Ga naar inhoud


Signaalsterkte buiten anders dan binnen


Cookiesmonster

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een technische vraag.

 

Ik heb een schotel op het dak staan van de uitbouw met 4 LNB's met 2 aansluitingen. Daarachter hangen 2 Disecq's. Er gaan dus 2 kabels naar mijn Dreambox 8000. Deze kabels zijn gok ik 50meter per stuk.

Als de monteur komt dan leest hij mijn LNB's rechtstreeks uit en heb ik een waarde van bijna 80.

Als ik op mijn DM8000 kijk met OpenPli van 11 Aug 2010 dan heb ik waarde's tussen de 40 en de 60.

 

Mijn vragen :

01. Is die waarde in procenten?

02. Waarom is het achter de LNB 80 en zegt de PLI veel lager?

03. Is die waarde te laag?

04. Hoe meet ik(de monteur) welke waarde werkelijk aankomt.

05. Is mijn kabel te lang?

 

Mijn probleem :

Ik heb af en toe de melding dat een kanaal niet gevonden kan worden of blokjes.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Cookiesmonster

Mijn vragen :
04. Hoe meet ik(de monteur) welke waarde werkelijk aankomt.

--> De monteur het einde van de kabel (binnen) laten meten?

Origineel bericht van: Cookiesmonster

05. Is mijn kabel te lang?

Of de kwaliteit van de kabel te slecht...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat de switch niet goed is. Verbind de tuners eens direct met de LNBs zonder switch ertussen.

 

Origineel bericht van: Cookiesmonster
05. Is mijn kabel te lang?

 

Nee, onder de 50 meter is er geen meetbaar verschil tussen prikkeldraad met kroonsteentjes en rechtdraaiende oxidevrije kangeroeleren monsterkabel met gouden pluggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote van MiLo:

 

"Nee, onder de 50 meter is er geen meetbaar verschil tussen prikkeldraad met kroonsteentjes en rechtdraaiende oxidevrije kangeroeleren monsterkabel met gouden pluggen."

 

Gelukkkig heeft MiLo meer verstand van software dan van hardware :D.

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha... ik heb zeker geen prikkeldraad.

Ik zal vanavond even kijken naar het merk en type van de coax kabel. Deze kabel was mij aanbevolen door de winkel al heb ik daar steeds minder en minder vertrouwen in.

 

Ik zal de monteur vragen of hij ook binnen wil meten.

 

Hoe moet dit gebeuren omdat er een Disecq tussen hangt.

Moet dan even de kabel van de disecq af en rechtstreeks op de LNB?

 

Ik zal ook het merk van de LNB's noemen en van de tuners.

 

To be continued.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mr_rolin
Quote van MiLo:

"Nee, onder de 50 meter is er geen meetbaar verschil tussen prikkeldraad met kroonsteentjes en rechtdraaiende oxidevrije kangeroeleren monsterkabel met gouden pluggen."

Gelukkkig heeft MiLo meer verstand van software dan van hardware


Okee, wie wil er een demonstratie? Ik heb nog een oude schotel liggen die naar het oud ijzer moest, weipaaltjes en ijzerdraad is ook geen probleem.

Wat krijg ik van jullie als ik beeld krijg op een dreambox die 50 meter van de schotel staat en met twee lijnen ijzerdraad ("schrikdraad") in plaats van coax is aangesloten? En ik verwacht minstens een van de skeptici aanwezig om alles te controleren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi misschien heb je hier wat aan

 

zet dit in google:Belden H126 Duobond high end satellietcoaxkabel

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Milo,

 

Ik wist niet, dat Pope of Belden ook schrikdraad in hun assortiment hadden :D.

Misschien lukt het je inderdaad wel om beeld te toveren via jouw "boerenbond" opstelling, want met weddenschappen moet je altijd heel voorzichtig zijn.

 

Maar zonder gekheid, de gemiddelde satellietkijker is meer gebaat met een goede kwaliteit coaxkabel van Pope, Belden of Hirschmann en een paar goede waterdichte pluggen.

 

En inderdaad van dat freakenspul van oa Monster kun je je maar beter ver houden. Heel misschien wel iets beter dan "normale" merken, maar financieel volledig oninteressant (behalve natuurlijk voor de aandeelhouders wink ).

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mr_rolin
... en een paar goede waterdichte pluggen...


Precies, dat is waar kwaliteit om draait. Niet om signaal, dat merk je op dit soort afstanden toch niet.
Waterdicht, niet gaan brokkelen, bestand tegen weer en wind, niet te snel breken of dichtklappen in krappe bochten. Dat is goede satellietkabel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij kwaliteit hoort ook de demping, die is echt niet te verwaarlozen zoals jij beweert! 10 db per 50 meter op 1Ghz is heel gewoon. Op 2 Ghz wordt het natuurlijk nog meer. Vandaar dat je een ander signaal meet binnen als buiten.

 

Ook de afscherming i.v.m. stoorbronnen zoals deq telefoons GSM en wifi lijkt me belangrijk.

 

Citaat:
Zeer professionele coaxkabel (cell-PE, stikstof geinjecteerd) met meteraanduiding.

De KOKA799 van Hirschmann is een coaxkabel voor binnen, zeer hoge afscherming, lage demping, wit 6,8 mm (NL kabel goedgekeurd). Deze kabel is zeer geschikt voor toepassing in kleine, middelgrote en grote gebouwgebonden CAI en satellietsystemen. Door de lage demping kunnen grote afstanden overbrugt worden. Verder is de kabel voorzien van een meteraanduiding wat het verwerken van de kabel eenvoudig maakt. Deze kabel is goedgekeurd door de grote kabelexploitanten voor genoemde toepassingen.

 

Demping (per 100 meter, bij 860 MHz) 18.8 dB

HF afscherming (bij 1000 MHz) > 95 dB

Impedantie 75 Ohm

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop voor ze dat ze beter zijn in kabels maken dan in spellen...

 

Demping van schrikdraad - zeker bij 1 GHz, en zeker als de draden 50cm van elkaar af staan - is overigens veel minder dan van coax, dus dat is volgens jou de betere kabel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...