Ga naar inhoud


TV-Vlaanderen plat?


-Wim-

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Kabeltje87
Wat ik wel vreemd vond tijdens de periode dat TVV plat lag is dat er op RTL-4,5,6,7 wel beeld was.

De rest van CDS (en TVV) was zwart.

Willy


Helemaal niet gek RTL is een Luxemburgse zender en gaat daar de satelliet op en die hebben net het noodweer gemist. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: 7121user
Blijkbaar zat het dan toch in de uplink. Zouden niet alle zenders van tvvlaanderen dan via dezelfde uplink opgestraald worden? Eén en Canvas HD waren er alle twee nog terwijl Vtm, Vt4 en National Geographic er niet waren?


Op de transponder van RTL4 na worden alle zenders in Hilversum opgestraald. Het kan echter gebeuren dat het signaal vanuit Hilversum wel gezien kan worden door de Astra3, maar dat de Astra1 door een onweerswolk het zicht op Hilversum ontnomen wordt. De satellieten hangen namelijk niet op dezelfde plaats aan de hemel, een wolk kan wel het zicht op de één, maar niet op de ander ontnemen.

Ik heb zo het idee dat je signaal op de HD VRT-zenders niet heel sterk geweest zal zijn geweest, bij mij waren ze in ieder geval korte tijd weg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dat verschil tussen 19 en 23 graden zo groot zijn bij een onweer? De satellieten hangen op 36000 km hoogte. Een onweerswolk komt max ongeveer 10 km hoog. Dat maakt een verhouding van 1 op 3600. Dat kan dan wel even een seconde of zo een verschil geven, maar veel meer kan dat niet zijn denk ik. In principe zou je kunnen berekenen hoeveel de twee "beams" van elkaar zijn op 10 km hoogte bij opstraling vanaf dezelfde plaats. Maar ik ben nooit zo goed geweest in wiskunde en ik weet ook niet zeker of je dat echt wel als een smalle beam kan zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TVV er hier nu kortstondig uitgevallen terwijl het droog is en het zonnetje er voorzichtig komt piepen.

 

Hier is de Belgische Oostkust.

 

Buienradar toont enkel hevige regenbuien in midden Nederland maar niet meer in Belgie of Luxemburg.

 

Conclusie: de TVV uplink staat in midden Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...