Ga naar inhoud


Problemen met het vinden van sat op 1° west


wigee

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb al enkele jaren een T55 schotel en tot nu toe stonden er 4 koppen op, nl 13, 19, 23 en 28.

Sinds kort heb ik enkele LNB's bijgekocht en ben nu aan het testen om nog enkele koppen bij te voegen.

Voor 9° is het reeds gelukt al komt deze maar zwak binnen, nl rond de 63% verbinding met een dreambox 7000.

Graag had ik ook 1° West bijgevoegd maar dit lijkt me niet te lukken...

Nu kan het zijn dat er een boom in de weg staat...

Volgens dishpointer zou dit niet het geval zijn, ik heb enkele foto's getrokken.

Graag jullie mening...

post-39960-1318261132,3922_thumb.jpg

post-39960-1318261132,4548_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Hou je er wel rekening mee dat de vertikale hoeken verschillen voor de verschillende satellieten? (hoogte!)

 

Als je omhoog kijkt hangen de satellieten ongeveer zoals je op de grafiek ziet. Je schotel werkt als een spiegel, de hoogte van je LNB's moet overeenkomen met deze grafiek, maar dan wel de omgekeerd:

 

Thor moet lager staan dan Hotbird, Hotbird lager dan Astra 19, enz.

 

Eenmaal je sat's gevonden kan je de LNB's lichtjes verdraaien zodanig dat ze ook die kromming volgen... Kan enkele DB meer geven.

 

 

M.v.g.

 

Eddy Vl

 

post-32896-1318261132,8731_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zo over die schotel kijkt lijkt het dat er niets in de weg staat wat problemen zou mogen opleveren, je kunt bijna rechtuit kijken.

 

Het probleem zou kunnen zijn dat je bomen of iets anders in de weg hebt staan, een beetje met de LNB spelen moet haast wel wat opleveren.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

[off topic]

Zie wel dat je buren de rolluiken naar beneden hebben als ze aan het hobby-en zijn.........gluurder :D

[on topic]

 

Heb je de applicatie op de site van Dishpointer ingegeven en daar de juiste hoogte van je schotel en de geschatte hoogte van de bomen.

 

Als ik de foto nu zie, wat de LNB reeël zou zien dan staat er nogal wat in de weg (doel op visuele lucht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mijn skew veranderd, hij stond op 90° en volgens mijn berekeningen moest hij op 95° staan!

Na aanpassing, kon ik soms bbc news kijken op 1°

Volgens mij als het waait, krijg ik storen van de nabije boom.

Ik heb ook is 4,8° getest, die werkte ervoor ook al niet.

Nu komt hij wel binnen, maar wel zwak,rond,62 % met een dreambox.

Bedankt voor de tip van de elevatie!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik doe de wilde gooi dat je de skew van de schotel nog een beetje moet aanpassen.

 

Zelf heb ik een T90, welke de Clarke belt niet geheel exact volgt (te lui destijds) en heb op de uiteinden (Thor / Astra 2) ook wat minder signaal.

 

Sinds kort heb ik ook een T55 hangen, waarvoor ik de skew wel netjes heb berekend en ingesteld. Hoewel er nog geen koppen opzitten (moet nog), heb ik hem wel netjes uitgericht met als resultaat een veel beter signaal op de uiteinden (Astra 2 / Sirius).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...