieplugin installeerd speelt hij wel bestande af in 1080P en zelfs in 1080P24, tenminste bj mij met mpeg-container.

Gr.Roymar


Klopt, bij mij worden de M2TS bestanden 1080P24 weergegeven cool

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waar haal ik die "autoresolutieplugin" vandaan? En dan nog: wat is een mpeg container???

 

K'heb trouwens ook nog een klein probleempje met het beeld. Als ik op HD bouquets kijk, en de uitzending is niet HD, word het beeld verkleint. Is hier een snelle oplossing voor?

 

Gebruiken jullie ook de Dream Elite image?

 

Zo, genoeg gevraagd... wink

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 vragen

poe hee

1) de plugin zit bij de meeste images vooraf geinstalleerd ofwel moet per download feed worden opgehaald (OF je dream Elite dat kan weet ik helaas niet, effe zoeken in de feed applicaties downloaden)

2) de container (is een begrip) dat samenhangt met het mkv bestand dus een gedownloade film

effe kort door de bocht uitgelegd (ofwel kijk op wikipedia)

3) de beeldverhouding zo origineel mogelijk afspelen/bekijken is beter dan het verschalen met dikke hoofden (dat is nu eenmaal het probleem van diverse uitzendformaten 4:3 en 16:9 of zelf panamavision

4) ik persoonlijk gebruik VTI 1.3 master (heb dream elite nog nooit geprobeerd.

ciao

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmorgen precies zo'n bestand opgehaald om is te testen. Het was de film The Book of Eli. Ook mkv met dts. Het beeld is 2 keer 1 seconde stil blijven staan gedurende de hele film. De audiostream heeft ie meer moeite mee maar wat een absolute meevaller was is dat, via HDMI, het DTS signaal ook echt als DTS herkend en weergegeven werd door mijn Onkyo processor cool

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...