Ga naar inhoud


Barry Allen met OpenPli op de Vu+ DUO installeren.


Dilasso

Aanbevolen berichten

Beste Lezers,

 

Kan ik met de Vu+ DUO, met OpenPli de bestandsmappen en de daarin aanwezige bestanden zichtbaar maken? Ik wil Barry Allen via OpenPli in de Vu+ Duo installeren maar ik kan het ipk-bestand met OpenPli op de box niet vinden, ik heb het barry allen.ipk bestand met DCC in de map tmp gezet, om de file van daaruit te installeren maar dat lukt dus niet.

Groeten,

Dilasso.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


principieel zet je die in tmp

correct

en start hem via menu (manual install ipk of gz)

of in telnet (hetgeen dan ook laat zien of er foutmeldingen komen bijvoorbeeld dependencies etc)

 

heel transparant is multiboot echter niet en afhankelijk van mappenstructuur van het flash image.

ciao

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonskidutch,

 

De optie (manual install ipk of gz) staat niet in menu van OpenPli en hoe het moet via Telnet weet ik niet, zou je dat willen uitleggen?

 

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
principieel zet je die in tmp
correct
en start hem via menu (manual install ipk of gz)
of in telnet (hetgeen dan ook laat zien of er foutmeldingen komen bijvoorbeeld dependencies etc)

heel transparant is multiboot echter niet en afhankelijk van mappenstructuur van het flash image.
ciao


dat geldt voor vti en niet voor openpli.
toch heeft die wel een optie tot handmatige install, volgens mij als je het blauwe knop menu opent, maar ben nu ff niet bij het apparaat.
bij openpli kun je zelf instellen waar je het ipk bestand plaatst, in tmp of in hdd, dus op de hdd.
overigens wordt het itt tot bij vti niet automatisch verwijderd na install maar blijft gewoon staan, na een eventuele niewe flash heb je het uds gewoon bij de hand, mits je niet bent vergeten waar je het hebt gelaten.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
Origineel bericht van: Tonskidutch
principieel zet je die in tmp
correct
en start hem via menu (manual install ipk of gz)
of in telnet (hetgeen dan ook laat zien of er foutmeldingen komen bijvoorbeeld dependencies etc)

heel transparant is multiboot echter niet en afhankelijk van mappenstructuur van het flash image.
ciao


dat geldt voor vti en niet voor openpli.
toch heeft die wel een optie tot handmatige install, volgens mij als je het blauwe knop menu opent, maar ben nu ff niet bij het apparaat.
bij openpli kun je zelf instellen waar je het ipk bestand plaatst, in tmp of in hdd, dus op de hdd.
overigens wordt het itt tot bij vti niet automatisch verwijderd na install maar blijft gewoon staan, na een eventuele niewe flash heb je het uds gewoon bij de hand, mits je niet bent vergeten waar je het hebt gelaten.


Ik zou het zeer waarderen als je mij, wanneer het je uitkomt zou willen uitleggen, hoe het met OpenPli moet worden gedaan.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dilasso
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
Origineel bericht van: Tonskidutch
principieel zet je die in tmp
correct
en start hem via menu (manual install ipk of gz)
of in telnet (hetgeen dan ook laat zien of er foutmeldingen komen bijvoorbeeld dependencies etc)

heel transparant is multiboot echter niet en afhankelijk van mappenstructuur van het flash image.
ciao


dat geldt voor vti en niet voor openpli.
toch heeft die wel een optie tot handmatige install, volgens mij als je het blauwe knop menu opent, maar ben nu ff niet bij het apparaat.
bij openpli kun je zelf instellen waar je het ipk bestand plaatst, in tmp of in hdd, dus op de hdd.
overigens wordt het itt tot bij vti niet automatisch verwijderd na install maar blijft gewoon staan, na een eventuele niewe flash heb je het uds gewoon bij de hand, mits je niet bent vergeten waar je het hebt gelaten.


Ik zou het zeer waarderen als je mij, wanneer het je uitkomt zou willen uitleggen, hoe het met OpenPli moet worden gedaan.


Als je het zo vriendelijk vraagt heb je natuurlijk al half gewonnen.... smile

De 'natuurlijke' methode is gebruik te maken van de menustructuur van open pli, dan heb je geen externe programmas nodig, maar wat Tonski meldt kan ook.

OpenPLI:
druk op de blauwe knop
kies menuitem 6, software management
kies menuitem installeer lokale software
druk op OK
selecteer het te scannen medium: de harddisk of de internal flash.
als daar een lokaal aanwezige ipk-file wordt gedetecteerd (die je dus daar zelf eerst, bv via je pc, geplaatst hebt), dan verschijnt er een file-list.
je selecteert de te installeren ipk file(s) met ok.
Dan druk je op de groene knop om de geselecteerde files te installeren.
Een scherm houdt je van de acties en het resultaat op de hoogte.
Met exit er weer uit als alles klaar is.

Succes

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jullie adviezen op gevolgd, en Barry Allen geïnstalleerd, de laatste \actie was dat de box opnieuw zou opstarten en het rode scherm van Barry A zichtbaar zou worden. Nou nee dus want de USB-stick werd niet gelezen, stick uit de box gehaald weer opgestart ik kreeg gewoon OpenPli en geen keuzemenu van dhr.B.Allen, stick geplaatst maar alles was er af geen Picons meer stick was dus leeg. Er is duidelijk wat verkeert gegaan maar wat?

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even terug komen op dit onderwerp, het volgende ik heb via een USB-stick de VTI-image op mijn box geïnstalleerd deze stick haal ik dan uit de box en doe er een andere in. Daarna heb ik Barry Allen geïnstalleerd, na de installatie moet de box opnieuw worden opgestart, hier gaat het dus fout want de box wil de stick lezen maar dat werkt niet er staat immers geen image op maar Barry Allen, doe ik nu de stick met de VTI-images er weer in dan wordt de VTI image geladen, doe ik nu de Barry Allen stick er in dan is alles van de stick af, stick is dus leeg, iemand nog een idee of zal ik er maar mee ophouden.

 

Groeten,

Dilassso.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik ben hier ook ff aan het knooien met de Barry Allen.Ik heb hier ook een kathrein staan en daar draaide ik ook met Barry Allen.Dus daar weet ik wel wat vanaf.

Als je een usb stick hebt formateer die dan voledig en hernoem hem in XBA.(XBA met hoofdletters dus). Installer daarna Barry Allen door lang op de blauwe knop te drukken en naar softwarebeheer te gaan dan naar geavenceerde opties en dan pakketbeheer vervolgens(enigma2-plugin-extensions-barryallen)instaleren.Dit alles draait dus bij mij op een vti images in de flash.Als j edit alles geinstaleerd hebt de box opnieuw opstarten en dan nar je applicaties toe en j ezult zien dat je de Barry Allen er tussen hebt staan.Vanaf hier moet ik ik je verdere informatie schuldig blijven maar ik zou zeggen gewoon ff mee gaan proberen want je kunt er nog heel veel mee instellen.

 

Groetjes

VU+ Duo 1TB HDD met Pli Image
Mutant 1200HD met Pli image
Multytenne 45 + 110cm schotel met triple lnb
Philips 37pfl9603

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Toppert, Ik ga hier mee verder, maar eerst even een weekje weg, ik laat nog van mij horen.

 

Groet,

Dilasso.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
multiboot wordt niet ondersteund voor OpenPLi!


kan wel wezen, maar werkt wel; hier een vu+ duo met Oozoon in de rooth
met BA erin daarna o.a. Pli erop en dat werkt goed.
Dus het gaat heus wel, suc6 Ed

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat inderdaad... maar je moet rekening houden dat de secondaire image op de bootloaders, kernel en drivers werken van het image wat in de flash staat. Dus garantie dat een secondair image niet werkt kan je niet geven. In tegendeel, je vraagt om problemen.

 

Dat het met oozoon als primair image en PLi als secondair image werkt kan alleen betekenen dat er tussen die twee images weinig verschil zit in bootloader, kernel en drivers.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...