Ga naar inhoud


[RE-4000HD] YES Octagon op m'n 4000


Gast vandoorn

Aanbevolen berichten

Na wat pielen en klooien is het gelukt. De FW van Octagon 1008 hd doet het ook op m'n Rebox 4000. Nu kan ik weer verder spelen. Misschien weet er iemand nog leuke plugins?

gr. Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoe heb je dat gedaan? Ik heb vandaag lopen kloten met een nulmodem kabel op mijn 9000 maar niet gelukt, kreeg geen enkele keer verbinding via de com poort. Is er geen andere mogelijkheid via netwerk of usb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om van de Rebox firmware af te komen moet je minimaal éénmalig de seriele kabel gebruiken. Indien het niet werkt lees eerst alle voorgaande topics door die hier over gaan.

 

Plugins die ik o.a. gebruik:

 

- Nummerweergave van de telefoon op de tv (als je een Fritzbox als voip modem gebruikt)

- Web interface (incl. temperatuur uitlezing hdd en tijd op display).

- diverse CAM emulators

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alle posts goed gelezen en ook de handleiding echter zodra ik met AAF Recovery Tool connect klik, de Rebox aanzet maakt deze geen verbinding. Kan het aan de kabel liggen? Ik ben een nulmodem kabel gaan halen maar het blijft niet werken wat ik ook doe. Op een gegeven moment wilde de Rebox helemaal niet meer opstarten, gelukkig na een paar keer proberen lukte dat wel weer. Ik wil graag de Octagon installeren maar ik weet nu niet waar het aan ligt, kabel misschien?

 

alvast bedankt, Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vandoorn
Na wat pielen en klooien is het gelukt. De FW van Octagon 1008 hd doet het ook op m'n Rebox 4000. Nu kan ik weer verder spelen.


Van dit soort berichten wordt ik nu vrolijk van. laugh

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jojobuitenzorg
(nulmodemkabel)
Zet je hem wel aan met de schakelaar aan de achterkant ?

Uiteraard heb ik dat gedaan, meerdere malen en zowel com1 als com2 geprobeerd echter alles blijft grijs en krijgt geen verbinding. Op de verpakking van de kabel stond nulmodemkabel dus zou goed moeten zijn. Ook heb ik de firewall en anti-virus uitgezet en alle kabels op de netwerk, spanning en rs232 na eruit gehaald. Kortom volgens mij heb ik niets verkeerds gedaan en de handleiding stap voor stap gevolgd. maar geen verbinding dus....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al een keer een andere USB poort geprobeerd? Bij mij lukten het eerst ook niet. Ik gebruik een USB to serial compoort van Sweex en doe ik dan de NUL modem kabel aan. Dat ging de eerste paar keer bij mij ook mis tot ik een andere USB poort probeerde, toen ging het wel. Ik gebruik AAF 3.9 (Atevio AV 700 HD). Met onderstaande beschrijving moet het lukken.

------------------------------------------

1 - Download de AAF Recovery Tool V3.1a of v3.9 (afgekort ART),

2 - Installeer ART,

3 - Zorg dat de Rebox is verbonden in het netwerk en schrijf voor de zekerheid zijn IP adres op,

4 - Verbind de RS232 nul modem kabel,

5 - Schakel de Firewall van windows uit en deactiveer virusscanners (HEEL BELANGRIJK!!!),

(vergeet na de acties dit alles niet weer in te schakelen)

6 - Start ART op en zorg dat de Settings Tab geselecteerd is,

7 - Zet de Rebox uit met de hoofdschakelaar (achter op de box),

8 - Klik op "connect",

9 - Schakel nu de Rebox aan met de hoofdschakelaar (je hoeft je niet te haasten ART wacht geduldig),

10 - Als alles goed gaat worden de licht grijze items zwart (selecteerbaar),

11 - Lukt het niet in één keer sluit ART af (kan foutmeldingen geven gebruik evt. taakbeheer) en herhaal stap 7,8 en 9,

12 - Indien verbonden controleer of het juiste IP adres van de Rebox (AT7000) is ingevuld zo niet zoals bij mij het geval

was, vul dan het IP adres,Gateway (van de Rebox), Server IP (Ip adres van je PC) en het subnetmask (255.255.255.0) in,

13 - Selecteer dan het Tab blad Maxi U-Boot Install, en klik op de button: Install Maxi U-boot rev1.0,

14 - Klik na deze actie op reboot of zet de box uit/aan. De originele bootloader is nu vervangen zodat de box andere firmware accepteert,

 

Als het goed is werkt de Rebox nog steeds als origineel. Maak een Back-up op USB van je setting/zenderlijst deze kan je straks weer inladen.

 

15 - Voer stap 6 t/m 12 weer opnieuw uit.

16 - Selecteer dan Tab Reseller-id

17 - Kies bij "Select reseller" Octagon 1018 of een ander merk waar je firmware van wilt installeren, klik daarna op "Set reseller-id",

18 - Reboot de Rebox,

19 - Download bijv. de laatste Octagon firmware OCTAGON_SF1018_HD_ALLIANCE_V10816__30_04_10 (plakken in google) en zet deze uitgepakt op USB,

20 - Stop de USB stick in de Rebox en laad deze firmware. Dit is alles.

 

Opmerkingen:

- Ik ken het probleem niet maar als ART niet wil connecten verwijder dan alle andere aansluitingen van de Rebox (HDMI,SCART en antenne) en probeer het dan eens opnieuw.

- De Octagon ATEVIO V10816__30_04_10 heeft ziet er hetzelfde uit als die van de rebox.

- Terug naar Rebox firmware verander de reseller ID weer in Rebox (U-boot hoeft natuurlijk niet weer opnieuw er in gezet te worden!)

Deze uitleg komt van deze Forum. Weet zo snel niet meer van wie. Ik bedank de schrijver bij deze voor z'n bijdrage. Heb er veel aan gehad.

 

Gr. Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vandoorn
Na wat pielen en klooien is het gelukt. De FW van Octagon 1008 hd doet het ook op m'n Rebox 4000.

Dus in de praktijk betekent dit dat de CD Seca3 kaart nu ook in de interne kaartlezer functioneert en je alle gecodeerde CD SD en HD kanalen kunt ontvangen?
... en je dus ook geen MediaGuard CI module meer hoeft te gebruiken?
... en dat alle gecodeerde opnamen ongecodeerd worden opgeslagen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De interne kaartlezer doet het nog steeds niet. Voor de rest heb ik nog niet alles kunnen proberen. Maar het beeld is wel veel beter dan van de orginele FW van Rebox zelf. Met name dat van RTL4.

gr. Geert

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik geen USB to serieel maar ik heb een 9 pin (D-sub) Female to 9 pin (D sub) Female Null Modem Cable serieel gekocht. Ik heb deze op twee verschillende computers getest, in de bios gecontroleerd dat de com1 aanstond en ook in windows, maar toch geen verbinding.

Moet het wel een null modem kabel zijn en niet gewoon een seriele kabel? wat gebruiken jullie voor kabel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...