Ga naar inhoud


afspelen .MTS vanaf D-link DNS-323 naar laptop


naze1975

Aanbevolen berichten

Ik heb een externe schijf die via het netwerk te benaderen is, maar als ik daar films opzet van het type .MTS dan kan ik ik die niet afspelen via windows media player op de laptop dan krijg ik de melding "Er is een probleem opgetreden tijdens het afspelen van het bestand in Windows Media Player.". Als ik het zelfde bestand naar de laptop kopieer, dan werkt het wel. De verbinding met de externe schijf is minimaal N-draft ofwel giga ethernet. Als ik het bestand afspeel vanaf de externe schijf met media player classic of vlc dan krijg ik een zeer verkleurd of zeer traag beeld.

 

Iemand een oplossing hiervoor?

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik neem aan dat dit HD materiaal is.... Probeer het maar bedraad ik ben bang dat, zelfs draft N, draadloos niet snel genoeg is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: naze1975
..maar als ik daar films opzet van het type .MTS

Het is de vraag hoe zwaar de .MTS file maar ook als daar HD content met 1.920x1.080 in zit zou het toch moeten lukken.
Om deze HD files probleemloos af te kunnen spelen heb je toch minimaal circa 15 á 20 Mbit/sec nodig en daar voldoet elk goed functionerend 100 Mb netwerk aan.

Misschien dat jij de de aangesloten externe HDD eens met b.v. het programma HD Tune op de snelheid test.
Wellicht zit er ergens een 'kink in de kabel' en wordt de overdracht ergens belemmert.

Overigens is het nog niet duidelijk wat je nu gebruikt, N-draft of Giga netwerk.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De snelheid van het n-draft is 7,4 MB/sec en dat van het giga ethernet is 11,6 MB/sec, dit is mijn inziens voldoende voor het afspelen van full HD. De filmpjes lopen ongeveer met max 5 a 6 MB/sec netwerk snelheid.

 

Maar ook bij de giga ethernet verbinding heb ik dezelfde problemen.

 

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik eens een echte speler zoals Gom, wmp-hc, VLC. Trouwens ik haal met Giga Ethernet ruim 100 Mb/s maar dan niet vanaf een DNS-323....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Gebruik eens een echte speler zoals Gom, wmp-hc, VLC. Trouwens ik haal met Giga Ethernet ruim 100 Mb/s maar dan niet vanaf een DNS-323....


Mijn snelheden staan in MB/sec en als ik dat omreken kom ik ook op die snelheden die jij aangeeft, zelfs nog op 180Mb/sec (waarschijnlijk was mijn IPBox ook aan het opnemen over het zelfde kabeltje), ook heb ik zoals in het eerste bericht staat vlc en mpc-hc geprobeert, maar zonder het gewenste resultaat.

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bedoel dus 100 MB/s. (1 Gb/s)Maar heb je dat met alle HD materiaal? Dus ook MKV enzo.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien het lokaal wel werkt lijkt het er toch op dat je overdrachtssnelheid niet genoeg is. Ik neem aan dat je Samba (Cifs) gebruikt? Een beter protocol is NFS voor streaming. Maar ik vermoed niet dat de D-Link dat standaard ondersteunt.

 

Een client voor windows is zo geregeld.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...