Ga naar inhoud


[Lancering] nilesat 201/rascom


de vrije fries

Aanbevolen berichten


NileSat 201 interesseert niemand...deze laatste heeft een net zo klote beam als de badr 5 en badr 6...

 

het is afgelopen met ontvangst van arabische satelieten.

 

hier is de footprint van NileSat 201.

deze nieuwe sats gaan meer richting het zuiden van afrika..

dus..ik gok dat je met een 240 cm schotel deze ook niet zult ontvangen

 

2ymhv6e.gif

 

we kunnen hoog springen, we kunnen laag springen...het zij zo..

 

 

Name: NILESAT 201

Location: 7 W

Payload: 24 KU and 4 KA

Launch date: 4 August - 20:45-23:34 GMT

Launch vehicle: Ariane-5 V196

Launch place: Kourou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan ook maar wat over de Rascom. smile

 

Rascom-QAF1R (of kortweg Rascom 1R) komt op 2,9 Oost om zijn zieke voorganger Rascom 1 te vervangen. Deze heeft sinds de lancering in 2007 een brandstof probleem en gaat maar enkele jaren mee.

 

Op Rascom 1 is nu maar 1 C-band transponder actief met een Congolees FTA pakketje. Ontvangst hiervan moet hier in NL kunnen vanaf zo'n 180 cm.

 

Footprint etc.

 

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel jammer Mag altijd even graag effe langs de nilesat zappen.

 

Op dit moment heb ik de nilesat niet meer zo sterk als eerder maar heb nu wel meer ontvangst op de astra en dat heeft toch wel meer prio.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AcademyStar
NileSat 201 interesseert niemand...deze laatste heeft een net zo klote beam als de badr 5 en badr 6...
het is afgelopen met ontvangst van arabische satelieten.
hier is de footprint van NileSat 201.
deze nieuwe sats gaan meer richting het zuiden van afrika..
dus..ik gok dat je met een 240 cm schotel deze ook niet zult ontvangen
we kunnen hoog springen, we kunnen laag springen...het zij zo..


@AcademyStar,

Zolang Nilesat 201 niet echt in bedrijf is zal volgens mij
niemand iets kunnen zeggen over de ontvangst in Nederland/België.

De footprint van Nilesat 101/102 en Nilesat 201 verschilt niet zo veel van elkaar.
Ze gaan allebei ongeveer even ver richting Europa, Nilesat 201 misschien zelfs nog iets verder.
De ontvangst van Nilesat 201 kan minder zijn maar om dat op basis
van twee bijna identieke footprints te concluderen gaat mij iets te ver.

Laten we gewoon even afwachten.
Erg lang zullen we daarvoor (als de lancering lukt) niet hoeven te wachten.

Nilesat101-102footprint.jpg


post-2143-1318261131,0466_thumb.jpg

post-2143-1318261131,2388_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou...ik denk dat we wel degelijk iets over de ontvangst kunnen zeggen...die footprint van 101/102 stammen af van de tijd 1998/2000 toen de beam shaping techniques nog in de kinderschoenen waren, ze konden slechts indicatie geven over welke gebied ze zullen dekken, tegenwoordig kunnen ze de begrenzing van satelliet ontvangst op de 10 km nauwkeurig afstellen. voor mij is het in ieder geval wel duidelijk...Nilesat 201 kun je vergeten....maar dat was al te verwachten...

de bejaarde satelliet 101 zal binnen de korste keren veravngen worden, dan blijft er nog 102 over ...daar zullen niet veel zenders op blijven denk ik..wel zenders die je gewoon op Hotbird kan ontvangen denk ik...

 

nou ik stel binnenkort mijn schotel op hotbird terug..

 

mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer genoeg wel...

 

had gehoopt dat ie in zee was gelanceerd...

 

niets aan...vervangt alleen een goeie satelliet die in NL te ontvangen is...namelijk 101...en die zenders van 101 zullen dus binnenkort hier verdwijnen plus een aantal van 102..

alle zenders op de super slechte sat atlantic bird 4A zullen daar aanwezig blijven...de zender beslissen zelf naar welk sat ze willen verhuizen...aldus NileSat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AcademyStar
alle zenders op de super slechte sat atlantic bird 4A zullen daar aanwezig blijven...de zender beslissen zelf naar welk sat ze willen verhuizen...aldus NileSat.

Atlantic Bird 4A was eigenlijk als Hotbird 10 bedoelt voor 13 oost, maar is tijdelijk op 7 West geplaatst. Verwacht wordt dat die na succesvolle ingebruikname van Nilesat 201 alsnog naar 13 oost gaat.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgend jaar wordt AB4A pas vervangen door atlantic bird 7

dus als nilesat 201 in gebruik wordt genomen, zal deze laatste alleen nilesat 101 vervangen...en dan is er nog net misschien wat ruimte voor andere tv zenders...nilesat 201 is 24 ku-band transponders...dus geen grote satelliet..

 

nogmaal atlantic bird 4A wordt vervangen door atlantic bird 7 volgend jaar pas.

 

ik kan dit stukje voor je opzoeken maar het staat in het arabisch...ik weet niet of je dat kan lezen!!!

 

met andere woorden nilesat 201 is shitt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja AcademyStar je hebt gelijk, dat AB4A nog langer op 7 West blijft en zal wachten op AB7 is ook in het engels te lezen bijv. op Gunter's Space Page.

Eerlijk gezegd volg ik ook niet zo precies wat er in het westen gebeurd, want mijn ontvangst reikt niet verder als 1 west!

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...