Ga naar inhoud


Streamen via Air Video Server naar iPhone / iPad


M_Z

Aanbevolen berichten

In dit topic gaan we verder over alle mogelijkheden en onmogelijkheden betreffende het programma Air Video. In het lange en bestaande topic "Streamen naar Iphone" wordt verder gesproken over zelf gebakken software van de topic starter en dus niet meer over airvideo.

 

Ik ben vandaag pas begonnen om me hier in te verdiepen, heb het tot nu toe dus nog nooit geprobeerd. Omdat ik dus nog geen enkele ervaring heb op dit gebied lijkt het me handig voor andere mensen om te zien hoe ik alle informatie heb verzameld en hoe het uiteindelijk na een uurtje hobbyen daadwerkelijk gelukt is om alvast intern in mijn Wifi netwerk te kunnen streamen vanuit de dreambox via de PC naar mijn iPhone / iPad.

De meest bruikbare info heb ik gehaald uit de PDF van JockyW die ik hier in bijlage nogmaals plaats.

 

 

  • Allereerst heb ik via de iTunes store Air Video gekocht. Je kunt de gratis versie eerst installeren, als je gewoon wilt proberen alvorens die 2,38 euro uit te geven. Wellicht zijn er ook gratis .ipa versies te vinden, maar als het programma je bevalt zou ik je aanraden gewoon de officiële versie te kopen.
  • Nadat deze geïnstalleerd is op je iPhone kun je er nog niks mee, je zult ook op je PC de Air Video Server moeten installeren. Die kun je gewoon gratis en officiëel downloaden via deze LINK

    Ik heb gewoon de laatste nieuwe versie geïnstalleerd, ik las ergens dat die niet zou werken, bij mij dus wel, heb nu versie 2271.

  • Na de installatie op je PC kun je de mappen toekennen die je wilt streamen. Ik heb allereerst een mapje met enkele Divx filmpjes gekozen. Zodra die geselecteerd zijn kun je op je iPhone alvast heel simpel je films vanaf de PC streamen.
  • Op je iPhone moet je de server opzoeken (je PC dus). Als je PC al zichtbaar is in het netwerk, is het natuurlijk makkelijk, zoniet moet je handmatig het ip-adres van je PC toevoegen. Hierna kun je allen mappen zien die je aan de server hebt toegekend. Kies maar eens een filmpje, kies voor "Play with Live conversion" en als dat werkt kunnen we nu beginnen aan het echte patchwerk.
  • Sluit de Air Video Server op je PC (in de taakbalk rechtse muisknop en "Quit Air Video" Server klikken. Download het volgende modpack via deze LINK Pak het uit met Winrar, je hebt nu 4 mapjes.
  • Mapje 1: channels.ini

    In dit mapje zit het bestand "channels.ini"

    Dit bestand is erg belangrijk, het verwijst naar je dreambox en heeft alle parameters om te kunnen streamen. In dit bestand zitten dus de verwijzingen naar alle kanalen. In het modpack zit een channels.ini met enkel vrije duitse kanalen. Je zult dit dus zelf moeten aanvullen met Nederlandse kanalen.

    Ook heel belangrijk is dat je het channels.ini bestand moet aanpassen aan jouw dreambox-ip. Je kunt dit makkelijk doen in notepad.exe Open het bestand met notepad, druk Ctrl+H in en type bij zoeken het ip-adres van de maker van dit bestandje in, en vervolgens bij vervangen door, typ je het ip-adres van je eigen dreambox in. Druk dan op vervang alles en sla het bestand opnieuw op.

    Dit (aangepaste) bestandje moet in de root van de map waar je Air Video Server is geïnstalleerd. Dus let op dat het niet in een mapje geplaatst moet worden, maar gewoon tussen de .exe bestanden van Air Video Server (meestal dus in de map C:/Program Files/Air Video Server) Let op ! Je moet Administrator rechten hebben om het bestand hier te kunnen plaatsen (bij mijn Windows 7 in elk geval wel).

  • Mapje 2: FFmpeg

    Hierin zit een aangepaste ffmpeg.exe bestand. Kopiëer dit over de bestaande ffmpeg in de map waar je Air Video Server hebt geïnstalleerd. Gewoon overschrijven dus.

  • Mapje 3: LiveTV

    Dit is het mapje met de TV-logo's en het is deze map die je moet toevoegen aan de Air Video Server als zijnde een map waar zogenaamd films in staan. Dus net als je Divx films-mapje, voeg deze map toe aan de server. Als je nieuwe programma's aan je channels.ini toevoegd, moet je ervoor zorgen dat de logo's ook in de map LiveTV zijn toegevoegd en dat de channels.ini verwijzen naar deze exacte bestandsnamen.

  • Mapje 4: Windows Thumbnail Creator

    Dit is een programmaatje waarmee je zelf logo's kunt aanmaken. Maar ik heb hier nog een bestandje toegevoegd met de belangrijkste Nederlandse kanalen. Met dank aan de poster op iPhoneclub !

  • Feitelijk heb je nu alle aanpassingen gedaan. Start de Air Video Server, ga op je iPhone naar de map LiveTV en kies een prgramma, kies dan voor "Play live with conversion" en na ongeveer 20 seconden begint je streaming Dreambox beeld te vertonen op je iPhone. Je kunt de instellingen nog aanpassen om een beter resultaat te verkrijgen: 480x272 met 70% is voldoende om via Wifi een vloeiend beeld te houden.

    Lees vooral ook de PDF file goed door. Mijn uitleg is meer een leidraad om samen met de PDF file te volgen.

 

Succes,

M_Z

 

En dan kan hier nu iedereen nog channel.ini regeltjes posten om een zo volledig mogelijk lijstje te krijgen.

iPhone_stream.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 200
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

SUPER loopt als een trein...

Maar nu wil nog meer kanalen bijvoegen.B.v BVN of de regionale zenders. Hoe kom ik er achter wat ik in de ini moet zetten.

of heeft er iemand een .ini lijst die uitgebreider is.

Werkt uitsteken buitens huis!! Alleen hd duurt het comprimeren langer. voor je beeld hebt.

wie kan mij helpen..

DD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand in welke map ik de bestanden voor Apple Mac Os moet zetten ik heb de bestanden voor Mac Os al wel.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

channels.ini in de root:

Dus niet in een map, maar rechtstreeks op de root van de schijf.

Bij mij klik ik op "Macintosh HD" onder "Apparaten". Daar moet channels.ini in.

 

ffmpeg moet in de map van Air Video Server zelf:

Rechter muisklik op programma Air Video Server: kies "Toon pakketinhoud"

Daarin zal je de 'Resources' map zien die in de tekst staat.

 

De .mp4 bestandjes van bijvoorbeeld het 'Nederlandse pakket' of 'LiveTV' kun je neerzetten waar je wilt, zolang je in Air Video Server deze map maar als 'Shared Folder' toevoegt.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je antwoord( en nog wel de eerste reply laugh ) Als ik weer in NL ben ga ik het gelijk proberen.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...