Ga naar inhoud


Slecht beeld bepaalde Ziggo zenders


Greatone

Aanbevolen berichten

Ik heb op enkele zenders die ik via Ziggo kijk erg slecht beeld.

 

Het gaat o.a. om de HD kanalen van Discovery, enkele TMF kanalen, Cartoon Network, RTL Lounge, Boomerang en af en toe SBS 6 HD.

 

Het valt mij op de de Ber enorm omhoog schiet op deze zenders.Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en hoe op te lossen?

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even de 8000 met een kort (goed) kabeltje aan je aop hangen.

Is het dan goed, heb je een kabelprobleem in huis.

Zo niet dan ligt de oorzaak extern en ziggo even bellen.

 

Gert.

 

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Greatone,

 

 

Citaat:
Het valt mij op de de Ber enorm omhoog schiet op deze zenders.

 

 

Soms lijkt het erop dat er eea bij Ziggo verloopt, dat kan misschien met de temperatuur te maken hebben :D .........

 

Probeer de optie handmatig scannen eens, je hebt daar de mogelijkheid om de frequentie iets op te hogen of iets naar beneden bij te stellen. Voor het scannen kun je al zien wat de Bar doet. Wanneer deze het beste resultaat geeft even opnieuw die frequentie inscannen, dit evt herhalen voor andere frequentie's die niet het gewenste resultaat geven, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx beiden voor jullie antwoorden, ga ermee aan de slag!

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit zelfde probleem bij o.a. AT5 en TVNH. Iedere 35 sec kreeg ik een puls door het beeld. DIt heeft nu een paar weken geduurd. EN plots is het weer weg. Dus ga er van uit dat er toch iets bij Ziggo fout zat. had het namelijk ook op een officiele ontvanger van Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas geen officiele Ziggo ontvanger om dit te testen.

 

Weet iemand hoe ik op een DM8000 de optie fijnafstelling voor de DVB-C tuner kan kiezen? Ik kom niet verder dan fijnafstelling voor de DVB-S tuner.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...