Ga naar inhoud


iPad en Dreambox. Hoe te streamen?


Gast deeeed

Aanbevolen berichten

Zit nu live stream te kijken vanaf de 8000 zonder tussenkomst van PC, via VLC4iphone, installed ie openstreamer vanuit cydia.

 

Hoewel op de iphone dit hakkelt, speelt de Ipad dit vlekkeloos af. Zal wel een sneller processortje in zitten wink

 

Zie ploatje....

 

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Ok, maar dus alleen met Jailbreak en ik was niet van plan mijn stabiele iPad te gaan volladen met ongeteste en potentieel onbetrouwbare software.

 

Dat kan volgens mij zelfs niet eens meer omdat ik er al iOS 3.2.1 op heb staan.

 

Is er ook een optie uit de app store die werkt?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk... je mist een boel hoor zonder jailbreak. Niks te maken met gratis proggies er op pompen, maar je kan er veel meer mee. Onstabiel is hier nog nooit wat geworden van een break.

 

en idd tot nu toe tot 3.2.

 

Werkt Oplayer?

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oplayer werkt bij mij niet. Ik gebruik hier ook nog een Ubuntu server met het dreamstream project erop, en dat werkt goed voor mijn iPad, maar niet voor mijn iPhone 4 (stottert). Ik heb het idee dat het iets met iOS 4 te maken heeft, en dreamstream wordt volgens mij niet meer geupdate (helaas)...

Dreambox 8000 / Dreambox 800 / Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel je Ipad jailbraken is met Spirit geen enkel probleem. Het is in enkele ogenblikken gedaan. En hij blijft erg stabiel. Maar Het was eerst Vlc for iPhone maar heet nu idd openstreamer. Het probleem is alleen dat je maar het formaat van een iPhone krijgt. Wat ik wel begrepen heb is dat men wel bezig is deze app. voor de Ipad te maken. De stream opent wel prima via wifi overigens. Alleen klein helaas.

Alternatief is idd via airvideoserver app. Maar je moet wel een server hebben voor het reencoden naar het juiste beeldformaat.

Een ander alternatief kan een Slingbox zijn hiervan komt ook een Ipad app. voor.

Verder heb ik het met diverse players geprobeerd (Oplayer oa) maar dit is tot op heden nog niet gelukt.

Ik ben ook geinterreseerd in andere oplossingen of tips.

Dit zou wel eens een lang draadje kunnen worden.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky
Origineel bericht van: Michel
Ik kwam wel deze tegen. Ik heb geen idee of dit werkend te krijgen is.

Mvg,

Michel


De stream interface plugin in OpenPli, die http webpagina heeft op poort 40080, daarvoor heb je in weze browser nodig en mediaplayer.
Indien de browser geen plugin heeft van mediaplayer(dus browser opent geen mediaplayer bij medialink) dan is het wel handig als je een mediaplayer hebt waar je een http link in kan openen.
Gewoon proberen dus. Ik merk dat recente vlc (1.1.1) voor windows niet de dreambox stream afspeelt. Versie 1.1.0 doet dat wel.
Schijnt dat OS-X versie van VLC ook geen stream speelt. VLC forum geeft aan, dat het wordt opgelost in VLC versie 1.1.2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook het proberen waard jammergenoeg ben ik nog op vakantie en kan het derhalve niet uitproberen. :D

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: freaky
@Michel je Ipad jailbraken is met Spirit geen enkel probleem. Het is in enkele ogenblikken gedaan. En hij blijft erg stabiel.


Het jaibreaken op zich is geen probleem, al kan dat nu niet meer omdat ik er al 3.2.1 op heb staan, maar 9 van de 10 keer wordt het gedaan om er illegale kopietjes op te draaien.
Nu ben ik daar niet heel erg principieel op tegen, maar ik heb ook zeker geen moeite met betalen voor applicaties die mij prima bevallen.

Waar ik wel moeite mee heb is dat al die applicaties die je met een jaibreak kunt installeren helemaal niet onder controle staan.
Je kan dus net als op een PC van alles (trojans) installeren waarmee je privégegevens binnen 10 seconden op straat liggen. Op een gejailbreakte iPad alleen dan wel zonder virus- of trojan scanner en dat is best link!

Dan heb ik gewoon liever de door apple geteste apps. Dan weet ik vrij zeker dat dit niet kan.

Daar moeten we ook verder geen discussiepunt van maken denk ik. Dat kiest iedereen zelf en ik heb besloten dat risico niet te nemen met spullen die ik ook zakelijk gebruik.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik had gisteren een klein succesje zonder tussenkomst van een PC met de app Oplayer.

 

Met deze player en de streamserver uit Pli, krijg ik beeld en geluid, maar het beeld wordt niet gedeinterlaced en het stottert af en toe.

 

Waarschijnlijk omdat de volledige resolutie te breedbandig is.

 

Plak de URL van een zender uit de streamserver pagina in Oplayer en je hebt beeld.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik had gisteren een klein succesje zonder tussenkomst van een PC met de app Oplayer.

Met deze player en de streamserver uit Pli, krijg ik beeld en geluid, maar het beeld wordt niet gedeinterlaced en het stottert af en toe.

Waarschijnlijk omdat de volledige resolutie te breedbandig is.

Plak de URL van een zender uit de streamserver pagina in Oplayer en je hebt beeld.

Mvg,

Michel


Hoe ziet die link er bij jou uit dan? Lukt hier niet.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...