Ga naar inhoud


[DM500S] NAS server gebruiken mogelijk?


wolverine

Aanbevolen berichten

Had hier al eens proberen zoeken met de zoekfunctie maar kwam niet echt tot een goed resultaat.

 

Is het mogelijk om een nas server aan de dm500 te koppelen om daar dan films van de nas mee af te spelen?

 

Ook opnemen van de dm500 zou dan mogelijk moeten zijn?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


of wolverine ook een 500+ of de oudere 500 heeft is "niet helemaal duidelijk"

en er zijn toch wel enkelen die met die oude 500 een aardige mount voor elkaar gekregen hebben

een en ander OOK afhankelijk van het image.

 

ik moet lucdec2 wel gelijk geven dat er VEEL minder netwerk prestatie problemen zijn met de 500+

 

maar dat het onmogelijk is zou men niet moeten willen beweren, vooral omdat ik het met mijn eerste 500 in 2004 voor elkaar kreeg en dus een andere ervaring heb. (let wel images voor 500 waren ook compleet anders)

 

misschien ben ik de uitzondering op de regel

 

gaat het bij wolverine over de oude dm500 of 500+ ???

 

ciao

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de 500 met gemini 4.4 sw versie erop.

Ik was er al eens in geslaagd om een avi film van mijn hd via mijn draadloos netwerk af te spelen via vlc op de dreambox maar dit was inderdaad niet echt zo goed ( de film speelde te traag op de dreambox).

Dacht dat het via een nas server aangesloten op mijn netwerk beter zou zijn maar blijkbaar is dit nog niet zo zeker.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nog even terug te komen op dit onderwerp :

 

Het is me nu al goed gelukt om een opname van de dm500s te maken met gebruik te maken van NGraben NGrablite op de pc.

Aangezien ik dus liever een NAS zou laten aanstaan dan een PC vroeg ik me af of iemand dit al werkend gekregen had via NAS.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat ik geen 500s heb (wel een 500hd sinds zaterdag), toch even hierop inhaken.

 

Ik krijg het namelijk ook niet voor elkaar om te mounten aan mijn XTREAMER in NAS mode. Op 1 of andere manier geeft de dream wel aan (in OSD) dat de mount actief is, maar kan er verder niet mee werken.

 

als ik vanaf de commandprompt kijk met "mount" staat bovenstaande mount niet in de lijst.

 

ook vanaf de commandprompt lukt het me niet te mounten....

 

 

mount -t cifs //a.b.c.d/xtreamer /hdd

 

geeft "bad address".

 

ondanks alle verwijzingen op sat4all die ik her en der heb geprobeerd, kom ik er toch niet uit. (kan natuurlijk zijn dat een xtreamer toch anders reageerd dan verwacht)

 

Iemand die dit met een xtreamer voor elkaar heeft? en zo ja, hoe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik het de "normale" (versie 1 met fw 2.4<beta>) xtreamer, met daaraan via USB een harddisk (1tb).

 

als ik in windows naar het ip browse, krijg ik "share" xtreamer te zien met daarin folder "sda1"

 

mount -t cifs //192.168.1.5/xtreamer /hdd

geeft: "mount: mounting \\192.168.1.5\xtreamer on /hdd failed: Invalid argument"

(en dus niet het eerder foutief door mij gemelde "bad address")

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eland
ik het de "normale" (versie 1 met fw 2.4<beta>) xtreamer, met daaraan via USB een harddisk (1tb).

als ik in windows naar het ip browse, krijg ik "share" xtreamer te zien met daarin folder "sda1"

mount -t cifs //192.168.1.5/xtreamer /hdd
geeft: "mount: mounting \\192.168.1.5\xtreamer on /hdd failed: Invalid argument"
(en dus niet het eerder foutief door mij gemelde "bad address")



mijn "probleem" op de 500HD is opgelost. Met de netwerkbrowser kon ik uiteindelijk een mount leggen.
De reden dat het niet met de command line lukte weet ik (nog) niet, maar ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat /hdd een eerder genoemde softlink is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...