Ga naar inhoud


[DM800HD] verschil beeld kwaliteit HD Wk uitzendingen


Han Peekel

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Han Peekel
Hoi

Ben ik de enige die verschil ziet in de beeldkwaliteit Tussen Ned1 HD en ned2 en ned3 HD vind de beelden op 1 van betere kwaliteit met de WK uitzendingen .

Kijk hier met een SonyBravia 3 200 hz.

Han


NED1HD is HD
NED2 en 3HD is SD+ zoals de NOS dat zo mooi noemt

(ze hebben maar 1 uitzendstraat die HD aan kan)

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
(ze hebben maar 1 uitzendstraat die HD aan kan)


Even een nuance; men kan niet meer dan 1 live feed tegelijkertijd in native HD uitzenden. In geval van niet-live programma's kan er wel op alle 3 de zenders simultaan in native HD uitgezonden worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

En daarbij, de NOS doet alleen maar aan HD beeld.

Geluid is en blijft een uitermate achterlopende 2.0 mpeg layer II stream(anno 1991). En waarom eigenlijk?

 

NOS = HD beeld, SD geluid mad

 

Dus die mooie blauw/grijze vrachtwagen van hun, met high defenition television, eeh alleen beeld jah, geluid is soortgelijk als je goedkope mp3 player. Ik kan het gewoon niet bevatten waarom we zo'n audio signaal ontvangen op onze DVB-S2 tuners.

Van Multichannel audio hebben ze nooit gehoord(DD & DTS, overigens helemaal niet zo nieuw), althans ik ontvang alleen bij sommige rtl zenders Dolby Digital, betreft de Nederlandse zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of dat aan de NOS ligt.

UPC geeft een ac 3 en mpeg audio stream door.

CSD geeft alles door elkaar door.

RTL geeft standaard een ac 3 5.1 audio stream door.

Bij rtl5 en rtl 7 geeft CDS die wel door en bij rtl4 weer juist niet.

Mijn voorkeur ligt bij alle zenders waar beschikbaar de ac3 audio stream.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Het audiospoor van NL1 HD iss idd niet om aan te horen
als je het op je homecinemaset zet.


Niet lullig bedoelt, maar geen enkele homecinemaset kan tippen aan een losse versterker met goede boxen. Ben nooit kapot geweest van die setjes, om over de kwaliteit van de bijgeleverde luidsprekers maar te zwijgen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

Henksat, ik ben het niet met je eens.

Net zoals bij alle audio apparatuur heb je lage kwaliteit en hogere kwaliteit.

 

0282925069328_Harman_kardon_5_1_Home_Cin Ikzelf heb bv Harman Kardon 5.1 amp, gewoon instapmodel(voor HarmanKardon begrippen), AVR155.

Ding heeft 5x40Watt sinus power, en in stereo modus(geen 5.1 bron) is die 40 dan 50Watt. De subwoofer is een actieve van 200Watt sinus.

En Harman Kardon luidsprekers zijn van het merk....JBL.

 

Wel was zelfs ik in het begin nogal overdonderd door de setting mogelijkheden. Er zit zelfs een systeem op waarbij je bijgeleverde microfoon plaatst in midden van luisterruimte, en de amp gaat zichzelf finetunen naar de acoustiek van de omgeving(da's handig voordegenen die niet handmatig willen instellen). Lijkt wel een PA systeem crazy

Maar ja als je geschiedenis van harman kardon kent, uit USA bedenker van home audio) dan begrijp je wel waarom ze voorop willen lopen.

Ik geniet van een uitermate goede geluidskwaliteit, alleen niet als je naar mpeg layer II in 2.0 luisterd. Maar ja wat er niet is kan niet gemaakt worden nietwaar?

Ding heeft overigens Dolby Pro logic I & II en Logic 7 als upmix methode, en dat werkt uitermate goed. Aleen, tja wel de settings goed afstellen.(apparaat oogt simpel betreft knoppen, tot je de on screen display ontdekt).

 

Wel is het zo, dat m'n vorige set een quad amp is met zelfbouwluidsprekers. Die luidsprekers zijn 60 liter mdf zelfbouwkasten met schaapswol er in en 3 weg passief systeem met 2x 12" woofers.

Maar ik hoor weldegelijk verschil tussen 2x 12" passieve CAT woofers(lees versterker stuurt audio versterkt via draad van 20-20.000Hz naar luidspreker met passief scheidingsfilter) en een actieve JBL subwoofer van 200Watt sinus met 10" conus.

Je mag het zelfs m'n raamkozijnen vragen, want die kunnen soms zo gruwelijk resoneren bij sublaag dreunen, dat ik me afvraag of ik geen kruis van plakband op raam moet plakken.

 

Wel is het zo dat bij 5.1 alles onder de zeg 150Hz uit een subwoofer komt, en bij passieve 2.0 set elk kanaal eigen subwoofer heeft.(maar ja ook passief systeem heeft scheidingsfilter).

 

Lang verhaal, maar probeer toch duidelijk te maken dat er weldegelijk goede 5.1 receivers zijn. (indien iemand de HK AVR155 wilt kopen, neem de AVR255, die heeft BluRay audio formaten decoders ingebouwd, en dus niet alleen DolbyDigital & DTS).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky
Origineel bericht van: Pedro4
Ja dat geluid is niet echt geweldig.
Hoe kan ik zien wat voor audio er uitgezonden wordt op b.v. ned1 en ned 3 ?

Dat geeft een 5.1 amplifier met ingebouwde codecs aan op display, zelfs de samplerate staat erbij vermeld.(bijvoorbeeld PCM/DD/DTS)
Op je dreambox kan je het nagaan door op de gele audio knop te drukken(bij OpenPli)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Gerard 76
Het audiospoor van NL1 HD iss idd niet om aan te horen
als je het op je homecinemaset zet.


Niet lullig bedoelt, maar geen enkele homecinemaset kan tippen aan een losse versterker met goede boxen. Ben nooit kapot geweest van die setjes, om over de kwaliteit van de bijgeleverde luidsprekers maar te zwijgen.


Heb hier een losse versterker (Yamaha)
met apart aangeschaft boxen ( Infinity)
Dit noem ik voor 't gemak maar homecinemaset. wink
Maar het geluid van NL1 HD is werkelijk
ver beneden dat van andere zenders.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

Dus de conclusie die we kunnen trekken is dat CDS alleen 2.0 Mpeg layer II (anno 1991)doorgeeft op de Nederlandse HD zenders, en de publieke omroep weldegelijk multichannel doorgeeft(gezien de kabelboer/regiomonopolist hetwel doet).

 

Ik heb vraag even gesteld op forum waar wat canaldigitaal medewerkers mogelijk actief zijn.

 

p.s. excuses aan publieke omroep/nos/nob, die waarschijnlijk wel multichannel audio leveren bij HD tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Origineel bericht van: Pedro4
Ja dat geluid is niet echt geweldig.
Hoe kan ik zien wat voor audio er uitgezonden wordt op b.v. ned1 en ned 3 ?

Dat geeft een 5.1 amplifier met ingebouwde codecs aan op display, zelfs de samplerate staat erbij vermeld.(bijvoorbeeld PCM/DD/DTS)
Op je dreambox kan je het nagaan door op de gele audio knop te drukken(bij OpenPli)


Bij de meeste zenders staat Rood: AC3 downmix aan. Groen stereo. Geel audio sync
Daaronder staat 1 MPEG(dutch)
Wil dat zeggen dat dit een MPEG audio spoor is??

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro4
Origineel bericht van: Jeroensky
Origineel bericht van: Pedro4
Ja dat geluid is niet echt geweldig.
Hoe kan ik zien wat voor audio er uitgezonden wordt op b.v. ned1 en ned 3 ?

Dat geeft een 5.1 amplifier met ingebouwde codecs aan op display, zelfs de samplerate staat erbij vermeld.(bijvoorbeeld PCM/DD/DTS)
Op je dreambox kan je het nagaan door op de gele audio knop te drukken(bij OpenPli)


Bij de meeste zenders staat Rood: AC3 downmix aan. Groen stereo. Geel audio sync
Daaronder staat 1 MPEG(dutch)
Wil dat zeggen dat dit een MPEG audio spoor is??


Weet iemand het antwoord op mijn vraag?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...