Ga naar inhoud


Streamen via Air Video Server naar iPhone / iPad


M_Z

Aanbevolen berichten


  • Reacties 200
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

haha das mooi ik ben ook een en ander aan lijstjes aan het maken zit alleen nog met de picons te hannessen.

Maar ik moet zeggen dit programma werkt goed maakt helemaal zelf de ini bestanden aan........dus nu nog allleen de picons

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freaky
er is ook een tooltje om zelf ini's compleet met picons te maken Bouquet Editor Suite genaamd.dit lijkt me wel handig alleen ik krijg geen kanalen ingelezen.
Iemand ervaringen met dit progje????


Heb zojuist met versie 1.08 zitten spelen, en dat werkt perfect! Ik heb alleen geen picons, dus geen logo's erbij, maar wel in 3 minuten 161 zenders met bijbehorende channels.ini en .mp4 bestanden gemaakt smile

Dreambox 8000 / Dreambox 800 / Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, deze heb ik ook gebruikt en dat werkt perfect.........alleen die picons he.

Ik heb momenteel 2 boxen erin staan. Alles gewoon in 1 ini (dus met 2 ip adressen ) file gooien en dat werkt dus ook.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Airvideoserver werkt echt super ik heb de server draaien op mijn Mini Mac en stream tegelijkertijd naar mijn Ipad en Iphone3gs 2 verschillende kanalen. Ook loopt het perfect via 3G. Ben zeer content mijn slingbox kan nu de deur uit.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ik heb de air video server draaien op xp op mijn iphone 3G S draait de app air video

ik kan opnames die op de dreambox schijf staan (geconverteerd)afspelen op mijn iphone

maar live krijg ik de melding invalid

en dan de melding No Video Stream found in file

het logo komt voorbij en voor de rest niks meer

kan iemand zijn werkende config en thumbals hier even als bijlage bij zetten bvd

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overschrijf de ffmpeg.exe nog een keer met de gepatchte versie en start dan Air Video server opnieuw op.

Ik moet dit regelmatig doen, kijk maar eens in de log, als er staat "Can't open channels.ini" kun je het op deze manier oplossen.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

er is een nieuwe versie uit van airvideo namelijk 2.40

 

 

ik heb de airvideo server 2.40 geinstalleerd over de oude heen dan uit je gedownloade modpack je ffmpeg.exe over je oude heen geschreven (C:\Program Files\AirVideoServer).

Dan de map LiveTV aangemaakt in je airvideoservermap dan je nederlandse zenders mp4 erin gezet.

Het belangrijkste is nu dat je de channels.ini bestand los in je C:\Program Files\AirVideoServer zet dus niet in een mapje.

Ga naar airvideo server en voeg je LiveTV map toe aan je add disk folder van je server.

 

Start airvideo op je iphone en koppel je pc en je ziet je LiveTV map aanklikken en je ziet je zenders staan klik erop en klik op live conversion

en dan veel kijk plezier

 

de volgende stap is om zonder pc via wifi of via internet tv te kunnen kijken

 

in de bijlage mijn config en mp4 files

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke app voor de iphone....

Ik heb alles draaiende...films...de hele mikmak...maar...ik krijg die dream 8000 er maar niet draaiende mee.

De channels.ini files al aangepast op ip adres en poort...maar 't mag niet baten...als ik de livetv folder open op de iphone...dan heb ik wel netjes ikoontjes van de zenders....maar staat er al bij dat de duration maar 00.01 seconde is.

Als ik deze dan open met play of live conversion zie ik preparing video en dan is 't gedaan :-(

 

Hopelijk dat iemand me kan helpen hiermee...ikzelf heb namelijk 't gevoel dat 't iets kleins is.

 

Groetjes uit Maastricht.

Dreambox 8000..800..500HD-S...2 x 800HD-C...en uiteraard mooie nas in 't netwerkje hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Caberg
Leuke app voor de iphone....
Ik heb alles draaiende...films...de hele mikmak...maar...ik krijg die dream 8000 er maar niet draaiende mee.
De channels.ini files al aangepast op ip adres en poort...maar 't mag niet baten...als ik de livetv folder open op de iphone...dan heb ik wel netjes ikoontjes van de zenders....maar staat er al bij dat de duration maar 00.01 seconde is.
Als ik deze dan open met play of live conversion zie ik preparing video en dan is 't gedaan :-(

Hopelijk dat iemand me kan helpen hiermee...ikzelf heb namelijk 't gevoel dat 't iets kleins is.

Groetjes uit Maastricht.

ik heb ook zelfde probleeem dm800HD met Iphone 4 en airvideo free.
waar zou de probleem liggen?

weet iemand tip.
bedankt alvast
Link naar reactie
Delen op andere sites

opgelost..

pc opnieuw gestart and iphone, doet now perfect.

bedankt alvast

 

 

Origineel bericht van: rufryders69
Origineel bericht van: Caberg
Leuke app voor de iphone....

Ik heb alles draaiende...films...de hele mikmak...maar...ik krijg die dream 8000 er maar niet draaiende mee.

De channels.ini files al aangepast op ip adres en poort...maar 't mag niet baten...als ik de livetv folder open op de iphone...dan heb ik wel netjes ikoontjes van de zenders....maar staat er al bij dat de duration maar 00.01 seconde is.

Als ik deze dan open met play of live conversion zie ik preparing video en dan is 't gedaan :-(

 

Hopelijk dat iemand me kan helpen hiermee...ikzelf heb namelijk 't gevoel dat 't iets kleins is.

 

Groetjes uit Maastricht.

ik heb ook zelfde probleeem dm800HD met Iphone 4 en airvideo free.

waar zou de probleem liggen?

 

weet iemand tip.

bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al tig x geprobeerd..

Maar mocht ook niet baten.

Ik heb alles via 't boekje gedaan :-)

Ja...ook de modpack...vreemd allemaal.

De air video op m'n iphone is niet de free versie..maar de betaalde...ik dacht dat 't daar misschien aan zou liggen.

Maar dat heeft ook niet geholpen.

Streamen van films via 3G netwerk gaat prima...vanmiddag nog getest.

Maar die verrekte dream werkt niet mee.

 

Groetjes uit Maastricht.

Dreambox 8000..800..500HD-S...2 x 800HD-C...en uiteraard mooie nas in 't netwerkje hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Found it !!!

 

Het was die ffmpeg map...

Ik heb 'm van IHAD genomen (Ffmpeg for Air Video Server 2.2.5-beta2 and later.zip)...'t .exe bestand van windows genomen...en 't .exe bestand van apple eruit gedonderd.

En hoppa...beeld :-)

 

Dreambox 8000..800..500HD-S...2 x 800HD-C...en uiteraard mooie nas in 't netwerkje hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...