Ga naar inhoud


Vlakschotel OAS440; welke motor.


AK77

Aanbevolen berichten

Dag,

 

Wil mijn OAS440 draaibaar maken. Voorheen gebruikte ik hem alleen voor Hotbird, wat uitstekend werkte.

Wat raden jullie mij aan? Volstaat een motor voor een gewone offset, of moet ik een speciale motor/ rotor voor vlakschotels aanschaffen. (Die van Selfsat oid).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: AK77
Dag,

Wil mijn OAS440 draaibaar maken. Voorheen gebruikte ik hem alleen voor Hotbird, wat uitstekend werkte.
Wat raden jullie mij aan? Volstaat een motor voor een gewone offset, of moet ik een speciale motor/ rotor voor vlakschotels aanschaffen. (Die van Selfsat oid).

Een Stab Diseqc motor voor schotelantennes voldoet prima.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Natuurlijk werkt dat.

Het enige wat de motor moet doen is de bevestigde schotelantenne (ongeacht welk merk of type) van oost naar west (en omgekeerd) laten bewegen langs een polaire baan. En dat is alles wat de motor moet doen. Niets meer, niets minder.

 

Nu is het wel zo dat een "vlakschotel" altijd wat lastiger is af te stellen dan een gewone huis tuin en keuken offset schotel. dat komt door de lagere versterking (minder signaal) van een vlakschotel en door de vaak wat grotere openingshoek van vlakschotels. Satellieten die relatief dicht naast elkaar "hangen" en die met een offset schoteltje prima uit elkaar te houden zijn kunnen soms voor een vlakschotel best wel problematisch zijn. Maar omdat vlakschotels een relatief sterk signaal nodig hebben en de door ons veel gebruikte (en interessante) satellieten bijna allemaal knetterhard zijn zal je ook hier dus zeer waarschijnlijk geen enkele last van hebben.

 

Succes morgen,

groeten,

Peter

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch heel erg graag van AK77 vernemen of het werkt en hoe gemakkelijk/lastig de installatie was.

Heb intussen de oas 44 flat antenne en zó simpel lijkt mij de uitrichting nu ook weer niet.

Hotbird en Arabsat zijn geen probleem maar de Astra's vind ik momenteel nog niet.

Morgen gaan we verder.

 

Ik herhaal dus de vraag aan AK77- is de motor al geïnstalleerd en wat zijn de ervaringen qua installatie en werking ?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: omerti
Ik zou toch heel erg graag van AK77 vernemen of het werkt en hoe gemakkelijk/lastig de installatie was.
Heb intussen de oas 44 flat antenne en zó simpel lijkt mij de uitrichting nu ook weer niet.
Hotbird en Arabsat zijn geen probleem maar de Astra's vind ik momenteel nog niet.
Morgen gaan we verder.

Ik herhaal dus de vraag aan AK77- is de motor al geïnstalleerd en wat zijn de ervaringen qua installatie en werking ?





Dag Omerti en sorry voor het trage reageren. Ben even een tijdje niet op het forum geweest.
Ik heb afgezien van de motor en ben voor een vaste opstelling gegaan. Heb trouwens iets bereikt wat door velen ook als onmogelijk wordt beschouwd; Op een triax 64 een monoblock geplaatst voor HB en Astra ontvangst. Werkt prima!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...