Ga naar inhoud


Nieuwe auto kopen?,vraag meteen code radio op


looney2

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een nieuwe auto gekocht(doe ik altijd als het kan om de 3á4 jaar)hier zat wederom een ingebouwde radio in.

Bij deze vooraf gemonteerde autoradio`s moet je een code invoeren als er eenmaal de stroom eraf is geweest.

Deze krijg je niet standaard mee bij aanschaf.

Je moet dan met auto naar de dealer, deze aan laten sluiten op computer om code te laten uitlezen,ben je op vakantie............

Tip, laat hem meteen of bij gelegenheid even uitlezen bij de dealer voor het geval dat.

Je bent anders zo minimaal een halve dag verder om die vier cijfertjes in te toetsen.

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: SalimRMAF
Wat een troep is het eigenlijk... frown

Je kunt de meeste autoradio's/GPS systemen laten "Ombouwen" waardoor je er ineens veel meer mee kunt? Is dat geen oplossing.

Wat kun je er dan meer mee dan muziek luisteren en de weg vinden?

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan mijn sleutels die ik toon kreeg (sleutel dop trekhaak, contactsleutels (2), servicesleutel, antennesleutel, 2x AB) zat er een kaartje van kunststof 20 bij 5 mm met daarop Radiocode 1234.

 

Lijkt me niet meer als normaal dat je die krijgt.

 

Je kan trouwens idd niet even op je gemak proberen om de meest voor de hand liggende nummers te gebruiken net als op een mobieltje. Na 3 pogingen op een autoradio, moet je een half uur wachten, dan weer 3 pogingen en het wordt ineens 2 uur en zo oplopend.

 

Met de Philips autoradio's is het wel gemakkelijk als je een stukje koperdraad hebt en een torx wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Met de Philips autoradio's is het wel gemakkelijk als je een stukje koperdraad hebt en een torx wink

Vertel.. Ik heb hier nog een Philips liggen waar ik de code niet (meer) van weet

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Aan mijn sleutels die ik toon kreeg (sleutel dop trekhaak, contactsleutels (2), servicesleutel, antennesleutel, 2x AB) zat er een kaartje van kunststof 20 bij 5 mm met daarop Radiocode 1234.

Lijkt me niet meer als normaal dat je die krijgt.


Lijkt mij ook maar, zowel bij Mercedes,Peugeot,Renault en Seat/VW heb je `m niet van zelfsprekend erbij.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de oude rotte Ford zit netjes een papiertje met de radio code.

Overigens zal de code echt wel ergens in de papieren staan als je een nieuwe auto koopt.

 

Daarnaast zijn er ook nog veel garages die een sticker op de radio plakken met de code (dan moet je de radio er wel uit kunnen halen...).

 

 

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn programmatjes om ze te berekenen. smile

 

Bij Renault kun je ze gewoon opvragen bij de dealer. Hangt vast aan je chassisnummer.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Hier in de oude rotte Ford zit netjes een papiertje met de radio code.
Overigens zal de code echt wel ergens in de papieren staan als je een nieuwe auto koopt.

Daarnaast zijn er ook nog veel garages die een sticker op de radio plakken met de code (dan moet je de radio er wel uit kunnen halen...).



Als hij uit je auto gejat wordt, is het inderdaad wel makkelijk als de garage een sticker met activatie code op de radio heeft geplakt.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mijn merk wordt de radio vrijgeschakeld door de electronische sleutel.

 

De batterij was eens een keer los geweest, en bij het opnieuw aanklemmen vroeg de radio om een code.

 

Een keer de sleutel in het contact was genoeg voor vrijgave.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Blackout
Als iemand radiocodes wil hebben, stuur dan een email...
Ik heb voor bijna alle merken auto's codegeneratoren.
Zo heb ik al tientallen mensen weer blij gemaakt.


Tevens ook hoe je diodebruggen moet zetten bij spec. radio's
Cq. kortsluiten etc..


Heb je code ontvangen voor m`n radio uit de boxer, werkt weer perfect!!
nogmaals bedankt.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: looney2
Origineel bericht van: Kimble
Aan mijn sleutels die ik toon kreeg (sleutel dop trekhaak, contactsleutels (2), servicesleutel, antennesleutel, 2x AB) zat er een kaartje van kunststof 20 bij 5 mm met daarop Radiocode 1234.

Lijkt me niet meer als normaal dat je die krijgt.


Lijkt mij ook maar, zowel bij Mercedes,Peugeot,Renault en Seat/VW heb je `m niet van zelfsprekend erbij.


Bij Seat/VW krijg je hem er gewoon bij, dealer zet dat in een van de boekjes.

1x DM800HD - OpenPLi 2.1 - CCcam 2.3.0  (in de kast als reserve)

1x Vu+ Solo2 -  OpenPli 4.0 - Oscam - 110cm Triax - Stab rotor
2x Amino A140 (Glasvezel ontvanger)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...