Ga naar inhoud


geen beeld op rtl4 hd.


caravelle

Aanbevolen berichten

heb al twee weken geen beeld meer op rtl4 hd.

signaal is 82%,heb al meerdere malen een nieuwe scan gedaan,en verschillende settings lijsten geprobeerd.

de vu+duo van mijn dochter geprobeerd en die deed het gewoon.

dus aan de afstelling van de schotel licht het niet.

wie herkent dat probleem.

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Pedro Newbie
Probeer eens de back-up van de VU+ Duo van je dochter, moet werken.


Ja maar Pedro, enig idee wat de oorzaak is, ik zit heb namelijk het zelfde probleem.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

stel het zou de CCcam versie zijn dan moest je dat ook kunnen herkennen door in een telnet console de softcam te starten <> console open laten en de echo te volgen <> zappen naar RTL4HD...

 

wellicht dat er daar interessante meldingen te zien zijn die evenwel het probleem duidelijk maken

 

dus

zet zender op BVN

stop de CCcam_2_1_4

telnet je VU+

ga naar map

cd /usr/bin

en start de cam

CCcam2_1_4 -dv

 

of direct door commando

/usr/bin/CCcam2_1_4 -dv

laat die telnet sessie open en zap naar RTL4

kijk wat er in het telnet venster aan echo komt.

Code:
root@bm750:/# cd /usr/binroot@bm750:/usr/bin# cccam2_1_4 -dv11:08:24.576 CCcam: ======================================================================11:08:24.578 CCcam: starting CCcam 2.1.4 compiled on Jan 30 2010@16:28:0311:08:24.578 CCcam: ======================================================================11:08:24.578 CCcam: online using nodeId 6ad4613e2c6ce3ae11:08:24.583 CCcam: dvb api3 detected11:08:24.584 CCcam: DM8000 detected11:08:24.584 CCcam: create 8 cam device(s)11:08:24.806 CCcam: readKeyfile: cannot open /var/keys/SoftCam.Key or not found11:08:24.806 CCcam: readKeyfile: cannot open /var/keys/AutoRoll.Key or not found11:08:24.806 CCcam: static cw not found or bad11:08:24.807 CCcam: parsed 0 entries from /var/etc/CCcam.prio11:08:24.913 CCcam: added 1274 provider names from /var/etc/CCcam.providers11:08:24.914 CCcam: added 4 channel names from /var/etc/CCcam.channelinfo11:08:24.915 CCcam: server started on port 12000

etcetera...> dan volgt het gedeelte tijdens zappen

 

 

let op bij eventueel plaatsen van je telnet echo... HAAL de serial van de kaart weg

ciao

 

 

 

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zouden toch niet hetzelfde aan het doen zijn wat op de MTVs gebeurt... daar kon het ook gebeuren dat de CWs van de kaart valse CWs zijn.... of had Tonskidutch gewoon beeld in het bovenstaande voorbeeld?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caravelle
heb al twee weken geen beeld meer op rtl4 hd.
signaal is 82%,heb al meerdere malen een nieuwe scan gedaan,en verschillende settings lijsten geprobeerd.
de vu+duo van mijn dochter geprobeerd en die deed het gewoon.
dus aan de afstelling van de schotel licht het niet.
wie herkent dat probleem.
alvast bedankt.


wat voor scan? ik mis soms ook kanalen maar als je fastscan gebruikt (op open pli op andere images heb ik geen fast scan optie gezien) laadt ie automatisch de laatste door canal digitaal gemaakte zender lijst en heb je meestal alle zenders weer werkend
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...