Ga naar inhoud


op één uitgang duo lnb met 19,2 en 23,2 geen signaal.andere wel.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

geachten,

ik heb een sat instalatie staan triax 78 cm,met daarop een monoblock lnb met 2 uitgangen.de ene uitgang gaat naar beneden de andere boven.degene die beneden is,ondervindt geen enkel probleem.maar ik boven,heb problemen die devolgende zijn.

kijken ze beneden naar astra3,dan heb ik geen beeld op astra 1.

enorm veel ber en kwaliteit val naar 55%

kijken ze beneden naar astra 1,dan kan ik niet kijken naar astra 3.ik kan wel kijken naar dezelfde sat,maar niet meer verschillend.

een vraagje aan een sat technieker,vermeld hij bij deze dat de lnb stuk is frown .

maar voor ik een nieuwe koop,zou ik graag jullie ondervindingen weten.

en ja,ik heb boven een andere ontvanger (philips) geprobeerd.

de installatie is nu als volgt,beneden philips met een HD en boven een dm600.

Wie weet raad?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie

Wissel de kabels eens om aan de LNB, als het probleem hetzelfde blijft dan ligt het aan je apparatuur boven. Verhuist het probleem naar beneden en heb jij boven geen problemen meer dan is het waarschijnlijk je LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat gebeurde er toen je boven de Philips er tussen hat

en wat van merk is de duo lnb

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet wat er defect is,hier enkele testen,die ik heb gedaan.

ik heb de 2 uitgangen van de lnb veranderd,maar dit blijft hetzelfde,we moeten allebei naar dezelfde satelliet kijken.

als ik de ontvanger beneden stroomloos zet,dan heb ik boven nergens nog beeld.van zodra hij stroom krijgt,dan heb ik beeld.

ik heb boven al een andere philips ontvanger geplaatst,maar dit blijft hetzelfde frown

het enige dat ik kan doen,is eens beneden een andere ontvanger plaatsen.

wie weet raad?

alvast bedankt op voorhand.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet even een nieuw testkabel van de schotel naar je ontvanger leggen?

De twee uitgangen funcioneren onafhankelijk van elkaar, dus normaal gesproken zou ik zeggen is je uitgang defect.

 

Succes topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de dm600 ontvanger op geen enkele manier werkt dan hij is stuk of hij is niet goed ingesteld

als hij alleen maar werk als de Philips aan staat, dan kan de lnb niet stuk zijn

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb een nieuwe lnb geplaatst,en het probleem was opgelost (helaas tijdelijk frown ).Na 3 weken,is het dezelfde probleem weer opgedoken.ik heb met een verdeler gesproken,en kon er ook geen verklaring aan geven.

beneden staat een HD philips met opnamemogelijkheid van TVV.

en boven staat een dm500+ en dm 600.

Wie weet raad,om te vermijden dat ik om de 3 weken een nieuwe lnb moet kopen?

ps,we hebben als we binnen de probleemstelling blijven overal perfect beeld,is het toch mogelijk dat een kabel defect is?

nog een nalatenschap van een blikseminslag van 5 weken geleden? confused

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

meet de uitgang spanning van de lnb aansluiting van ontvanger die boven staat

13 volt voor verticale zenders

18 volt horizontale zenders

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik heb namelijk een beetje hetzelfde probleem als sattv4iedereen, ik heb 2 tuners 1 lnb met 2 uitgangen, wanneer ik beide tuners tegelijker tijd gebruik heb ik prima ontvangst op beide tuners, maar mocht ik zappen op tuner 1 dan valt het beeld weg bij tuner 2.

 

@sattv4iedereen heb je nog steeds hetzelfde probleem ?

 

weet iemand misschien of er iets aan de instellingen gedaan moet worden?

 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je tuner 1 alleen aan zet werkt dan alles normaal

en als je tuner 2 aan zet en 1 uit werkt de tweede dan ook goed

connectors omzetten op de lnb wat gebeurt er dan

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben gisteren een tijdje bezig geweest en ik kwam er achter dat de geleidingsmantel van de coax kabel geen contact maakte met de omhulsel van de f-connector, nadat ik het op de juiste manier deed was de het probleem opgelost.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...