Ga naar inhoud


welke maat schotel


liberator1943

Aanbevolen berichten

ik heb 3 keer smart titanium twin lnb die wil ik op 1 schotel monteren, welke maat schotel heb ik dan minimaal nodig voor de ontvangst van astra 1+2+3 in samenwerking met mijn smart titanium's ? Momenteel gebruik n.l. 3 schotels van 64 cm en ik wil graag een wat opgeruimdere dakkapel

3xDSR 7141,32PFL5605H12,TRIAX 70cm DAP fibre glass voor astra 23,TRIAX 78 voor de astra 19+28+hotbird 13, 2xBaff diseqc 4/1, 3xSmart titanium, clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou gaan voor een T90, maar dat is mijn keuze.

je hebt dan ruimte genoeg voor later en zeker een marge als ze ooit eens weer verhuizen van sat.

 

en zeker regenmarge genoeg.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt een triax 78 of een 88 met een triax multiblock voor 4 lnb's nemen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
ik zou gaan voor een T90, maar dat is mijn keuze.
je hebt dan ruimte genoeg voor later en zeker een marge als ze ooit eens weer verhuizen van sat.

en zeker regenmarge genoeg.


Ja, helemaal mee eens! smile
T90 is een mooie en leuke schotel.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

bedankt allemaal voor de wijze raad en adviezen, ik heb er uiteindelijk voor gekozen om toch maar 2 schotels te nemen i.p.v. 1 nu heb ik een triax 64cm voor astra 23 en een triax 78cm voor astra 19 en 28. Momenteel nog geen perfecte afstelling want dat gaat best wel lastig op 't dak zonder satfinder, maar het werkt wel. Alleen nog wel bij regen snel uitval, mogelijk iemand in de buurt "rotterdam"die mij even een satfinder kan uitlenen? m.v.g. Liberator1943

3xDSR 7141,32PFL5605H12,TRIAX 70cm DAP fibre glass voor astra 23,TRIAX 78 voor de astra 19+28+hotbird 13, 2xBaff diseqc 4/1, 3xSmart titanium, clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: liberator1943
mogelijk iemand in de buurt "rotterdam"die mij even een satfinder kan uitlenen?


@liberator1943,

Waarom lenen?
Zo'n satfinder kost maar 10 Euro en zeer waarschijnlijk zul je hem toch vaker (moeten) gebruiken.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

t90 heeft een nadeel: bevestiging en kosten(al gauw 130 euro) en muurbeugel 30 als er geen goede bijzit. Schroeven zijn niet van RVS, wat over een aantal jaren een probleem vormt, maar op te lossen door naar de bouwmarkt te gaan. Voor de rest een van de beste schotels op de markt. Misschien wel de beste voor meerdere satellieten met de mogelijkheid om de rail te verbreden. Maar genoeg mensen die het niet op dit punt met mij eens zijn. Een t55 is idd een compacte mooie schotel, maar mocht je ooit willen uitbreiden ben je het haasje. Als je denkt nooit te willen uitbreiden dan zit je goed met de t55. Kun je goed signaal mee krijgen. Prof sat finder kan je misschien idd van iemand lenen. Ik had hem geleend van een vriend, zeker nodig bij het afstellen van 8 lnb's. Ik doe dan een goedkope satfinder voor de piep aan een einde, dan waar de receiver uitgang is op de satfinder daar sluit ik de professionele satfinder op aan.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...