Ga naar inhoud


Vragen voor aanschaf nieuwe dreambox


sat_angel

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik overweeg de overstap van de TF5500 naar de DM8000. Nu heb ik het hele DB-forum zo een beetje doorgespit en heb nog een paar vragen... blush

 

- hoe zit het met ophalen van EPG? Is dit via het netwerk te automatiseren? En kan ik ook info a-la-Puister. Wil bijv ook de EPG van ITV ophalen (via internet)

- hoe 'vrouwtjes-proof' is de dreambox met openpli? Vrouwtje wil aanzetten, klik klik en opnemen of kijken.

- heb begrepen dat tot 7 progs gelijktijdig (mits op 2 transponders zitten) kan opnemen. Is dit juist? Hoe zit het dan met ongecodeerd opnemen? Hoeveel programmas kan de DM gelijktijdig decoderen?

- voor ik er een Sata-disk in zet wil ik tijdelijk een externe USB drive gebruiken. Kan dat of geeft dat problemen?

- Ik heb nu een XCAM en een Diablo. Heb ik die nog nodig? Ik heb begrepen van niet.

- Beeldkwaliteit van DB is, naar wat ik begrepen heb, iets minder dan van de TF. Maar dit is subjectief. Waar moet ik bij 'minder'aan denken? Minder scherp? Minder contrast?

 

Dit was het wel eigenlijk... denk ik....

 

Thx,

Sat_angel

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even korte reactie:

 

- hoe zit het met ophalen van EPG? Is dit via het netwerk te automatiseren? En kan ik ook info a-la-Puister. Wil bijv ook de EPG van ITV ophalen (via internet). -> Komt zowel binnen via DVB-S, maar kan met de Rytec plugin tevens via internet binnenhalen (zo'n beetje alle Engelse zenders haalt Rytec binnen). Rytec kun je als plugin downloaden in OpenPLi (daar zit Rytec bij)

- hoe 'vrouwtjes-proof' is de dreambox met openpli? Vrouwtje wil aanzetten, klik klik en opnemen of kijken. -> Elk nieuw apparaat is even wennen, maar mijn vriendin is a-technisch en heeft geen enkel probleem met de Dreambox. Ik gebruik ook OpenPLi (in mijn ogen de beste image voor de NL markt en ik heb ze allemaal geprobeerd, maar dat is persoonlijk). Mijn moeder heeft een VU+ duo met OpenPLi en woont niet om de hoek. Ook zij en haar vriend zijn niet echt technisch, maar ik heb er nooit heen hoeven rijden om problemen op te lossen wink

- heb begrepen dat tot 7 progs gelijktijdig (mits op 2 transponders zitten) kan opnemen. Is dit juist? Hoe zit het dan met ongecodeerd opnemen? Hoeveel programmas kan de DM gelijktijdig decoderen? -> Alles wordt gelijk ongecodeerd opgenomen (hoeft niet achteraf te gebeueren). 7 opnames is ongeveer het maximum (en 2 transponders kunnen er ook 4 zijn als je er 2 tuners bijprikt)

- voor ik er een Sata-disk in zet wil ik tijdelijk een externe USB drive gebruiken. Kan dat of geeft dat problemen? -> Heb ik zelf nooit geprobeerd, maar moet gewoon werken lijkt me

- Ik heb nu een XCAM en een Diablo. Heb ik die nog nodig? Ik heb begrepen van niet. -> Nope

- Beeldkwaliteit van DB is, naar wat ik begrepen heb, iets minder dan van de TF. Maar dit is subjectief. Waar moet ik bij 'minder'aan denken? Minder scherp? Minder contrast? -> Ik vind de beeldkwaliteit zeer goed (maar heb geen TF om te vergelijken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon simpel de Topfield kan niet tippen aan de Dreambox

 

geloof me ............ene ik kan het weten.

 

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

De topfield won op twee puntjes: Timeshift en opstarttijd.

 

Qua bediening vond ik de manier van skippen/spoelen op de TF4000 ook wel handiger dan op de DM, maar da's meer smaak of gewenning denk ik. (wat vind jij, Sigma?)

 

Op de andere tweehonderdvierentwintig puntjes wint de dreambox.

 

 

Qua beeldkwaliteit: Met een HDMI aansluiting gaat dat helemaal nergens over, bitjes zijn bitjes en je TV moet in principe alle werk doen om er weer lichtsignalen van te maken (ook al kan de 8000 bijvoorbeeld ook deinterlacen, je kunt er voor kiezen om het door de TV te laten doen).

 

De 8000 heeft op analoog iets helderder maar veel onrustiger beeld dan de 7025, de laatste had betere filters blijkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Milo

 

als eerste vind ik dat je een TF4000pvr/TF5000/5500pvr niet kunt vergelijken met een DM8000 HD PVR de laatste is immers HD

 

ik heb zelf hier een TMS2100 van Topfield gehad in de hoop dat dit een betere tuner zou zijn als de TF7710/7700HDPVR wat in mijn ogen bager tuners zijn veel ste veel problemen mee in de begin fase.

 

maar de TMS2100 was hellaas niet anders.in de tijd dat ik hem had twee keer kapot.

 

heb nu een aantaal maandjes de DM8000 HD PVR en ik vind dus dat Topfield daar niet aan kan tippen.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de DM8000 een paar weken,maar ik moet zeggen het is een prima apparaat ik had hem al veel eerder moeten kopen.De kwalitijd en werking is uitstekend vind ik.Het is nog wel dat ik aan het menu en andere dingen moet wennen maar dat weegt niet op tenopzichte van het apparaat.

 

Suc6 met je aankoop zou ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat_angel
Origineel bericht van: DeBeek
Lees >> Dit topic << maar eens door,

Denk dat al je vragen worden beantwoord.


heb ik gelezen.... wink
Maar geen antwoord op mijn vragen....


dan toch graag daar verdergaan,
want dan houden we het board overzichtelijk wink

stel gerust je vraag in dat draadje smile
deze doe ik dan dicht...


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...