Ga naar inhoud


Apple brengt iOS 4.0.2 uit: emergency patch voor PDF Exploit


cosmos

Aanbevolen berichten

ios402-update.png

 

Apple heeft vanavond een Emergency Patch voor de iPhone uitgebracht. Deze is bedoeld om een aantal kwetsbaarheden op te lossen, die de afgelopen tijd uitgebreid in het nieuws zijn geweest. Dankzij een PDF-exploit in combinatie met andere kwetsbaarheden in het iOS bleek het kinderlijk eenvoudig om een jailbreak uit te voeren. De methode JailbreakMe.com is erop gebaseerd (zie onze achtergrondinformatie daarover). In een eerder artikel hebben we al uitgebreid besproken hoe de PDF Exploit werkt en welke ingrijpende gevolgen deze kan hebben, ook voor mensen die een origineel toestel zonder jailbreak in gebruik hebben.

 

Mensen die een jailbreak hadden uitgevoerd konden zich al beschermen via een niet-officiële patch, de PDF Exploit Patcher. Daarnaast was er een PDF Exploit Warner om je te waarschuwen voordat er een PDF-document geopend wordt op je iPhone (of ander iOS-apparaat). De tussentijdse update 4.0.2 lost deze kwetsbaar op officieel vanuit Apple op. Maar zoals met elk besturingssysteem: als het ene gat gedicht is, worden er wel weer nieuwe gevonden.

 

Gebruikers met een jailbreak en/of unlock raden we af om te updaten naar de laatste iOS-versie. De kwetsbaarheden waar JailbreakMe.com en ultrasn0w 1.0-1 afhankelijk van zijn, zijn in deze update verdwenen. Je kunt je beschermen met de eerder genoemde apps PDF Exploit Warner en PDF Exploit Patcher.

 

De methode waarvan JailbreakMe.com gebruik maakt, is door de firmware-update 4.0.2 onmogelijk gemaakt. Daarnaast signeert Apple altijd alleen de laatste firmware, om te voorkomen dat je met een eerdere firmware (die te jailbreaken is) je toestel herstelt. Om ervoor te zorgen dat je in de toekomst kunt blijven jailbreaken is het daarom belangrijk de voor jouw toestel unieke handtekening van Apple voor firmware 4.0.1 op te slaan. Je kunt dit via Cydia doen als je deze voor de eerste keer opstart, of met behulp van TinyUmbrella op Windows, Mac OS X en Linux. Meer informatie hierover vind je in dit overzicht per toestel.

 

Bron: http://www.iphoneclub.nl/84310/apple-brengt-ios-4-0-2-uit-emergency-patch-voor-pdf-exploit/

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat houd dat in ? heb inmiddels hem geupdate van 4.1 naar 4.2 wil zeggen eerst was ie best sloom nu werkt het perfect gelijk weer een jb gedaan draait weer vanouds :D

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Lichtelijk off-, maar toch ook wel on topic:

 

Ik wil namelijk niet naar 4.02 omdat ik op mijn iPhone 3Gs die jailbreak wel handig vind, voor 1 enkele applicatie die in de app store niet verkrijgbaar is.

 

Weet iemand waar die PDF exploit Patcher te downloaden is?.

 

Dus niet de warner, maar de patcher, die het probleem dus ook oplost en niet alleen waarschuwd.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een patch in Cydia te vinden

 

 

Saurik kondigt patch van PDF-exploit aan voor alle iDevices (jailbreak)

donderdag, 12 augustus 2010 (15:01) in Jailbreak - Tweaks | Paul Durden

 

PDF Patch van SaurikOpvallend genoeg heeft Apple besloten om de recente PDF-exploit niet te patchen op de originele iPhone (2G) en de 1ste generatie iPod touch. Bovendien kunnen gebruikers met een iPhone 3G officieel alleen de PDF-exploit patchen door te updaten naar iOS 4.0.2, wat een significante vermindering in snelheid kan betekenen op dit toestel. Het iPhone Dev Team en meer specifiek Saurik voelden zich daarom geroepen om aan een eigen patch te werken die het beveilingsgat per direct kan dichten op elke iPhone, iPod touch en iPad.

 

Ik mag de bron niet noemen vanwege de reclameregels maar het is een club die over iphone gaat.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wilt toch dat het lek gedicht wordt dus de patcher of begrijp ik nu iets niet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat begrijp je goed.

 

Nu alleen nog ergens de patcher kunnen downloaden, want geen enkele link werkt :D

 

Mijn vraag was immers:

 

Citaat:
Weet iemand waar die PDF exploit Patcher te downloaden is?.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij schreef ik dat ook idd

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Harley

Citaat:
Weet iemand waar die PDF exploit Patcher te downloaden is?.


Gewoon in cydia dus.

Als je hem niet kan vinden, http://cydia.pushfix.info als source toevoegen.


Heren, in het bericht waar winwiz naar verwees stond helaas een niet werkende link naar het deb bestand.

Met de mij onbekende cydia source is het inmiddels wel gelukt.

Bedankt!

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley
Origineel bericht van: winwiz
Volgens mij schreef ik dat ook idd


Had alleen verkeerde source opgetypt, juiste is,

http://apt.saurik.com

En dan PDF patch zoeken.


Wat doet die PDF patch eigelijk ?

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...