Ga naar inhoud


[TF4000PVR] Printplaat voor Topfield 4000 pvr om afstandsbediening werkend te krijgen!


aaannk

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Om een van mijn twee topfield 4000 pvr weer werkend te krijgen wat betreft afstandsbediening moet ik de prinplaat voorin de topfield vervangen weet iemand waar ik deze kan bestellen/kopen?

Heb al gezocht maar kon niets vinden op onderdelen die in de topfield 4000 verwerkt zijn.

 

Mvg Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had hetzelfde probleem met een TF5510PVR en heb me toen suf gezocht naar betaalbare vervangende onderdelen.

Ook in Duistland scheen je in 1e instantie dergelijke onderdelen te kunnen bestellen maar ik ben er toen niet in geslaagd.

Uiteindelijk heb ik de (deels) defecte TF5510 op een van de bekende veilingsites te koop gezet en daar heb ik vrij snel iemand gevonden die hetzelfde probleem had.

Deze gebruiker heeft mijn defecte ontvanger toen gekocht en het voorfront met printplaat omgezet en daarna weer TF gebruiker tevreden.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de ir ontvanger met een beetje moeite zien zitten net rechts van de groene leds. Als ik het me goed herinner verwijder je de bovenplaat en met wat gepruts kun je het display eruit krijgen.. was niet erg moeilijk.

 

Als je er niet uit komt, laat het me dan weten en dan zoek ik het weer op het Duitse forum op.

 

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rico H
Je kunt de ir ontvanger met een beetje moeite zien zitten net rechts van de groene leds. Als ik het me goed herinner verwijder je de bovenplaat en met wat gepruts kun je het display eruit krijgen.. was niet erg moeilijk.

Als je er niet uit komt, laat het me dan weten en dan zoek ik het weer op het Duitse forum op.


hallo Rico,
Je schroeft eerst de voorkant uit de TF 4000 pvr.

Ik heb vervolgens de printplaat voor uit de topfield 4000 pvr gehaald (is een makkie), wat bedoel je met groene leds? inderdaad het display met de plastic knopjes ligt er los in.
Het IR ontvangertje zie ik zo 123 niet.

Mvg Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aaannk
wat bedoel je met groene leds? inderdaad het display met de plastic knopjes ligt er los in.
Het IR ontvangertje zie ik zo 123 niet.


Met groene leds bedoel ik het display waar je het zendernummer (bijv P001) op ziet. Zonder ook maar de 4000 open te maken kun je aan de voorkant net naast die letters met een zaklantaarn de IR ontvanger al zien zitten.

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...